Världens sämsta mamma!

Snack om barnets första år, allt från nyfödd till trotsåldern.

Re: Världens sämsta mamma!

Inläggav fia-lotta » 03 mar 2008, 22:51

virmana,

ja men jag tycker att det är ännu läskigare att dom pratar bebis språk. Ska min dotter titta på barnprogram så kan hon väl åtminstonde lära sig nåt? Eller har jag fel?
Bild
Användarvisningsbild
fia-lotta
Alltid online

Inläggav virmana » 03 mar 2008, 22:52

jag är med en dålig mamma!
läser inte (oftast inte) gonattsagor!! låter emela somna själv!!
ger min dotter gorbys pirog när jag är alldeles för lat för att laga mat!! :oops:
(hon ber iofs om det).
listan kan göras lång hos mej med!!
Bild
Bild
Användarvisningsbild
virmana
Alltid online

Inläggav virmana » 03 mar 2008, 22:53

nee, ingen teletubbies hos mej heller!! :?
Bild
Bild
Användarvisningsbild
virmana
Alltid online

Inläggav Anilewe » 03 mar 2008, 23:36

Teletubbies är superläskiga! Så det blir det inte för mitt barn heller.. Det blir Astrid Lindgren och fem myror, mina favoriter som liten ;)
Bild
Anilewe
Alltid online

Inläggav grodan » 04 mar 2008, 01:16

Oja vitan handlade med mig när hon bara var tre dagar( min man kan faktiskt inte välja ut rätt amningsbh... hon kom ju för tidigt...)
Nej ärligt talat så tror jag inta att vi är de enda som gör massor av fel! Jag tror att det finns fler..
Jag kan fortsätta..
* Jag har inte alltid overoll på henne ( Jag har en kamin till bebis)
* Jag har henne inte på mage varje gång hon e vaken
* hon äter gröt tvågånger per dag fast hon skulle börja med en.....

Kom igen är det bara vi som inte är felfria? :P :oops:
Bild
grodan
Alltid online

Inläggav grodan » 04 mar 2008, 01:18

Teletubbis är nog konstruerade av en jävligt stenad typ. Aldrig att det eller pokemon eller powerpuffpinglorna vissas här hemma!
Bild
grodan
Alltid online

Inläggav yra » 04 mar 2008, 07:44

Nu ha ju inte min bebis kommit än men gissar nog att jag kommer få höra till den här kategorin jag med. Har redan haft ordentliga diskussioner med min graida väninna som hävdar att det vore hemskt att köpa en sån här modern vagn som har så liten liggdel att barnet kommer att kvävas,det måste prompt va en barnvagn med fyra hjul från stenåldern som är lika stor som en pansarvagn, och hemska tanke om man skaffar en vagn som inte har vändbar sittdel :oops:

Teletubbies får nog mitt barn klara sig utan oxå, det mest ointelligenta program som någonsin visats, varför envisas dom med att köra om samma klipp typ hundra gånger i varje avsnitt, de är ju inte ens bra!!!

O sen e jag en hemsk mamma som tränat riktigt hårt mellan varven under graviditeten, fast iof det ska erkännas att jag ibland oroat mig lite för detta;)
Bild Bild
yra
Alltid online

Inläggav akaraka » 04 mar 2008, 11:41

Gud vad härligt att höra att det finns andra. Har haft lite dåligt samvete nu i snart 9 år p g a att jag inte gjort precis vad som tydligen ska göras till punkt och pricka. Alla andra verkar ju så präktiga hela tiden så man har fått skämmas. Men jag tror min dotter har haft det bra iaf för henne finns det inga fel på. Trots mina stora "misstag" såsom missade ad droppar, BARA ammade två månader, barnvakter,och en massa andra "hemska" saker jag måste ha gjort så är hon en helt fantastisk tjej som det går väldigt bra för både i skola och socialt. Som förälder känner man sitt barn bäst(oftast) och bedömmer bäst vad som fungerar för sitt eget barn. Som andra också har sagt så är vi alla så olika.

Och teletubbies är perverst uäck!!! Fy vad fördummande. Nej tacka vet jag Astrid Lindgren filmerna OCH musiken. Suveränt
Bild
akaraka
Stammis

Inläggav lindaK » 04 mar 2008, 11:45

ahahahah jag känner igen mig i allt man e inte mer än en människa det finns inte perfekta mammor
lindaK
Stammis

Inläggav grodan » 04 mar 2008, 11:48

Jodå de finns säkert men de är garanterat sönder stressade och funderar på skilsmässa. För om jag har förstått allt rätt så kan inte mamma vara perfekt om pappa får göra sin del?!
Hallå vi var väl två om att göra bebisen är man då inte två om att vara föräldrar :? ?
Bild
grodan
Alltid online

FöregåendeNästa

Återgå till Barn 0-2 år