VART BEFANN NI ER NÅGONSTANS NÄR NI BÖRJADE KÄNNA AV ERA VÄR

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

VART BEFANN NI ER NÅGONSTANS NÄR NI BÖRJADE KÄNNA AV ERA VÄR

Inläggav Tove » 02 okt 2006, 20:59

Själv satt jag hemma hoss min bästa kopis men hennes bror och henne!
VI hade ätit och kollade på film.

Ja började gå på toa vart 5 min,jag kommer ihåg hur jag gnällde över hur jobbigt de va. :oops:

Efter allt kissande,eller igentligen inget alls, så började ja känna mig lite bajsnördig (ursäkta mig :oops: )

Så då rände ja hela tiden,men de kom inget!
och då hade ja gått över tid med 11 dagar!
men dum som jag va tänkte jag faktist inte att de va nått :lol:

sen när ja kolla i trosan va de BLOD :shock:

Ja gick in till kompisarna och sa va som hänt,den ena flög upp ur stolen ner i moin handväska för att kolla mina papper och nummer jag bar omkring på den sista tiden.
numer till Danderyd Sjukhus :wink:

den andra började fråga ut mig "åh herredud hur måsr du,kan ja göra nått för dig"
Han ringde också en vänn,som jag inte fattar varför.
han ringde han för att höra om han kunde köra mig till sjukan,men glömde säga varför,samtalet pågick i typ 10 min,tills han då nämner, "Jo Tove ska föda nu"

Hans reaktion va "Varför sa du inte de först ditt dummhuve" :lol:
Jag bara garvade.

Jag ringde in och dom sa att ja skulle komma in,så ja vänta lite sen åkte jag in!
Axel,som ja hade tjafsat med denna dag på morgonen,ringde jag när ja skulle ta taxi,så vi möttes upp utanförsjukhuset.

då hade de alltså på 45 min max börjat göra riktigt ont.
Sen blev de bara värre,ojojoj,den smärtan önskar jag ingen,många av er vet väll va ja talar om :shock: :( :lol:

men vi fick åka hem,ja blev helt vansinnig,jag hade ju så ont!

men de dröjde inte länge förns vi va där igen!
dom sa åt mig att hålla ut så länge jag kunde!
och Axel höll med,men när de blev ohållbart så smög jag in med mobilen och ringde!
Taxiresan in va de längsta någonsinn!! :shock:
De känndes som om vi aldrig skulle komma fram!

men till slut satt jag där med lustgasen,men den hjälpte inte länge,sen va de bara en utväg,epidral (eller hur stavar man de?)
:lol:
sen va allt ok :)
Bild
Användarvisningsbild
Tove
Alltid online

Inläggav CarroHaak » 02 okt 2006, 22:40

Jag var ute och gick en promenad med min kille och kände ett "hugg" i magen. Jag hade gått över tiden i 9 dagar... Började fundera på om bebben aldrig skulle komma. Vi gick hem och jo visst, värkarna kom med ca 15 minuters mellanrum.
Ringde min mamma och förberedde henne på att köra in oss.
Då var klockan ca 16.00 Så fortsatte det så ett tag.
Jag hade följt paradise hotell som en slav och den här kvällen skulle det sista avsnittet visas. Jag sa till min kille att aldrig jag åker in innan det har varit :lol: Och så vart det.. Jag typ stog på alla fyra på vardagsrums bordet och hade så jäkla ont, haha.. Robban (min kille) vart lite orolig och frågade flera gånger om vi inte skulle be min mamma köra in oss, nej bara skrek jag.. När det var slut så ringde han och vi kom in på Danderyd precis vid 00.00 Då fick jag prova att bada, men det var ju ingen höjdare. Så då vart det lustgas och epidural. Och sen kom Kelvin! :qas
Bild
Användarvisningsbild
CarroHaak
Alltid online

Inläggav mandis04 » 02 okt 2006, 23:16

Mina värkar började kl21 på lördagskvällen, samma kväll som eurovision finalen var. Hade sånt sug efter fiskgratäng, så ställde mej o började göra det sent :) Trodde ju aldrig att det skulle vara dax då ju, trodde det skulle avta då jag inte hade haft några förvärkar alls innan!

kl 22.30 när fiskgratängen var klar så sa jag till sambon att jag hade värkar troligtvis(vilket fick honom att tappa matlusten, han bara satt o tittade på mej, tog väl 2skedar mat max, sen sköt han bort tallriken..)
sa att det är säkert inget, men kan ju kolla tiden iaf. jag hade kollat tiden själv innan när det började vid 21, ville inte göra honom orolig ju :)

kl21 var det 15min mellan, kl 23 när han började klocka det så var det 5min, höll i sej 1min exakt! så ringde in till förlossningen och pratade lite, dom tyckte jag skulle vänta hemma då dom oxå trodde det skulle avta. Satt och såg det sista på eurovision(sambon satt som paralyserad, o jag visste inte alls vad som skulle hända sen ju, trodde vi skulle få gå o sova till slut) men när det var slut på tv:n vid halv ett på natten så sa jag att jag vill in, struntar i om vi får åka hem igen, jag vill in o kolla läget iaf så jag vet säkert att det inte startat riktigt... ringde in igen o sen var vi på väg :) var öppen 3cm när jag kom in, så slapp åka hem :)

och kl: 6.27 föddes den lilla prinsessan, så tur att vi åkte in iaf :mrgreen:
Bild
Amanda 040516 - Min lilla prinsessa =)

-------------------
Bild
Julia 090525 - Min lilla prinsessa =)
Användarvisningsbild
mandis04
Alltid online

BF: 090525

Inläggav Jennie » 03 okt 2006, 11:24

Usch! Första gången hade jag sådana förvärkar - i smärta sett mycket värre än de riktiga värkarna. Så de sista fem dygnen är bara som en lång natt, jag tror inte att jag varken sov eller åt på den tiden, det trodde inte MArcus heller när vi pratade om det nu när det var dags igen (eller om det var efteråt?). Men jag var i alla fall hemma och fick åka in, åka hem igen med riktigt jobbig smärta. Det som var konstigt var att jag hade gått över tiden typ 10 dagar och ändå fick jag nåt som stannade upp förloppet! De sa att det var för att jag skulle få sova, men fy fan rent ut sagt, allt jag försökte ens dricka efter det smakade som när man spyr galla! Det var så jobbigt!

Att de sen till slut satte epiduralen på fel ställe (fattade jag ju nu när de satte den rätt den här gången!) så att den inte tog... :(

Efteråt var jag så trött att jag vet att jag tänkte att " Det är ingen idé att ni visar mig barnet för jag kommer ändå att dö av utmattning..." Hade dessutom åkt på influensan och varit riktigt sjuk strax innan, så först ville de inte släppa in oss på förlossningen heller, men jag hade ju varit feberfri i tillräckligt många dagar kom de fram till, till slut...

Kanske inte så konstigt att det tog så många år innan det blev ett syskon :shock:
Jennie
Stammis

Inläggav ashe2 » 03 okt 2006, 12:51

Jag låg hemma i sängen! Det började natten innan jag åkte in för att sedan avta lite på dagen innan det kom igång igen på kvällen!
060621
BildBild
Användarvisningsbild
ashe2
Alltid online

Inläggav ashe2 » 03 okt 2006, 12:53

Men hela dagen hade jag ändå så ont att det enda som fick upp mig ur sängen var att jag höll på att kissa på mig!
060621
BildBild
Användarvisningsbild
ashe2
Alltid online

Inläggav Zera » 03 okt 2006, 13:39

Förlossningen var igångsatt så jag var redan på BB när det hände...ganska trist :?
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Zera
Alltid online

Inläggav Tove » 04 okt 2006, 14:53

Zera skrev:Förlossningen var igångsatt så jag var redan på BB när det hände...ganska trist :?

jaha,men de va ju skönt för då visste du ju exakt att den dan skulle bebben komma. :)

Jag va lite irriterad i slutet för jag är inte så mycket för överaskningar (ialafall inte när de involverar smärta och mig själv ) :oops:
Så de va så jobbigt att ha gått över tiden när man ju hade fått en dag sagt,men oftast kommerc dom ju inte på den sagda dagen men ändå :wink:

Men nästa gång skulle jag vilja ha ett bestämt och exakt datum,så man kan ställa sig in på de :lol: :lol:

nä,men de e ju lite spännande när men börjar känna av att de e dags :)
Bild
Användarvisningsbild
Tove
Alltid online

Inläggav acko » 11 okt 2006, 08:21

Jag satt hemma och åt middag och tyckte jag hade ont i magen, tänkte jag blivit magsjuk. Sen blev det värre och värre, och när vi kom in på sjukan så var jag öppen 8 cm. Är glad det gick så himla smidigt och fort!
Bild
Användarvisningsbild
acko
Alltid online

Inläggav Petra » 11 okt 2006, 08:33

Jag blev igångsatt alla mina förlossningar. Men nu sist så satte de igång vid 9,40 och redan efter en timma kom värkarna... Lite chockat för sist tog det 8 timmar innan värkarna kom..

Denna gången satt vi på MAX och åt lunch när jag hade 4 minuter mellan värkarna :) Klarade knappt gå tillbaka till förlossningen så ont jag hade..
Petra mamma till Engla f/d-98, Kevin f. 031212 och Melanie f. 060615
Bild
Användarvisningsbild
Petra
Stammis

Återgå till Bli gravid
Annons: