Annons:

Vi som försöker med barn nr 1 och är runt +-30

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

Vi som försöker med barn nr 1 och är runt +-30

Inläggav Pluppis » 15 aug 2014, 17:00

Hittade ingen speciell tråd som passade så tänkte att jag testar att starta en ny. obs är väldigt ny här.

Jag och min sambo bestämde i början av maj att sluta med minipiller och försöker bli gravida. Då jag ser att de flesta här är 20-25 som försöker med första undrar jag om ja är ensam om att vilja försöka med 1:an när jag är runt 30?

Vi har försökt ett par månader med ännu ingen lycka. Känns lite frustrerande. Vi har äntligen fått tag i större lägenhet och så klart vill vi ha barn. vissa dagar känns väl mindre roliga när man ser vänner och bekanta med putande magar eller med en bebis. Självklart är jag superglad för dem men vill också ha.
Någon som känner som jag? :)
Pluppis
Nykomling

Bor: Stockholm
Status: Längtan till att bli 3.

Mitt Krypin

Re: Vi som försöker med barn nr 1 och är runt +-30

Inläggav Fialotta81 » 07 okt 2014, 19:49

Du är inte helt ensam iaf. Jag är 33 och min sambo 38 och vi har precis börjat försöka bli gravida. Ingen av oss har barn sen tidigare så båda längtar otroligt mycket. Tycker jag ser gravida och barnvagnar överallt och det är jobbigt. Min mammas sambos dotter väntar barn och jag är så avundsjuk, även om jag givetvis är glad för hennes skull. Hoppas verkligen bli gravid snart..
Fialotta81
Alltid online

Mitt Krypin

Inläggav mare » 08 okt 2014, 08:24

Samma här, 32år, försökt ett tag, men utan att lyckas. Blir så glad för alla som lyckas, samtidigt så känner jag min frustration växa..
Använt äl tester, krämer och annat som kan hjälpa, men det tar sig inte. Har nu bestämt mig för att nästa månaden bara låta allt vara så som det var innan vi började försöka.
Sex som vanligt, sluta känna och klämma och framför allt sluta övertolka allt hela tiden. Detta tär på en psykiskt!
mare
Stammis

Mitt Krypin

Inläggav mamawannabe » 08 okt 2014, 13:01

Vi försöker också med vårt första. Jag är 29. Vi har varit ihop längre än alla i våra umgängen och vi är sist ut med att skaffa barn. Jag är också glad för alla andra men också så väldigt sugen på att få en egen. Vi har hunnit försöka ett par cykler och jag är förberedd på att det kan ta ett år. Men samtidigt så googlar man på hur snabbt det går egentligen och så ser man att otroligt många lyckas faktiskt på första försöket och då börjar ju tankarna. Men det är bara att slå bort dem. Väldigt många lyckas faktiskt inte på första försöket heller men läste någonstans att 90% blir gravid inom ett år. Så det är väl bara att vänta...
Bild
mamawannabe
Alltid online

Mitt Krypin

Inläggav Viljaa » 08 okt 2014, 23:07

Jag blir 30 i mars och vi har precis börjat försöka. Inväntar BIM den 16e men tror inte det är nån bebis i magen. Är förvisso öm i brösten, nedstämd och har fått finnar men det kan precis lika gärna vara PMS. Känns tungt att förmodligen behöva genomlida denna väntan flera månader till men jag hoppas att det är vår tur snart. Gör förlossningsplacering nu på min praktik och jag kan lova att det ibland är plågsamt för en bebis/familjesjuk kvinna. Lycka till alla!
Viljaa
Stammis

Mitt Krypin

Inläggav hannibanni » 09 okt 2014, 13:01

hej,

Jag är 36 och sambon 37 och vi försöker bli gravida med första barnet, så jag hoppar gärna in i denna tråden :)
Jag slutade med Zoely i maj och vi hoppas sååå på plus innan jul, men ännu ingenting. Fialotta81, känner igen mig i det du skriver..man ser bebisar o barnvagnar överallt och är superglad för gravida vänners skull...men lite avundsjuk också då man så gärna skulle vilja vara i den situationen själv.
Nu en annan fråga: både jag och sambon behöver tappa lite vikt... Vad tror ni om olika dieter när man försöker bli gravid?

Pepp och styrka till er alla!
hannibanni
Stammis

Mitt Krypin

Inläggav Knorran » 13 okt 2014, 14:09

Jag är 29 och väldigt barn sugen men att skaffa barn var svårare än jag trodde.
Slutade med mina piller i januari och fortfarande ingenting.

Tydligen har jag problem med ägglossningen och får inte mensen som jag ska..
Det är otroligt frustrerande att inte lyckas..
Googlar väldigt mycket för att få info på vad jag skulle kunna göra att att få igång allting igen....

Önskar varje dag att det snart är min tur då alla i min omgivning redan har 1-3 barn och alla fick sina första runt 22-25...
I väntan på vårt första +
Knorran
Stammis

Mitt Krypin

Inläggav sweetis » 14 okt 2014, 01:18

hej. intressant att höra era åsikter. jag är 34år och min kille 31år.
vi har bestämt att skaffa barn. jag har och går på cerazette minipiller. har tänkt sluta.
jag har pluggat och fått ett bra jobb och nu är vi redo. de flesta av våra bänner har redan 1 eller flera barn.
känner oxå stress pga min ålder. den biologiska klockan tickar.
har ej heller berättat för vänner om vår bebisplanering. en massa tankar snurrar i huvudet.
undra hur lång tid det kan ta att bli gravid från det att man slutat med minipiller?
sweetis
Nykomling

Mitt Krypin

Inläggav sweetis » 14 okt 2014, 01:18

hej. intressant att höra era åsikter. jag är 34år och min kille 31år.
vi har bestämt att skaffa barn. jag har och går på cerazette minipiller. har tänkt sluta.
jag har pluggat och fått ett bra jobb och nu är vi redo. de flesta av våra bänner har redan 1 eller flera barn.
känner oxå stress pga min ålder. den biologiska klockan tickar.
har ej heller berättat för vänner om vår bebisplanering. en massa tankar snurrar i huvudet.
undra hur lång tid det kan ta att bli gravid från det att man slutat med minipiller?
sweetis
Nykomling

Mitt Krypin

Inläggav SandraMarie84 » 14 okt 2014, 12:16

Jag och min man har försökt i nästan ett år, och vi fyller 30 i december, och jag har väldigt oregelbunden mens med en cykel på 40-60 dagar, som kom igång typ 1,5 år efter min GBP-operation. Innan den hade jag mens kanske max två gånger per år. Det är där min största oro ligger, att jag inte har nån ägglossning. Har varit orolig i måååånga år men inte sökt hjälp pga rädsla för att få reda på att jag inte skulle kunna få barn men nu när vi verkligen vill ha barn så var det bara att söka till fertilitetskliniken och hoppas på det bästa. Jag har lämnat blodprov och mannen spermaprov så den 11 november ska vi på läkarbesök.

Jag önskar ibland att vi skulle ha försökt tidigare när vi var yngre men det har liksom inte passat i livet..
SandraMarie84
Nykomling

Mitt Krypin

Nästa

Återgå till Vill bli med barn
Annons: