Valet 2010 - Samlad valtråd - Du avgör!

Diskutera ekonomi och jobb kring graviditeten och det nya livet med barn

Re: Valet 2010 - Samlad valtråd - Du avgör!

Inläggav Ellas pappa » 21 sep 2010, 12:14

Det är väldigt sorligt att det blev som det blev. Dels för att SD i sig inte är ett demokratiskt parti och dels för att de personer som röstar på SD inte röstar på ett demokratiskt parti men däremot utnyttjat demokratin för att kunna rösta.

Man ska för sin egen skull acceptera men inte nödvändigtvis respektera och man kan absolut ifrågasätta!
Pappa till två underbara tjejer!
Användarvisningsbild
Ellas pappa
Alltid online

Inläggav Snigel » 22 sep 2010, 10:03

Problemet med SD i mina ögon ligger djupare än deras valmanifest:

Många saker som SD säger sej vilja är kontroversiella, men kan ändå matcha vad många människor tycker. Det är därför jag tror de har fått röster.

Problemet är att de är ett parti som accepterar nynazistiska åsikter, som har förstått att de endast kan få makt genom att bli mer rumsrena på ytan- jag blir oroad över att många inte inser att detta parti har en agenda som sträcker sej långt förbi vad vi kan läsa om på deras hemsida!

Jag tror att mer eller mindre alla partier har punkter som man "skriver om" eller "justerar" lite för att passa den stora massans åsikter, men skillnaden mellan andra partier och SD är att jag är fullkomligt övertygad om att deras dolda agenda är totalt oacceptabel för majoriteten av de väljare som har röstat på dom detta val!
Det handlar bara om att de ska etabera sej för att sedan gradvis kunna visa sin sanna sida.
Hitler kom knappast till makten genom att skriva in koncentrationsläger och människoförsök i sitt valmanifest!
BildBild
BildBild
Snigel
Alltid online

Inläggav hallon75 » 22 sep 2010, 11:20

Riktigt pinsamt valresultat... Hoppas att detta är deras 5 minutes of fame (eller 4 år) och att folk tar sitt förnuft till fånga till nästa val. Skäms för första gången över sverige!
Bild

BildMake a pregnancy ticker
mf nov-11 v8
mf jan-12 v5
Användarvisningsbild
hallon75
Alltid online

BF: 121201
Status: Decembermamma 2010 och snart 2012 också :D

Föregående

Återgå till Ekonomi & Jobb