Vår/sommarmammor i Göteborgstrakten..?

Vill du träffa andra medlemmar? Skapa träfftrådar!

Vår/sommarmammor i Göteborgstrakten..?

Inläggav kristallklarvinter » 02 jan 2012, 14:58

Har sett några liknande trådar men såg även att någon/några av dessa mest riktar sig till de som ska ha sitt första barn. Så här kommer jag och skapar ytterligare en tråd! Spelar ingen roll om ni har första barnet på bakning eller andra/tredje.

Väntar mitt andra barn i slutet på april och pratar gärna med er tjejer här inne om tankar kring att få syskon. Min son har nyss fyllt 2 år och jag träffas gärna på en fika eller likande och det skulle även vara kul att fixa träffar med de små liven sedan.

För tillfället är jag deltidssjukskriven pga foglossning och har förhoppningsvis endast 2 månader kvar att jobba innan jag kan komma hem (gravidpenning) och "vila" inför den stora dagen.
kristallklarvinter
Alltid online

BF: 120425

Re: Vår/sommarmammor i Göteborgstrakten..?

Inläggav kristallklarvinter » 06 jan 2012, 01:46

Jag har svårt att tro att jag är den enda mamman som ska ha barn så jag puffar lite! :D
kristallklarvinter
Alltid online

Inläggav AmelieM » 06 jan 2012, 01:50

Hej! Väntar första. Dock bara 19 veckor gången så jag vågar inte hoppas än. Min svägerska hade också foglossning. Låter ju för jävligt:-(
AmelieM
Stammis

BF: 1206
Status: Frustrerad

Inläggav kristallklarvinter » 06 jan 2012, 02:04

Hej!

Ja foglossning är inte roligt. Jag fick det sent förra gången men minns ej exakt när. Gissar på mellan vecka 28-30 och det gjorde jobbet outhärdligt sista tiden. Nu när jag fick det ännu tidigare och kände av det så fixade jag läkare med en gång. Det är ju vanligare att få foglossning med andra barnet. Plus att jag visste vad mitt jobb gör med kroppen.

Tråkigt att du inte vågar hoppas ännu. Men jag tror hela grejen med barn och graviditet är svår att smälta i allmänhet. Själv har jag precis egentligen fattat att det kommer en till. Magen börjar växa ordentligt nu och rörelserna kommer högre och högre upp i magen! Det är spännande. Går in i vecka 25 nu idag (fredag) så det är bara en liten del kvar.

När är du beräknad till? Juni?
kristallklarvinter
Alltid online

Inläggav AmelieM » 06 jan 2012, 02:10

Juni ja:-) Är nog bara nojig, har ultraljud på måndag. Lever nog inte som man ska. Jobbar som kock med sena kvällar, oregelbunden kost m.m Hur fördriver du tiden? Sängläge?
AmelieM
Stammis

Inläggav kristallklarvinter » 06 jan 2012, 02:15

OKej, vilket datum? Jag skulle ju lika gärna kunna få i maj men hoppas ju inte behöva vänta igen. Okej spännande med UL. Jag var också nojig innan UL denna gången faktiskt så jag förstår hur du känner! Ska ni kolla kön eller lämna det till senare.

Vi har ett köns UL inbokat på måndag. Det ska bli spännande att bekräfta vad de sa till 90% på RUL.

Jag jobbar också inom restaurang, arbetsledare 4 veckors olika schema. Dagtid 3-4 dagar och kvällstid 3-4 dagar etc. Jag är halvtidssjukskriven än så länge. Ska träffa läkare på tisdag och se vad han säger då. Sängläge är det inte. Jag får väldigt ont när jag ska sova så jag skjuter hela tiden på det. Inte det bästa kanske men idag har jag sovit under kvällen, somnade med sonen i 3 timmar så jag är inte direkt trött nu.

Vart bor du?
kristallklarvinter
Alltid online

Inläggav AmelieM » 06 jan 2012, 10:42

Åh spännande:-). Vill gärna veta könet men det kvittar faktiskt. Gjorde KUB ist för att se ett friskt barn. Är beräknad 2 Juni men de va inte riktigt överens där. Men det justeras väl. I min närmaste krets är graviditeterna som en bok med berättelser:-) en väntade en pojke men fick en flicka. Flera har varit sjuka. Så det är svårt att va lycklig än! Vi bor i Gamlestan. Själv? Hoppades ni ngt när det gäller könet?
AmelieM
Stammis

Inläggav Nelia » 06 jan 2012, 12:25

Jag bor ju också i Göteborg och träffar gärna andra mammor, men är förbi tiden med foglossning och tjock otymplig mage :wink: :)
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online

Status: Sambo och mamma till två

Inläggav kristallklarvinter » 06 jan 2012, 18:46

AmelieM: Okej jag förstår vad du menar. Jag hade bar en vännina som fått brn 9 månader innan mig så jag hade egntligen inga förväntningar eller något och fick en stor chock när jag stod där med barn och utvecklingsfaser etc. Valde sedan att bara göra som kändes rätt för mig.
Vi bor på hisingen. Hur gamla är ni? Jag är 25, fyller 26 i maj.. Min sambo fyller 27 idag. Nej inga förväntningar på könet men första trodde jag var en tjej så när jag började tro på kille denna gången så tänkte jag att det säkert är en tjej bara för att jag trodde fel förra gången haha..

Nelia. Ja du var med en snabbis i en annan tråd som det inte blev något av. Då var Levi bara 2 veckor tror jag. Det spelar ju ingen roll att din Levi är ute. Hur går det för er? Tiden går fort, han är ju snart 3 månader! Vart bor ni?
kristallklarvinter
Alltid online

Inläggav Nelia » 06 jan 2012, 20:41

Ja, tiden går fasligt fort. Det är bra, nu, vi har haft det lite tufft sedan förra måndagen då Levi haft rs, men idag är han nästan helt återställd. Håller tummarna att vi ska slippa fler vändor till barnmedicin och Östra för att lyssna på lungor och inhalera adrenalin.

Vi bor i Backa. Jag är 29 och sambon 31. Ni andra då? :)
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online

Status: Sambo och mamma till två

Nästa

Återgå till Medlemsträffar