Välkommen alla gravida med bf i jan 2014

Här träffar du fler som ska föda barn i januari 2014!

Re: Välkommen alla gravida med bf i jan 2014

Inläggav Tuvalie » 29 jul 2013, 10:12

Vi kom hem från semestern igår så idag ska jag mest vara hemma och sköta tvättmaskinen. Min sambo började jobba idag men jag har två veckor till ledigt, det behövs känner jag för jag är fortfarande lite trött om dagarna.

Nu alldeles nyss bokade jag in mig och min sambo på en profylaxkurs i oktober!! Det är två kurstillfällen och mellan de två tillfällena är det ett studiebesök på förlossningen :) Känns jätteskönt att gå en profylaxkurs då jag alltid funkar bättre när jag känner mig ordentligt förberedd. Min mamma tipsade även om att gå kursen då hon upplevde att den andningsträning man får har hjälpt henne även andra gånger i livet.

Är det någon annan härinne som ska gå kurs i höst eller redan har gått en kurs under en tidigare graviditet? Hur upplevde ni det om ni har gått? Hur känner ni som också tänker gå?
Jag tycker att det känns skönt att min sambo också kommer bli lite mera insatt så att inte han får en chock under förlossningen :P Och skönt för mig att vara lite förberedd :)
Bild
Tuvalie
Stammis

BF: 140124

Inläggav Nat » 29 jul 2013, 12:05

Sköldpaddan: oh najs, ha de super härligt, och va mysigt med LIseberg, hoppas att det är lite mindre folk idag när det är vardag

Tuvalie: jätte bra idé tycker jag som upplevde profylaxen som super. Gick kurs med mannen när vi väntade sonen och trots "flummandet" så lärde vi oss otroligt mycket som var bra att kunna under förlossningen. Jag tycker det var guld. Det var väl inte så mycket teori och som akademiker kan man säkert uppleva kursen som konstig och tänka saker som "men har vi verkligen lärt oss nåt?". Men på nåt sätt så gör man ju det :D

Vi har haft en hemmadag, kl 8 kom min väninna som är fotograf hit och fotade sonens tre års foton. Hon använde mycket såpbubblor och han sprang runt och jagade dom och skrattade. Fotona såg ut att bli tokigt fina. Kan rekommendera henne om ni bor nära Göteborg. Nu ska vi bara luncha, vila lite och sen dra till stranden med några vänner. Blir nog softa där och dricka kaffe i några timmar. Ikväll när det blir svalt ska jag plantera och rensa i trädgården, hinner jag så blir det även en vända med gräsklipparen, har dock lite foglossning idag så får se om jag pallar allt på en och samma kväll. Är nästan för varmt dagtid tycker jag att jobba i trädgården
Bild

Storebror född i september 2010
Lillebror född i januari 2014
Nat
Alltid online

Inläggav DaniMaggio » 29 jul 2013, 14:19

Hej allesammans! Vad härligt o läsa om era graviditeter! Själv är jag i vecka 15 (14+3) bf 23 januari och har haft en hur cool graviditet som helst. Varit lite orolig om det har varit normalt att inte känna någonting. tills jag började få sammandragningar för drygt 2 veckor sen. Visa sig att jag har gått runt med urinvägsinfektion. Säkert i flera månader då jag var i spanien i maj o badade.

Läs min blogg delar med mig lite av hur jag mår osv. :)

http://nyheter24.se/nextinfashion2013/danimaggio/

:D
DaniMaggio
Nykomling

BF: 012214
Bor: Sundbyberg

Inläggav jeess » 30 jul 2013, 07:17

Hej på er! Jag har varit lite frånvarande pga vår långresa men nu är vi hemma igen :)
Var på ultraljud igår och gjorde kub-test och fick ett jättebra resultat! Dock flyttade de min graviditet bakåt igen (!!!), så enligt mitt nya bf ska jag haft äl bara 3 dagar innan mitt positiva graviditetstest... Det känns ju jättekonstigt?! Förstår ingenting och det är så tråkigt att bli flyttad bakåt hela tiden :(

Snart tänkte vi börja titta lite på barnvagn men jag är helt vilsen och vet inte alls vad man ska titta på :S har läst ett par barnvagnsguider men blir inte klokare ändå, haha :)
BildBild
jeess
Stammis

Inläggav Jompers76 » 30 jul 2013, 15:34

Hej Tjejer, Gällande barnvagn så tyckte även vi att det var en djungel inför första barnet, så även idag när vi nu väntar andra. För vår del så är det ju en tvillingvagnstyp som kommer att behövas, ni med fler barn som kommit tätt har ni några tips där?
Kan annars varmt rekommendera Emmaljunga Edge Duo som vi köpte (läs morfar betalade :) ) helt ny inför vår första graviditet. Kan ses som en pansarvagn bland alla nya hippa modeller som kommit men tar sig fram i ur och skur för att inte tala om vintern som var....Då var jag riktigt nöjd, även om man ibland kan känna att den är lite stor. Min väninna hade en sån där hipp liten modell med små hjul och då vi har gått mkt promenader tillsammans så var hon lite avis där i vintras och svor sig blå ibland
BildMake a pregnancy ticker

MA 10 Maj 2010 v8
MF 25 Nov 2010 V11 (troligen dött sen v 9)

Dotter född 15 April 2012
Jompers76
Stammis

BF: 120401

Hej Tjejer, Gällande barnvagn så tyckte även vi att det var en djungel inför första barnet, så även idag när vi nu väntar andra. För vår del så är det ju en tvillingvagnstyp som kommer att behövas, ni med fler barn som kommit tätt har ni några tips där?
Kan annars varmt rekommendera Emmaljunga Edge Duo som vi köpte (läs morfar betalade :) ) helt ny inför vår första graviditet. Kan ses som en pansarvagn bland alla nya hippa modeller som kommit men tar sig fram i ur och skur för att inte tala om vintern som var....Då var jag riktigt nöjd, även om man ibland kan känna att den är lite stor. Min väninna hade en sån där hipp liten modell med små hjul och då vi har gått mkt promenader tillsammans så var hon lite avis där i vintras och svor sig blå ibland

MA 10 Maj 2010 v8

Jompers76
Stammis

MA 10 Maj 2010 v8

Jompers76
Stammis

Inläggav Nat » 30 jul 2013, 15:40

Jeesss: men va konstigt att du blir flyttad hela tiden. Tror du att du kan ha räknat fel när du hade ägglossning kanske? använde du stickor eller hur vet du när du hade ÄL?

Jombers76: haha jag var din väninna förra och förrförra vintern :D svor mig blå över min jäkla cityvagn när mina väninnor på landet sprang fram i 140 med sina pansarvagnar. Bor man på landet så kan man lika gärna ha en pansarvagn. Bor man i stan är ju en liten nätt vagn bra för där brukar ju gator ändå sopas och skottas ofta. Hos oss skottas det ibland inte på flera dagar och då kommer man inte en meter med en trehjuling hur mycket man än kan ställa fast framhjulet i fast läge
Bild

Storebror född i september 2010
Lillebror född i januari 2014
Nat
Alltid online

Inläggav Jompers76 » 30 jul 2013, 15:48

Hmm vettefasen vad som hände, hann inte ens skriva klart...plötsligt publicerades det och i 3 omgångar? Nåväl, det jag skulle fortsätta skriva var att hennes vagn sen var smidig på torrt underlag :) Men det jag också gillade med Emmaljungan jämfört med hennes var att liggdelen till vår vagn kunde användas betydligt mkt längre än vad hon kunde använda sin till sin lilla grabb, där var hon också lite avis. Skiljer rätt mkt där! Men som sagt smaken är som baken och så får man ju helt enkelt göra en utvärdering på hur och var man kommer att använda vagnen. Bor man i stan och hänger mkt i shoppingbutiker och dyl ja då är ju den nya moderna att föredra men bor man som vi lite längre från stan, promenerar mkt både i ur och skur, skog och terräng osv ja då är kanske Emmaljungan det bättre valet! :D

MA 10 Maj 2010 v8

Jompers76
Stammis

Inläggav Jompers76 » 30 jul 2013, 15:50

Nat: Du tog orden ur munnen på mig :) Samma tankar där!
Ja, det måste ju ha varit du hahahaha

MA 10 Maj 2010 v8

Jompers76
Stammis

FöregåendeNästa

Återgå till Januaribarn 2014