Annons:

Vi som jobbar som frisörer=)

Här träffar du andra föräldrar till barn födda samma år, regnbågsfamiljer, utlandsföräldrar mm.

Re: Vi som jobbar som frisörer=)

Inläggav Karisma__ » 13 mar 2009, 10:17

Hej hej.
Jag är oxå frisör. Gick frisör-gymnasiet på virginska skolan i örebro och bor just nu i Trollhättan. Hemma med min 9månader gammla son nu och ska vara hemma över ett år till då jag till juli är beräknad att förda nästa lilla stjärna.
Kul tråd detta, visste ej att det fanns såå många frisörer här, blir juh mest bebis-snack lixom. ;D
BildBild

Mamma och Pappa älskar er.!

BildBild
Användarvisningsbild
Karisma__
Alltid online

Inläggav Emmisen87 » 13 mar 2009, 11:42

Ja jag tänkte jag startar en tråd för oss frisörer! :D vi gillar ju och snacka och så..

Det är ju lite speciellt och va gravid och frisör i och med alla vätskor och att vi står upp mycket... kul och dela erfarenheter och så med varandra :D

Kram
Bild

Bild
BildBildBildBild
Emmisen87
Alltid online

BF: 120224

Inläggav terez » 13 mar 2009, 20:09

då jag var hemma med killen vår så var det i 8 månader , kände inte av att jag mist kunder under den tiden men jag tycker även att om man gör ett bra jobb så hittar de tillbaka till en förr eller senare , men det kan ju ta nån månad ...
denhär gången har jag funderat att var hemma helt 9mån -12 mån efter det jobba halvtid en tid eller nån dag mindre per vecka får se.. och så är ju det alltid dedär med pengar...
väntar så att lill*n skall komma redan, men det blir en lång sommar iår =)
terez
Stammis

BF: 310809

Inläggav sisito » 13 mar 2009, 20:39

hej igen :D
jag är också en frisör och har jobbat i många år . Jag har 3 pojkar och har jobbat under min graviditet tidigare. Men nu har jag bestämt mig för att sälja salongen och vara mamma på heltid . Sen tänkte jag att börja jobba hemifrån. Har möjlighet att öppna salong hemma i villan .

kram sisito
Bild
sisito
Stammis

Inläggav ElinWayne » 22 jun 2010, 23:48

Hej hej!
En till frisör här!
Jag heter Elin och har jobbat som frisör sen -96.
Är gravid i 9e veckan ca och är lite orolig.... :roll:

Bör vi jobba med alla kemikalier? Har en lite tråkig statistik bakåt...
På mina två senaste salonger jag jobbat på har 50% av tjejerna fått missfall. Känns som om det kan vara tillfällighet men blir orolig ändå...Mina kollegor har för övrigt fått jättefina å friska ungar vill jag tillägga!!

Försöker jobba så mkt jag kan med mina organiska färger som är doft o ammoniak fria.... Men så kommer vi ju till blekningarna hmmmm
Kan ju kanske inte direkt stå och jobba med ansikts skydd som hos tandläkaren?!

Är det nån annan som tänker som jag eller är jag bara hysterisk??

Min sambo är lite nojjig oxå å vill att jag inte jobbar alls hahaha Får inte ens använda nailpolish remover hemma utan bara om jag sitter ute!! "Får ju inte andas in det där farliga" Vill bli medryttare på en häst men NEJ jag kan ju ramla av å det får jag inte riskera! Haha Gulligt att han bryr sig iofs! Vi är ju båda över 30 och har längtat efter barn länge men haft annat för oss..... Så nu vill vi ju att allt går som planerat såklart!

I övrigt är jag halv illamående för jämnan men har inte behövt kräkas!! Ta i trä....
Håret blir skitigare mkt fortare och jag har fått massa finnar?!
Brösten ömmar och bröstvårtorna är väldigt ömtåliga!! Kan inte ens gå utan bh o vill inte bli kramad hårt!!! ;)

Bebis ska titta ut i jan-feb nångång har fått olika datum här över nätet på alla olika graviditets kalendrar från 22jan- 26 jan.

Nej nu måste jag gå å kissa (igen) hehehe

Kram till er alla andra tjockisar!! :lol:
ElinWayne
Nykomling

Inläggav helga » 23 jun 2010, 11:55

ni som är frisörer kanske vet hur farligt det är att göra blonda slingor med hätta, förut har det ju varit "farligt" men nu säger en del Bm:or att det inte är det , jag har ingen aning? har ni någon info om det.
helga
Stammis

BF: 120701
Status: mf v9 23/6 -10 ,mf v11+3 22/7 -11

Inläggav a239s » 25 apr 2012, 13:37

Hej! Jag är också frisör. Har haft min egna salong i 2,5 år. Jobbar idagsläget själv men har 4 st arbetsplatser. Jag & min man vill bilda familj. MEN....
Hur ska jag bära mig åt? Ibland känns den enda lösningen som att lägga ner hela salongen. Hur länge var ni hemma? Vad hände med kunderna? Var dom kvar? Hur gick salongen runt.. ? Har miljoners funderingar... så svara gärna ni som har erfarenhet inom yrket!

Mvh,
a239s
Nykomling

Inläggav Ejohlar » 14 jan 2013, 22:37

Hej!
Jag jobbar som frisör då jag hyr stol på en salong. Har jobbat upp en trygg kundkrets och trivs bra på stället jag jobbar.
Nu har jag och sambon börjat funderat på barn, men jag skjuter hela tiden upp det pga företaget..
Det blir som en ond cirkel, och hur jag än gör så måste jag "offra" något av det. :?

Hur har ni gjort? Jag vill inte börja jobba igen efter 3 mån, utan skaffar vi barn så vill jag vara hemma iallafall 10 mån.
Ibland så känns det som enda lösningen är att säga upp företaget för att sedan hålla tummarna att jag får jobb ngn stans.

Hur går det för dig a239s ? Har du tagit ngt beslut än? :)

Någon annan som kan dela med sig av sin erfarenhet utav detta? hur gjorde ni?
Ejohlar
Nykomling

Föregående

Återgå till Min bebis föräldragrupper
Annons: