Vi som försöker med barn nr 1 och är runt +-30

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

Re: Vi som försöker med barn nr 1 och är runt +-30

Inläggav louiseclaire » 25 jun 2016, 11:55

Stort grattis till er fialotta och cj2!!! ❤
louiseclaire
Stammis

Inläggav Anydano » 25 jun 2016, 14:41

Hej louiseclaire!

Hur har det gått för dig?

Kram
Anydano
Stammis

Inläggav Fialotta81 » 25 jun 2016, 15:05

Grattis Cj2!

Tyvärr blev lyckan kortvarig för oss och slutade med ett väldigt tidigt missfall. :( Fick allt svagare plus och idag har jag börjat blöda. Känner mig helt förkrossad just nu. Varför??? Verkar inte vara meningen att jag ska få barn. Jag vet att vägrar dock ge upp och vi kommer självklart försöka igen så fort det går. Suck!!!!
Fialotta81
Alltid online

Inläggav Istres » 25 jun 2016, 15:17

Men nej vad tråkigt Fialotta. :( jag beklagar missfallet. Det är så orättvist att vissa ska behöva kämpa på det här sättet. Har du någon aning när ni kan försöka igen? Många styrkekramar.

Vi har fått bekräftelse att vår remiss kommit till IVF-kliniken och att vi är uppsatta på kö. Väntetiden är över ett halvår så ska ringa om vårdgarantin i veckan.
Istres
Stammis

Inläggav louiseclaire » 25 jun 2016, 20:02

Åh nej Fialotta, beklagar verkligen, vet hur tungt det är :(

Går väl sådär för mig.. Konstaterades ju efter mina 4 missfall att jag har ett kromosomfel, Turners-mosaik, vi har pratat m läkare om att få göra pdg, men det kommer vi inte att få beviljat pga att jag har för låg procent kromosomfel, så de TROR inte att alla min missfall beror på det, att vi bör kunna få barn själva. Det kan dock innebära flera missfall till. Jag och min sambo är inte så nöjda över det beslutet. .. Jag är 35 och 2 av missfaen slutade med att jag blev inlagd och skrapades, min kropp är slut både psykiskt och fysiskt. Vi ska försöka naturligt 1 gång till ( tror dock det kommer sluta m missfall ) Sen åker vi utomlands ( troligtvis Finland ) för PDG, kostar runt 70000. Vi är medvetna om att det är 30% risk vid pdg, men hittills har vi ju haft 100% misslyckandes på 4 graviditeter...
louiseclaire
Stammis

Inläggav Istres » 26 jun 2016, 11:06

louiseclaire. Det var både bra och dåliga nyheter. Synd att ni inte får PDG i Sverige men ändå bra att du har låg andel ägg med kromosomfelet. Hoppas att ni lyckas denna gång och slipper missfall och inte behöver IVF-PDG. Mycket styrka till dig!

Ofrivillig barnlöshet är så tufft och det tar mycket energi både i kroppen och psykologiskt. Jag önskar ingen att behöva gå igenom detta och tycket det är så tufft att läsa om er alla som verkar så fina som får kämpa så.

Är det någon som skulle ha lust att skriva mer privat? Tänkte typ en mejltråd eller så, eller om någon annan har något förslag. Jag har så många oförstående mänkiskor runt mig som utrycker sig ytterst klumpigt och jag skulle behöva ventilera mig någonstans men tror att vissa nog skulle kunna få reda på vem jag är om jag berättar om allt.
Istres
Stammis

Inläggav louiseclaire » 26 jun 2016, 13:13

Ska ju tilläggas att vårt landsting är rätt snålt/motsträviga överlag, de hat tex inte beviljat någon PDG före 2015, alltså inte ens till dem med svåra genetiska fel som garanterat medför svårt sjuka barn/dödfödda, vilket är helt sjukt. Till oss sa läkaren att de hittills inte haft någon m mitt fel i den procent jag har, så därför visste de inte riktigthur det skulle fungera... känns ju inte så bbetryggande, samt om vi bott någon annanstans så kunde vi kanske fått det bevilja . .

en mejltråd eller något låter som en braide!
louiseclaire
Stammis

Inläggav lillamee » 27 jun 2016, 11:20

Grattis C2j!

Neeej Fialotta, så himla tråkigt att höra! Hur snart orkar ni sätta in nästa embryo, eller rekommenderar de väntetid efter missfall?
Styrkekramar
Användarvisningsbild
lillamee
Alltid online

Bor: Liten ort

Inläggav Fialotta81 » 27 jun 2016, 13:17

Tack för all omtanke, det värmer verkligen!

Vad tråkigt att ni inte får göra PDG i Sverige, louiseclaire. :-( Är väl som vanligt, att det saknas resurser. Får hoppas att det löser sig för er iaf på något sätt.

Själv mår man väl lite bättre och börjar kunna blicka framåt så smått. Jag ringde till repromedicin idag och berättade vad som hänt. Blir att nya tag och försöka på nytt. Just nu är det såklart semester-stängt, så vi får hålla oss till tåls lite, men det är kanske lika bra så man hinner landa lite. Det är iaf planerat att vi ska göra ett FET (återförande av fryst embryo) vecka 32, alltså andra veckan i augusti. Känns trots allt skönt att slippa genomgå en helt ny behandling från grunden, med hormoner och så. Detta kommer nog gå mycket lättare, hoppas jag. Börjar äntligen må lite bättre fysiskt också, även om jag forfarande blöder som sjutton... Helgen har varit hemsk och jag har bara legat, däckad av smärta. Överlevde tack vare värktabletter och den vetekudde som min fina sambo gav mig i julklapp sist.

Instämmer i att det låter bra med en mer privat mail-tråd.
Fialotta81
Alltid online

Inläggav Istres » 27 jun 2016, 19:59

Skicka mig era epostadresser i privat meddelande så får ni ett mail.
Istres
Stammis

FöregåendeNästa

Återgå till Vill bli med barn