Vår/sommarmammor i Göteborgstrakten..?

Vill du träffa andra medlemmar? Skapa träfftrådar!

Re: Vår/sommarmammor i Göteborgstrakten..?

Inläggav Nelia » 01 feb 2012, 14:57

Bugaboo är ju så svinigt dyra! Förstår att du väljer körkort! :)

Han var helt lyrisk när vi hämtade honom!! :D Han satt med heeeela matchen, älskade det och pratar hela tiden om när han ska med nästa gång. Aftonbladet hade tydligen nån kampanj också så de fick en massa giveaways, bl.a. nyckelband, memory, mössa och en löpsedel från Aftonbladet. Så passande, haha!

Kolla lyckliga killen liksom! :D
Bilagor
426920_10150504292595172_733420171_8950974_96254308_n.jpg
(90.17 KiB) Nerladdad 1233 gånger
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online

Status: Sambo och mamma till två

Inläggav kristallklarvinter » 03 mar 2012, 13:13

Va roligt att det gick så bra för honom och att han gillade det!!!

Hur är det med er Nelia? Ledsen att jag inte hört av mig men det har varit väldigt mycket. Vi ska flytta precis när bebisen är beräknad och jag har mycket att stå i här hemma samtidigt som jag ska börja ta en kurs för att få tenta lite som jag missade förra året då jag var tvungen att börja jobba mitt i terminen..
kristallklarvinter
Alltid online

BF: 120425

Inläggav Nelia » 03 mar 2012, 19:25

Hehe, jag har också haft fullt upp. Vi har varit sjuka igen här hemma, åkte på en sväng med maginfluensa allihop utom sambon. Jag var den som vart sämst, låg däckad i sängen i två dagar. Urk och fy F säger jag bara...

Herregud, du har inte långt kvar nu, vad spännande! Hur mår du? Börjar det bli tungt?
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online

Inläggav kristallklarvinter » 04 mar 2012, 00:07

Nelia: Urs och fy ja. Vad ni måste gå igenom! :( Hoppas ni mår bättre nu i alla fall!

Jag mår bra. Är ju som sagt sjukskriven sedan januari början och nu har det gått över i havandeskapspenning/gravidpenning. Så ungefär vid den här tidpunkten gick jag hem förra graviditeten. Jag mår jättebra de flesta dagar då jag sluppit jobba. Men foglossningen tar nästan ihjäl mig när den väl sätter i gång, det går upp och ner. Kommer några dagar är borta några etc.

Denna grav "känns" mer om jag kan säga så. Först det ökade illamåendet i början, sedan foglossning redan i vecka 15 samt sammadragningar från vecka 17 vilket jag inte hade förrän långt senare sist.. Tror att i vecka 28 började dessa SD bli starkare och ha mensvärksmol och ibland extra smärta i sig. Men nu är jag i vecka 33 så jag har under de senaste veckorna vant mig lite och accepterat att barnet inte kommer födas nu på en gång. Haha förra gången fick jag inga direkta märkbara krämpor i form av förvärkar eller onda SD så i slutet av grav letade jag sådana här saker. Så när det nu kom så "tidigt" denna gången kändes det som att jag hoppade över rakt in i vecka 40 eller något.

Ja nog om mig, men där har du lite. I övrigt mår vi bra. M har varit mycket på dagis denna veckan då vi ska flytta och jag försökt förpacka lite samt lidit av foglossningen enormt..
kristallklarvinter
Alltid online

Inläggav Nelia » 04 mar 2012, 08:12

Känns som att du beskriver min graviditet. Jag upplevde också allt "värre" andra graviditeten. Illamåendet var tusen ggr värre samt höll i många fler veckor, så min första tanke var att jag hade en liten tjejja i magen för allt var så annorlunda. Sen fick jag sammandragningar väldigt tidigt jag med. Det enda som var något bättre i början var foglossningen, den kom senare, men istället blev det kryckor mot slutet för då var höfterna som plockepinn på mig och första stegen efter stillaliggande var djävulska.

Men ut kom världens goaste grabb! :D

L verkar antingen på väg in i ett nytt utvecklingssprång (har nyss kommit ur det förra, jippie) eller så är det tänder på g redan för fan vilka jobbiga nätter jag haft det senaste. Han vaknar verkligen varannan timme och ska äta! Han brukar annars äta 1-2 ggr/natt, inatt blev det 4 ggr!! Samt att han inte somnar om efter tidiga morgonmålet utan håller igång från strax efter 6 nu. Tur jag lade mig hyffsat tidigt igår. Hehe :wink: Ja ja, jag fick se en fin soluppgång :lol:

Vad händer annars i veckan då?
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online

Inläggav kristallklarvinter » 04 mar 2012, 16:34

Japp allt är värre, men samtidigt känns allt nytt. Det förstår jag inte. Jag upptäcker nya saker varje månad typ.. Haha

Ja det enda positiva med att man har barn som vaknar tidigt är att man ser dagens ljus när det kommer. Vintern har varit för jobbig för att ens beskriva. När M vaknat 6 på morgonen och solen gått upp 9:30 typ. FY!

Ja allt kan hända i din sons ålder, det är ju bara att vänta och se vad som komma skall!!

Jag har måndag-onsdag fulla med BM besök, föräldramöte, föreläsning, möte etc. Men utöver det ska jag försöka få städat och packat lite här hemma. M får vara på dagis de dagarna. Men med alla saker bokade tror jag inte att jag hinner städningen men måste försöka i alla fall. Torsdag-fredag samt helgen har vi inga planer på.

Sj då?
kristallklarvinter
Alltid online

Inläggav Nelia » 05 mar 2012, 00:18

Min vecka är fylld med läkartider m.m.... Imorgon ska jag till läkaren, på onsdag ska L på återbesök för att lyssna på lungorna (efter rs-historien) och på fredag ska vi till Östra för att röntga hans lungor m.m. så att inget missas. Han har fortfarande lite problem med andningen, inte mycket men det stör ibland så han behöver ju medicin vissa dagar. Så himla jobbigt...

Sen fyller sambon år på fredag också. Och jag har inte ens hunnit fundera på vad han ska få i present. Hojta till om du har nån bra idé haha :wink:
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online

Inläggav kristallklarvinter » 05 mar 2012, 09:37

Okej hoppas sni kan få bukt med det sista av denna RS och att ni kan få slippa det nu till vår och sommar. :P

Idag är så trött idag men måste få städat innan jag åker till BM vid lunch. Behöver få städat denna veckan. Mamma kommer och tar hand om nattningen idag också då vi ska på föräldramöte. Känns ju bra om man kan fixa lite här hemma samt bädda nytt i säng åså. :D

Ja du jag har själv svårt att veta vad man ska köpa till sambon. Det blir ju alltid samma vilket man vill undvika. Parfym, tröja, bok, kalsonger etc. Men jag har siktat in mig på en digital fotoram (bara för att jag vet att han sagt hur fint det skulle vara att ha en sådan.)
kristallklarvinter
Alltid online

Inläggav Nelia » 05 mar 2012, 16:06

Är också extremt trött... Levi har som sagt inga bra nätter alls just nu, vaknar jätteofta... Och ligger efter som bara den i hemmet. Har hunnit få igång diskmaskinen och kört två tvättmaskiner iaf, men nu måste ju allt hängas, vikas, plockas ur osv... Blir ju utmattad bara av att skriva det, haha. Tur min sambo kom hem nu så han ska ta ungarna med sig och gå ut en stund, så jag kan fixa utan någon som stör. När Joel är hemma från förskolan går det liksom inte att göra så mycket mer för han vill ju underhållas också, så vi har målat och grejat med lera, riktig lera som ska torka och brännas. Ska bli kul att se resultat på det sen :)

Ja, det får nog bli en vanlig Peak-tröja eller nåt i present gissar jag. Sen ville han köpa nåt till datorn också som behövdes, så det får väl ses som present det med då. :wink:

Jag är såååå himla baksugen idag också. Är inte långt ifrån att göra kladdmuffins haha :P
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online

Inläggav kristallklarvinter » 24 mar 2012, 00:41

Hejsan! Hur mår ni? Har ni klaratr er från sjukdom etc?

Mina fogar har inte hängt med ett tag nu, hemmet är raserat, flytten är nära (snart 1 månad) och bebis kanske ännu närmare eller lite längre bort (Kan komma från mitten av april men kasnke lika gärna stanna till mitten av maj). Så här är det egentligen fullt upp men ändå inte. Fogarna har satt stopp för det! Men jag är förmodligen tillbaka nu, förhoppningsvis. Klarar inte av när fogarna strejkar i en hel vecka för att vara bra en dag och sedan inte fungera igen.

:shock:
kristallklarvinter
Alltid online

FöregåendeNästa

Återgå till Medlemsträffar
Annons: