Vad tvättar och smörjer du in dig och din bebis med???

Här träffar du andra föräldrar till barn födda samma år, regnbågsfamiljer, utlandsföräldrar mm.

Vad tvättar och smörjer du in dig och din bebis med???

Inläggav Whiplashmamma » 24 jan 2007, 10:44

Jag skulle bara vilja veta vad ni tvättar och smörjer in er med! Även era bebisar....

Jag har kollat massor av produkter och MYCKET innehåller Mineralolja (som används till bensin!!!)
Vill man verkligen använda detta på sin lilla nyfödda, opåverkade bebis eller på sig själv för den delen?????

Kolla en liten stund längre på innehållet och tänk er för innan ni köper något... Det finns RENA produkter som i princip ska kunna ätas - det rekommenderar jag er att använda... om inte annat på era nyfödda!!!!

Hur ska man kunna vinna över jättarna på marknaden??? Bojkotta alla såna produkter... DET ÄR MIN ÅSTIKT!!!
Sladdisen beräknas komma i början av nov!
Användarvisningsbild
Whiplashmamma
Alltid online

Inläggav fumlan » 24 jan 2007, 10:52

Har du några tips på märken?:)....Jag använder barnängen, men har inte kollat på innehållsförteckningen...
BildBild

Bild
Användarvisningsbild
fumlan
Alltid online

Inläggav mandis04 » 24 jan 2007, 10:57

Ojdå :shock: Ja det måste jag kolla upp sen när jag kommer hem i eftermiddag, inte en tanke på att kolla så noga.. Man kikar ju lite, men inte så pass!
Bild
Amanda 040516 - Min lilla prinsessa =)

-------------------
Bild
Julia 090525 - Min lilla prinsessa =)
Användarvisningsbild
mandis04
Alltid online

BF: 090525

Inläggav Whiplashmamma » 24 jan 2007, 10:58

Urk.... man blir inkörd redan på bb att man ska använda barnängen.... Helt fel....

kolla in på www. anaalizia.com Bara RENA handgjorda produkter som man faktskt kan äta!!! Det vill man ha på sina bebisar/barn (och sig själv).
Användarvisningsbild
Whiplashmamma
Alltid online

Inläggav Whiplashmamma » 24 jan 2007, 10:59

Jag skriver om länken....
http://www.anaalizia.com
Användarvisningsbild
Whiplashmamma
Alltid online

Inläggav ashe2 » 24 jan 2007, 19:47

På BB sa de till mig att det bara var onödigt att köpa barnängen och såna märken eftersom de ofta innehåller massa konserveringsmedel och annat som inte är bra för bebishuden. De rekommenderade vanlig olivolja att smörja med eller en sån finns i baby- butiker..Kommer inte ihåg vad den heter :roll: Tror att den börjar på V? Säger till om jag kommer på det!! Det brukar förresten finnas reklam för den i mammatidningar också ibland!
060621
BildBild
Användarvisningsbild
ashe2
Alltid online

Inläggav Pytte » 24 jan 2007, 19:54

Jag tvättade Minnea i Ceridalolja från apoteket, den finns oxå i sve. Den är helt fri från konserverings- och doftämnen och alltså en ren olja. Det rekommenderar dom här, Natusan, Barnängen osv innehåller parfym och konserveringsämnen och är inte bra för barn, inte som duschcremer eller tvättlappar.
Nu tvättar vi hennes hår i ett milt shampo eftersom hon har så långt hår och det blir fett utan shampo i det.

Själv använder jag Palmolive el nåt annat som dushtvål.
Pytte
Rådgivare Minbebis

Inläggav sara_and » 24 jan 2007, 21:49

Till insmörjning eller till exem osv anv jag en kräm som är gjort på bivax och olivolja som stått med ringblommor i ca 3 veckor en så kallad ringblomssalva hemmagjord. Till mig använder jag en olja med oliv och morotsolja och nån ört eller blomma ex lavendel i flytande form.
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
sara_and
Alltid online

Inläggav fumlan » 24 jan 2007, 22:57

sara_and skrev:Till insmörjning eller till exem osv anv jag en kräm som är gjort på bivax och olivolja som stått med ringblommor i ca 3 veckor en så kallad ringblomssalva hemmagjord. Till mig använder jag en olja med oliv och morotsolja och nån ört eller blomma ex lavendel i flytande form.

Oj vad avancerat, var skaffar du det?
BildBild

Bild
Användarvisningsbild
fumlan
Alltid online

Inläggav sara_and » 25 jan 2007, 13:59

Nej det är inte alls avancerat, jätte enkelt faktiskt och som sagt var helt naturligt. Crearome är ett företag där man får tag i det mesta. går jättesnabbt att göra salvan
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
sara_and
Alltid online

Nästa

Återgå till Min bebis föräldragrupper