Vattnet som gick??? Trodde jag...

Allt om din förlossning, diskutera och berätta.

Re: Vattnet som gick??? Trodde jag...

Inläggav stajners » 07 sep 2009, 22:32

Jag hade väldigt vattniga flytningar. Kunde rinna längs med benen om jag inte var snabb på med trosorna efter att jag varit på toa eller duschat. Iblnad kändes det som att jag kissade på mej.
Sen är det inte ovanligt att man småläcker urin eftersom livmodern trycker så på urinblåsan. Dessutom är inte knipmusklerna lika bra på slutet av graviditeten.

Mitt vatten gick i v 37 och då var det ingen tvekan om att det var vattnet. Eller först fattade jag inte, var mest som en chock och jag var inte alls beredd.
Det sipprade hela tiden men värkarna satte aldrig igång. Fick tid för igångsättning efter över 2 dygn. Fast det satte igång av sej självt efter att vi kom in som tur var.
Man får gå 72 timmar efter att vattnet gått, sen blir man igångsatt pga infektionsrisken.
Men vattnet återbildas ju hela tiden och byts ju ut under hela graviditeten så det är inte så att vattnet tar slut bara för att man läcker.

Jag tyckte att vattnet luktade lite som sperma, dessutom var det lite slemmigt.
Ta på dej en binda, blir den tung så är det troligtvis vatten, annars är det flytningar av den rikligare sorten.
Bild Bild
Inga fel enligt utredning
MF 30/4 2011, v 6
MF 22/2 2011, v 13 (trots levande foster)
MA 16/9 2010, v 9 (fostret dött v 7)
stajners
Alltid online

Status: Stolt tvåbarnsmamma!

Föregående

Återgå till Snack om förlossningen
Annons: