Vi som försöker med barn nr 1 och är runt +-30

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

Re: Vi som försöker med barn nr 1 och är runt +-30

Inläggav Cj2 » 27 jun 2016, 20:16

Tack alla.

Fy vad ledsamt, Fialotta! Styrkekramar till dig!!
Cj2
Stammis

BF: 170225

Inläggav Istres » 28 jun 2016, 19:47

Vad tråkigt att de är så restriktiva med PGD, louiseclaire. Det verkar ju vara så att ofrivillig barnlöshet inte är en speciellt prioriterad fråga. det är ju konstigt eftersom att det drabbar ungefär vart femte par (har jag hört). Det är ju bra att SKL nu har lämnat rekommendationer om erbjudande av assisterad befruktning så att alla landsting ska göra lika fast det kanske inte gäller PGD. Jag hoppas att du slipper att åka utomlands utan blir gravid. Vet du om du har några möjligheter att åka till ett annat landsting för behandling? Fast väntetiderna är säkert väldigt långa.

Fialotta, hoppas så att nästa gång går bättre! I allt det jobbiga är det kanske ändå ett bra tecken att du blev gravid. Jag har mailat dig. Vill ni andra vara med i mailtråd får ni gärna skicka er mailadress till mig i ett privat meddelande.

Styrka till er alla!
Istres
Stammis

Inläggav Emlan82 » 01 jul 2016, 13:10

Åh nej vad tråkigt att höra att det blev missfall Fialotta.. Kan tänka mig att det känns skit. Skönt att ni fick till frysen dock och slipper göra om allting från början. Stor kram till dig.

Jag är gärna med på en mejltråd Istres, testar skicka ett meddelande till dig :) Man vill ju inte skriva för mkt privat här så jag tycker det låter toppen.

Vi var på RMC i Malmö igår och det gick bra. Om vi har lite tur och mina cellförändringar inte blivit värre (har grad 1 sedan innan..) kan det hända att vi får börja redan i augusti. Annars måste jag ta bort dom först. Det har strulat med mina provsvar innan, de har haft svårt att bedöma dom så jag har inte alltför höga förhoppningar.. Tog nytt cellprov igår och får hoppas på snabbt svar!
Emlan82
Stammis

Inläggav Verde » 06 jul 2016, 15:49

Vad tråkigt att höra Fialotta! Hoppas att ni orkar en gång till och att det då går vägen. Att ha fått till en befruktning är ett gott tecken, även om det inte tröstar nu. Kämpa på!

Och vad skönt att ni andra börjar närma er också! Och ända in i det sista finns ju chansen på en befruktning på egen hand. Även om vi här verkar vara ett gäng där varje månad inte har så stora chanser som vi skulle önska. Men något med att stå i kö kan ju ha en lugnande känsla som kanske behövs ibland?

Hoppas att ni får en skön sommar nu!
Många kramar!
Verde
Alltid online

Inläggav sofiefrimanrehn » 20 jul 2016, 10:33

Hej!
Jag är 32 och min killa 36 och vi vill skaffa gemensamt barn. Han har två sen tidigare på 2 och 5 år. Dom har vi varannan helg. Någon som har skaffat halvsyskon? Hur har det fungerat? Någon man bör tänka på? Jag är ju inte gravid än.

Det går bra men dom andra två vi har och jag tycker såå mycket om dom men man vill ju ett eller ett par egna.
sofiefrimanrehn
Nykomling

Inläggav Istres » 23 jul 2016, 11:39

sofiefrimanrehn. Jag har ingen erfarenhet av det. Kansle någon annan har set som läser gär. Kanske kommer barnen tycka det är trevligt med ett syskon? En femåring och en tvååring kanske är för små för att prata med dem? De kanske vill ha ett litet syskon. Jag tänker att ni borde göra det som känns bäst för er. Så klart ni ska skaffa ett barn om ni vill. Hur länge har ni försökt?
Istres
Stammis

Inläggav Cj2 » 25 aug 2016, 17:07

Mannens båda spermieprov visade dåliga resultat, dåligt på alla sätt faktiskt (de ville starta IVF) MEN vi lyckades som sagt att bli gravida på egen hand ändå.
Jag kände att jag ville skriva detta till er, ge inte upp hoppet oavsett! Fick resultatet av det andra provet igår nämligen, två månader senare efter otroligt mycket tjat från oss.. Han lämnade andra provet den 23/6, samma dag som vi plussade märkligt nog.
Cj2
Stammis

BF: 170225

Inläggav Istres » 26 aug 2016, 07:29

Cj2. Ja det är ju så att 80 procent blir gravida inom 1 år, 90 procent inom 2 år. Jag vet detta rent logiskt. Men känslomässigt har jag och maken redan gett upp. Tror inte det spelar någon roll hur många solskenshistorier jag/vi får höra (det är många vill jag lova). Känner bara att ju fler som tillslut ändå lyckas bli gravida och få barn desto större sannolikhet att vi är bland de 10 procent som inte lyckas. Vi har ändå försökt mer än 20 gånger nu. Jag vet att sannolikheter inte fungerar på det sättet men mina känslor struntar i logiken. Önskar er i alla fall ett stort lycka till och stort grattis. Hoppas du aldrig mer behöver uppleva ofrivillig barnlöshet.
Istres
Stammis

Inläggav louiseclaire » 08 sep 2016, 10:18

Hej alla!

Liten uppdatering, jag är gravid, igen.. hoppas på 5e gången gillt.. är i v11 10+3, har varit på vul i v7+2 & 10+1, var otroligt skönt att få se hjärtat slå! Nästa steg blir att göra nipt, eftersom vi blivit gravida på egenhand så vill vi se om min kromosomavvikelse överförts eller ej, är nervöst. De säger att jag har låg procent, så risken borde vara liten, men man vet ju aldrig ( de sa att 3 mf eller fler får man ju sällan, samt att kromosomanalysen så gott som aldrig visar ngt fel heller och det lyckades ju jag med så att....)
louiseclaire
Stammis

Inläggav Fialotta81 » 08 sep 2016, 11:52

Vad roligt LouiseClaire! Jättegrattis! :D

Håller alla tummar för att det verkligen går vägen denna gång. Det är ni verkligen värda efter all skit.

Själv laddar jag inför vårt 3:e IVF-försök, eller ja egentligen är vi ju fortfarande på första försöket, men det blir 3:e insättningen och alltså 2:a med fryst embryo. Första försöket (det färska), slutade ju i missfall och det andra (1:a frysförsöket), gick inte alls. Började blöda redan på ruvardag 8 och sen var det kört. :( Så nu hoppas vi på tredje gången gillt! Ska göra ultraljud nästa vecka och sen får vi se när insättningen blir. Vi har 3 embryon kvar i frysen, så än har vi lite "reserver" vilket känns skönt. :)

Hur går det för er andra?
Fialotta81
Alltid online

FöregåendeNästa

Återgå till Vill bli med barn