Våga åka utomlands?

Nytt försök efter missfall.

Våga åka utomlands?

Inläggav MiniMallan » 20 jul 2013, 14:31

Hej,

Jag har tidigare haft ett MA i nov 2012 som upptäcktes i v 12 och ett MF i januari i år, v 6.

Nu är jag gravid igen, är i v 5. Är såklart orolig att ngt ska hända igen. Vi har planerat att åka utomlands med ett annat par men är nu osäker på om vi borde åka. Tanken är Kroatien om exakt en vecka.
Det är inte så att jag direkt tror att resan kan öka risken för missfall men jag skulle ändå förmodligen oroa mig över mat och sånt.. Plus att värmen kanske känns lite jobbig, är rätt trött å smått illamående om morgnarna.

Hur är det egentligen med att bada när man är gravid, är det helt ofarligt?

Men om något händer när vi är borta och inte kan åka hem, det vore ju inte så kul.. Är lite rädd att förstöra semestern för det andra paret, dels om jag är trött/grinig/illamående, tråkig som inte dricker... Och om det värsta händer lär vi ju bli lika ledsna som tidigare gånger och inget skoj sällskap...

PLUS att jag egentligen inte vill berätta för nån än att jag är gravid och det lär ju inte gå att dölja under en veckas semester..
Nån i liknande situation?
MiniMallan
Nykomling

Re: Våga åka utomlands?

Inläggav LillaMyx » 04 maj 2014, 19:35

Jag kommer vara i vecka 9 när vi åker utomlands ungefär men jag är inte orolig. Det enda som skulle vara jobbigt är om man kräks hela vägen dit och hem tycker jag.

Jag har aldrig hört att det ska vara problem att bada.
LillaMyx
Stammis

BF: 150113

Återgå till Gravid efter missfall