Vår/sommarmammor i Göteborgstrakten..?

Vill du träffa andra medlemmar? Skapa träfftrådar!

Re: Vår/sommarmammor i Göteborgstrakten..?

Inläggav AmelieM » 24 mar 2012, 15:39

Hej! Har haft förkylning med rethosta i snart två veckors tid. Vilket har resulterat i att min vikt har stannat upp, även sf-måttet. Men nu är det bara hostan kvar så jag hoppas kunna ta igen mig lite iaf. Har haft känningar av foglossning, fattar inte hur ni orkar!!! Jag har gått ned till deltid som har förbättrat:-) Är i kamp med fk då jag har haft tre jobb sen grav. start. Pratar med en vägg, känns det som. Skönt att våren är på g iaf. Putsade fönster igår, blir ju bara frustrerad över hur långsamt allt går nu. Nu ska jag bege mig till jobbet för en stressig kväll men det är skönare än att bara vara hemma... Ha en bra helg!
AmelieM
Stammis

BF: 1206
Status: Frustrerad

Inläggav kristallklarvinter » 25 mar 2012, 01:27

Urs det låter inte kul alls. Varken sjukdom eller föräkringskassan. Men huvudsaken borde ju vara att du jobbart 5 dagar i veckan eller ja 40 timmar i veckan minst under en lång period så att de kan räkna ut SGI. De är lite lata så ibland får man göra matten själv.

Kommer ni kolla upp SF-mått eller ska ni vänta ut och mäta snart igen?

Själv är jag sjuk nu, men känns som att det förhoppningsvis är över imorgon till kvällen. Halsen har slutat göra väldigt ont nu men jag sitter här med ett illamående som heter duga, kommer ha en hink vid sängen ifall ifall!
kristallklarvinter
Alltid online

BF: 120425

Inläggav AmelieM » 25 mar 2012, 12:27

Det är ju den tiden på året och jag har dåligt immunförsvar. Ska mäta sf-måttet igen efter en vecka. Min bm är ganska avslappnad. Halstabletter? Jag har levt på strepsils och tigerbalsam. Mest för att jag hostade tills att mina revben sa stopp. Krya på dig! Fantastiskt fint väder och jag har tvättid, bra planerat eller inte:-)
AmelieM
Stammis

BF: 1206
Status: Frustrerad

Inläggav Nelia » 28 mar 2012, 16:56

Vi har äntligen haft några friska veckor här hemma! Så skönt!

Känner att jag inte alls har samma tid att sitta vid datorn längre, hehe... men jag är här o tittar in emellanåt :) Det är ju snart dags för bebisar för sjutton!! Spännande! :D
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online

Status: Sambo och mamma till två

Inläggav kristallklarvinter » 22 maj 2012, 18:01

Nu är hon här! Äntligen. 12 dagar idag är hon.. :) Hur är det med er Nelia?
kristallklarvinter
Alltid online

Inläggav Nelia » 22 maj 2012, 22:26

Åååh, grattis!! Vad roligt! :) Hoppas förlossningen gick bra.

Vi mår bra. Portugal och semestern närmar sig. Åker om 2 veckor. Längtar!

Jag har precis fyllt 30 i dagarna också, och haft en riktig toppenhelg.

Tyvärr vände lyckan idag då min mamma ligger inne på hjärtintensiven för vad de tror är en mindre hjärtinfarkt. Men har varit o hälsat på idag och hon verkar må rätt så bra. Får troligtvis åka hem imorgon. Samt att jag bokade en flygresa med skyways igår och så kursade de idag, så nu har jag ett något sånär kul jobb framför mig att försöka få tillbaka mina pengar. Suck. Men det känns liksom som en skitgrej i jämförelse med mamma just nu.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online

Inläggav kristallklarvinter » 24 maj 2012, 00:54

Ojj många saker på en gång! Hoppas hon får komma hem snart.

Grattis på 30-årsdagen! Själv fyllde jag 26 den 10e maj. Samma dag som min töd valde att komma. 13 dagar över tiden..

Skönt med semester! längtar också!

Vi har haft så fullt upp med flytt och jag med att vara gravid och grinig att jag inte "orkat" ta tag i att träffas! Vi kanske kan ta och se om vi kan ses nu när ni kommer hem från Portugal? Lilltjejen är ju bara 2 veckor ännu så det kan vara skönt att vänta ut henne lite innan man sticker ut på stan och gör allt osäkert :D
kristallklarvinter
Alltid online

Inläggav Nelia » 24 maj 2012, 14:49

Mamma är hemma och friskförklarad. Skönt! Nu blev hon sjukskriven 4 veckor till att börja med så jag är på henne lite att hon ska flyga ner till oss i Portugal och ta lite egen semester så hon får det lugnt o skönt. Typ ligga på stranden o läsa några böcker om dagarna eller nåt. :)

Vad roligt att hon kom på din födelsedag! Eller? Ni kanske ville att hon skulle få en egen dag, men jag själv hade nog gärna delat födelsedag med mina barn :)

Ja, det skulle vara kul att ses när vi är hemma igen. Hon hinner nog växa på sig lite, vi kommer inte hem förrän runt 15-20 augusti nämligen :)

Sen börjar jag jobba igen, 1 september. Vad hände med min ledighet? Den är ju snart slut... Börjar få lite panik, hehe. Har verkligen njutit den här gången, längtar inte riktigt tillbaka till att börja jobba än :wink: Nåja, det är ju bara 80% och sen har jag tänkt gå ner ytterligare nån dag i veckan längre fram, kanske jobba 70% eller nåt sånt. Har mängder med dagar kvar från Joel också, och han fyller ju 5 i år så det börjar bli dags att ta från dem så vi inte blir av med dem när han fyller 8 :wink:
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online

Inläggav cicci » 29 maj 2012, 21:28

Tänkte bara höra om det finns något intresse för att köpa begagnade barnkläder här, jag har jättemycket bebis/ barn kläder (flickkläder) upp till storlek 80 om det är någon som är intresserad av att köpa. kan skicka bilder vid intresse.
Kläderna finns i Partille utanför GBG skickar helst inte (tycker att det är lite för mycket jobb med det).

Maila mig isåfall på c_cicci_c@hotmail.com

Eller om ni har några andra förslag på vad man kan göra av alla urvuxna barnkläder som ligger här hemma och tar plats. :D
Bild
Bild
Användarvisningsbild
cicci
Alltid online

Inläggav cicci » 26 sep 2012, 11:03

Hej alla göteborgs mammor
Tänkte bara höra om det finns något intresse för att köpa begagnade barnkläder här, jag har jättemycket bebis/ barn kläder (flickkläder) upp till storlek 86 om det är någon som är intresserad av att köpa. kan skicka bilder vid intresse.
Kläderna finns i Partille utanför GBG skickar helst inte (tycker att det är lite för mycket jobb med det).

Maila mig isåfall på c_cicci_c@hotmail.com

Eller om ni har några andra förslag på vad man kan göra av alla urvuxna barnkläder som ligger här hemma och tar plats.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
cicci
Alltid online

FöregåendeNästa

Återgå till Medlemsträffar
Annons: