Annons:

Vänder inte på sig

Snack om barnets första år, allt från nyfödd till trotsåldern.

Vänder inte på sig

Inläggav evilducky » 27 apr 2009, 22:45

Jag börjar bli lite fundersam.

Bianca har fortfarande inte vänt sig åt något håll än. Hon var tidig med att sitta utan stöd och är hur säker som helst med det. Hon är faktiskt rätt tidig i utvecklingen med allt... förutom just detta. Hon tycker iförsig inte alla som att ligga på rygg och hatar att ligga på mage. Så det blir ju så att hon oftast sitter upp och när hon väl ligger på mage så börjar hon protestera nästan direkt. Hon visar inget intresse av att vända på sig.Det har hänt att hon har gjort smärre försök ibland, och det är väl inte jättelångt ifrån att hon lyckas, men hon ger upp rätt fort. Jag vet inte, borde jag göra något åt det här? Borde jag ta upp det med någon? Eller tvinga henne att ligga ner även när on inte alls vill? Borde jag vara orolig? Vad tror ni?
BildBild
evilducky
Stammis

Re: Vänder inte på sig

Inläggav Strumpan » 28 apr 2009, 00:53

Nej jag tror inte att du behöver oroa dig.
Isabelle vände sig fårn mage till rygg första gången när hon var typ två-tre månader, men det var en reflexvändning. Sen dröjde det jättelänge tills hon gjorde det medvetet.
Precis som din dotter så satt hon och gjorde mycket annat, men det var inte kul att träna vändning.
Jag visste dock att hon skulle kunna om hon ville och tillslut så gjorde hon det och då var det som hon alltid hade kunnat det :) .

Bianca koncentrerar sig säkert bara på roligare och mer avancerade saker för tillfället :) .
[url=ht[url=http://tickers.families.com]Bild[url=http://tickers.families.com]Bild[/url]
Användarvisningsbild
Strumpan
Alltid online

Status: Gift och mamma till två barn

Re: Vänder inte på sig

Inläggav StarringM » 02 maj 2009, 20:21

Ingen fara skulle jag tro, det kommer som med allt annt - med tiden och inget att oroa sig särskilt mycket för. Fast jag förstår att du undrar förstås och det är ju inget fel med det. Men ta det lugnt och låt henne ta det i egen takt så kommer det ska du se! Ha det bra, KRAMEN
BildBild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
StarringM
Stammis

BF: 090527

Återgå till Barn 0-2 år
Annons: