Annons:

Vattnet som gick??? Trodde jag...

Allt om din förlossning, diskutera och berätta.

Vattnet som gick??? Trodde jag...

Inläggav ilopiu » 06 sep 2009, 21:57

hallå alla
då ligger man i soffan igen efter en koll på förlossningen tydligen var jag helt ute å cykla.
Tidigare idag så låg jag i sängen när jag kände att det börja rinna. Fånga upp de med papper som blev blött. Sen sitter jag i sängen ett tag å sen går ner för trappan så kommer det i en pö på golvet. Ingen jätte stor pöl men ändå en pöl å resten fånga jag i papper. Ringer in till förlossning för att kolla. Javisst e de nog vattnet sa dom kom in för en koll. Väl där så var det ett falsklarm... Trodde att äntligen var den lille på gång. Men icke!
Dom kopplade upp mig på monitorn å kolla sammandragningar men jag sa att några sånna har jag inte haft. Så fel jag hade igen. Tydligen jobba livmodern för fullt att förbereda sig. Det jag trott varit bebis som tyckt och haft sig de har varit sammandragningar. Har ju inte haft ont i magen alls eller nått. Lite ont i ryggen bara vilket jag trodde var pågrund av belastning... Så otroligt lite koll jag har på läget!!!
Var bara tvungen att skriva av mig lite...
Ha de bra å håll tummarna åt mig...
ilopiu
Stammis

BF: 111001

Re: Vattnet som gick??? Trodde jag...

Inläggav girlie_girl » 06 sep 2009, 23:52

Jag tycker du ska få göra en gyn koll!!!! jag hade precis lika som dig att det bara rann, gjorde en koll och de sa att de inte var vatten bara flytningar.. sen rann det dagen efter så åkte in igen och då fick jag det konstaterat av en överläkare att det var vatten.. så jag blev igångsatt dagen efter.. Flytningar rinner inte sådär mycket och gåt vattnet måste man sätta igång förlossningen efter senast 2 dygn, annars är det risk för infektioner.. har det kommit något mer?? Jag hade inga känningar alls, ingen menvärk ingenting. Visserligen kom killen 5 veckor för tidigt, men efter att vattnet har gått brukar man få värkar och det fick inte jag.. snälla kolla upp det igen!!!!
Bild

Bild
girlie_girl
Alltid online

BF: 110421

Inläggav Em82 » 07 sep 2009, 00:34

Vad jag har förstått så slutar det aldrig rinna om det är vattnet som gått. Fortsätter det rinna sen du kom hem? I så fall ska du nog ringa in igen och kräva att de kollar upp det ordentligt!
Användarvisningsbild
Em82
Alltid online

BF: 120719

Inläggav ilopiu » 07 sep 2009, 05:58

Nä det har ju inte kommit något mer efter de. Men de e ju märkligt att de kom som i en pöl på golvet igår. Jag har ju ingen koll på de här överhuvudtaget! :oops:
"girlie_girl Hade du så att det rann under dagen å så också? Eller kom de å sen sluta?
Blev lite blött igår kväll men sen har de varit lugnt igen...
Blir knäpp när man inte alls vet vad som händer! :(
ilopiu
Stammis

BF: 111001

Inläggav Aurora » 07 sep 2009, 08:26

Sådär har jag med! Alltså väldigt vattniga flytningar. Det började för nån vecka sen. Varje gång jag typ sätter mig upp i soffan känns det som jag kissar på mig lite och när jag går på toa på natten låter det som nån häller ut lite vatten i toastolen (innan jag börjar kissa liksom). Det är flera septembermammor som har liknande så jag har tänkt avvakta, jag ska till BM imorgon så jag ska fråga henne då vad hon tycker att jag ska göra. Nu har jag tena trosskydd för att inte läcka. Det är inte så jättemycekt som kommer per gång, men några droppar. Tillräckligt för att det ska kännas som att jag kisar på mig lite....väldigt obehagligt.

Sa de på förlossningen vad det var om det inte var vatten? Var det flytningar?
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Aurora
Alltid online

BF: 121102

Inläggav girlie_girl » 07 sep 2009, 13:32

Det rann lite då och då på mig, men inte hela tiden. Jag läckte fostervatten. Är så glad att jag åkte in en gång extra så att jag fick det bekräftat. Men hur kan de veta om det inte är fostervatten om de inte gör en gyn koll?? Är det vattnigt så kan det ju vara fostervatten, flytningar är lite mer sega.
Bild

Bild
girlie_girl
Alltid online

Inläggav Aurora » 07 sep 2009, 13:45

girlie_girl; när du var inne första gången, hur visste de att det inte var fostervatten? Testade de det? Har läst att det finns tester, typ som gravtest, som ist visar om det är fostervatten eller inte. Var det ett sånt du gjorde och det visade fel? Ushc, jag blir orolig! Ska till bm imorgon och då ska jag fråga vad hon tycker...
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Aurora
Alltid online

Inläggav girlie_girl » 07 sep 2009, 15:05

jag fick göra en gyn koll första gången och de luktade på min binda hehe, och eftersom det inte luktade sött som fostervatten brukar göra uteslöt de att det var fostervatten.. läkaren sa att det bara var rikliga flytningar. men de var noga med att påpeka att om det fortsatte så skulle jag åka in igen för de tyckte väll att de var lite väll vattniga. även andra gången tyckte dom att det var skumt att vattnet inte luktade men antar att det inte gäller alla. för det rann verkligen när jag låg i stolen o så vattniga är inte flytningar..
Bild

Bild
girlie_girl
Alltid online

Inläggav Aurora » 07 sep 2009, 16:04

Men vad konstigt! De luktade och tyckte att det räckte för att avgöra om det var vatten eller ej, känns lite väl subjektivt och ovetenskapligt tycker jag. Hmm, jag kan inte påstå att det rinner hela tiden ur mig, men kommer lite då och då.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Aurora
Alltid online

Inläggav girlie_girl » 07 sep 2009, 16:35

för mig kom det oxå lite då och då. jag blev ju igångsatt två dagar efter det hade börjat läckt eftersom chansen för infektioner ökar om vattnet börjat gå. men kolla med din bm imorron.. se vad hon säger, men kommer det i små pölar fler gånger så får du åka in igen.. bebisen måste ju ha sitt vatten kvar.
Bild

Bild
girlie_girl
Alltid online

Nästa

Återgå till Snack om förlossningen

Annons: