Varit på förlossningen o vänt

Klocka värkarna tillsammans med alla medlemmar här på minbebis.com!

Varit på förlossningen o vänt

Inläggav familjekär » 27 jul 2009, 11:49

Då har jag lyckats med något nytt.Då alla mina 3 andra barn haft snabba och lätta förlossningar så känns det som denna nr 4 ska göra allt annorlunda.
Har som tidigare berättat haft väldigt mkt SD sedan v 20 nånting,blivit beodrad sängläge ect.
i går natt hade jag värkar var 20 min hela natten.På morgonen ringde vi förl för att kolla om det var något de ville stoppa.
De bad oss avvakta och om de kom med 7 min mellanrum skulle vi ringa igen eller om de fortsatte med långt mellanrum skulle vi ändå ringa på em så de kunde kolla upp oss.
De fortsatte hela dan med 4-17 min mellanrum,vi åkte in vid 14 tiden.

Var öppen 3-4 cm,men livmodertappen var inte jätte påverkad så efter en timme med ctg så sattes bricanyl in.Fy F-n.... jag fick hjärtklappning som biverkning...
Jag skakade som om jag hade badat i havet.
Det måste jag säga var värre än värkarna hade varit,

Det jag tyckte var värst var att bebbans hjärtljud låg runt 200 nästan hela tiden och så här har jag haft i flera månader...hur mår hon igentligen...sönderstressad...
De sa att det inte gjorde någon skada men man undrar ju.

Så nu ska jag vila ännu mer och hoppas att det stannar av en v till,sen tycker jag att hon får komma.Vår 11årige dotter är jätte besviken hon hoppades att hon skulle komma igår...Hon ska ju vara med på förlossningen och vågar inte göra något ifall att hon skulle missa det.

Det var första gången vi åkt tomhänta hem från bb..nästa gång kanske vi har ett litet knyte med...
Bild
Bild
Bild
familjekär
Stammis

Re: Varit på förlossningen o vänt

Inläggav stajners » 27 jul 2009, 14:15

Föstår hur du känner det. Är inget kul alls med förvärkar. Jag fick åka in två gånger under min graviditet och stoppa förvärkarna med Brikanyl. Är inga roliga biverkningar alls!! Jag fick dessutom flera doser efter varandra eftersom det inte hjälpte med en dos. Har läst att de ska ta bort Brikanylen eftersom den ger sånna biverkningar men ser ju inte ut som att dom gör det...

Du får försöka fokusera på att det är bättre ju längre bebisen stannar där inne. Den behöver ju iaf vara kvar där en vecka till och de lär ju försöka stoppa det igen om det händer inom en vecka. Sen får nog bebis titta ut, fast kan ju va så att du går tiden ut också (och tom över). Sånt vet man ju aldrig helt säkert.

Se till att vila mkt och stressa inte upp dej för mkt.
Bild Bild
Inga fel enligt utredning
MF 30/4 2011, v 6
MF 22/2 2011, v 13 (trots levande foster)
MA 16/9 2010, v 9 (fostret dött v 7)
stajners
Alltid online

Status: Stolt tvåbarnsmamma!

Inläggav familjekär » 27 jul 2009, 15:03

Ja inte var det roligt,en fundering..tänk om det inte hade avstannat och man hade fått fortsätta med värkar men bricanyl i kroppen.Fy va hemskt, jag var ju alldeles skakis o svag.
Barnmorskan sa att om det verkligen har startat då hjälper inte tabletten.Men biverkningen lär väll finnas ändå.
Ja en vecka till vill vi iallafall att hon ska stanna kvar( tänk om det är en han)

Din stackare som fick flera doser,brrr jag var helt utslagen av en och min bror som är astmatiker som ofta tar brikanyl men det kanske är annan dos eller nåt.
Bild
Bild
Bild
familjekär
Stammis

Inläggav familjekär » 27 jul 2009, 15:04

Var tog min ticker vägen?????????????
Bild
Bild
Bild
familjekär
Stammis

Inläggav familjekär » 27 jul 2009, 15:04

nu kom den tillbaka.
Bild
Bild
Bild
familjekär
Stammis

Inläggav ewa.c » 27 jul 2009, 15:53

vilken luring familjekär! hoppas som sagt att hon stannar lite längre därinne och lycka till - för snart är det dags :D
BildBild

BildBild
ewa.c
Alltid online

BF: 130314

Inläggav familjekär » 27 jul 2009, 16:54

ewa.c- ska du säga!!!! Ser att du ska få träffa Sella redan på onsdag!!!
försök att gosa med magen de här dagarna som är kvar...snart är hon utanför.
Men vet vet,vi kanske hinner före ( hoppas inte det)
Lycka till!!
Bild
Bild
Bild
familjekär
Stammis

Inläggav ewa.c » 27 jul 2009, 16:59

tack familjekär, är såååå förväntansfull.

ja nu kommer de att komma på löpande band - augustibebisarna :D
BildBild

BildBild
ewa.c
Alltid online

BF: 130314

Inläggav stajners » 27 jul 2009, 20:11

Ja, det lär vara obehagligt att ligga i riktigt värkarbete med de beverkningarna. Men som tur är sitter det ju inte i jättelänge. Tyckte det var läskigt när det kändes som man hade en teflonbeläggning i luftstrupen.

Fick en dos till ngn timma efter första dosen så var ju skakis lite längre kan jag tänka mej. Men andra gången fick jag spruta istället för tabletter och den verkade bättre. Livmodertappen var troligtvis oförändrad på mej som tur va, fast då var det ju i v 31 och v 33.

Ska du in på kontroll snart igen då? För att se om du öppnat dej mer?
Håller tummarna för att hon troligtvis stannar till nästa vecka. Spännande ändå!
Bild Bild
Inga fel enligt utredning
MF 30/4 2011, v 6
MF 22/2 2011, v 13 (trots levande foster)
MA 16/9 2010, v 9 (fostret dött v 7)
stajners
Alltid online

Status: Stolt tvåbarnsmamma!

Inläggav familjekär » 28 jul 2009, 10:45

Stajners- nej det är det som känns lite konstigt,dagen efter hade jag SD som vanligt igen och det pressade jätte mkt neråt,hade gärna åkt in o kollat om jag öppnat mej mer.Samtidigt så har vi en timme till fl och eftersom jag har haft så mkt Sd hela tiden så lär jag inte reagera förrän krystvärkarna sätter in o då är det försent.
Ska till mv nästa v och undra om de kan kolla.
Bild
Bild
Bild
familjekär
Stammis

Nästa

Återgå till På G till BB