Annons:

Vi som planerar första syskonet :)

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Vi som planerar första syskonet :)

Inläggav mamsen88 » 04 sep 2017, 07:27

Hej!

Tänkte att vi som planerar barn nr 2 kan följas åt i jakten på plusset :D
Tog ut p-staven i torsdags och haft molvärk sen i fredags. Så bebisverkstaden drog igång samma dag den togs ut :lol: hoppas på att äl har/ska eller kommer komma inom kort.

Kram på er!
mamsen88
Nykomling

Mitt Krypin

Re: Vi som planerar första syskonet :)

Inläggav lillamee » 04 sep 2017, 07:40

Hej!
Här är vi också igång på nr 2, är inne på tredje aktiva försöket!
Jag fick tillbaka mensen i juni och efter det har vi försökt. Vi har inte haft något hormonellt preventivmedel, så mina cykler har varit långa efter förlossning och amning. Jag hoppas att de kortas ner nu när jag slutat amma helt.
Jag skriver även i BIM September om du vill hänga där också! Vet du när du har äl nu när du tog ut staven?
KRam!
Användarvisningsbild
lillamee
Alltid online

Bor: Liten ort

Mitt Krypin

Inläggav mamsen88 » 04 sep 2017, 09:39

lillamee skrev:Hej!
Här är vi också igång på nr 2, är inne på tredje aktiva försöket!
Jag fick tillbaka mensen i juni och efter det har vi försökt. Vi har inte haft något hormonellt preventivmedel, så mina cykler har varit långa efter förlossning och amning. Jag hoppas att de kortas ner nu när jag slutat amma helt.
Jag skriver även i BIM September om du vill hänga där också! Vet du när du har äl nu när du tog ut staven?
KRam!

Vad kul att vi är fler :D önskar er lycka till!
Jag har ingen aning om när jag ska ha äl faktiskt :( många som fått äl de närmsta dygnen efter uttag, och några som inte fått tillbaka mensen på lääänge efter uttag så svårt. Har tänkt att invänta mensen sen ta äl tester efter den så jag får lite hum om när.. innan detta så hade jag äl 12 dagar efter mens. Men har inte haft mens på snart 3 år, förutom en gång mellan grav och insättningen. Ska man gå efter min gamla app så kommer jag ha äl runt den 12e september men vet liksom inte om min kropp kommer fortsätta där den slutade eller bli helt annorlunda nu :p
mamsen88
Nykomling

Mitt Krypin

Inläggav lillamee » 04 sep 2017, 09:49

Nej man vet ju ingenting!
Ska jag gå på mina gamla cykler innan grav så ska jag ha äl den 10e, enligt senaste cyklerna så är det den 15e! Det är ju ganska stor skillnad :/
Men vår taktik är väl att köra varannan dag och hålla koll på symptom som sekret och livmodertapp, plus temperatur för att se när det verkligen blivit äl. Stickor känns som att det inte är någon idé för mig när det är så stort glapp mellan möjliga dagar.
Jag hoppas att din cykel kickar igång direkt så att du slipper vänta på det iaf, även MED en regelbunden cykel blir det ju mycket väntan...
Användarvisningsbild
lillamee
Alltid online

Mitt Krypin

Inläggav mamsen88 » 04 sep 2017, 11:00

lillamee skrev:Nej man vet ju ingenting!
Ska jag gå på mina gamla cykler innan grav så ska jag ha äl den 10e, enligt senaste cyklerna så är det den 15e! Det är ju ganska stor skillnad :/
Men vår taktik är väl att köra varannan dag och hålla koll på symptom som sekret och livmodertapp, plus temperatur för att se när det verkligen blivit äl. Stickor känns som att det inte är någon idé för mig när det är så stort glapp mellan möjliga dagar.
Jag hoppas att din cykel kickar igång direkt så att du slipper vänta på det iaf, även MED en regelbunden cykel blir det ju mycket väntan...

Nej det är en ordentlig cirkus detta med kvinnokroppen, haha!

Jag kommer nog inte heller köra med äl tester, som du säger så blir det för stort glapp och det kommer bli en jäkla massa testande annars... med första knodden så plussade vi på första försöket så detta med att kolla upp kroppen o hålla lite koll är nytt. Kanske borde läsa på ang temp jag med :) livmodertappen är så knepig så svårt att känna den, inte ens på förlossningen kunde dem komma åt den så lätt så det får jag nog skippa haha.

Har molvärk nå hemskt idag, inbillar mig troligtvis men det liksom "ilar" som när jag väntade min son. Tror min hjärna vill mer än vad kroppen ger just nu...
mamsen88
Nykomling

Mitt Krypin

Inläggav lillamee » 04 sep 2017, 11:15

Ja det där med skengrav alltså, tell me about it! Man överanalyserar allt!
Tror du inte att det är din cykel som kickat igång då, om du har molvärk så kanske det händer grejer där inne för du kan ju inte vara gravid redan om du tog ut staven i torsdags?!
Du kanske får en blödning nu, när det inte är några hormoner som tillförs för att sedan få igång en "äkta" menscykel. Vad sa de på gyn om det förresten? Vad har du att förvänta dig efter uttag av stav?
Jag har haft stav tidigare och när jag tog ut den så dröjde det typ ett halvår innan mensen kom :( Ja då var jag ju glad, bara skönt att slippa liksom men nu skulle jag inte vilja ha det så!
Användarvisningsbild
lillamee
Alltid online

Mitt Krypin

Inläggav mamsen88 » 05 sep 2017, 15:30

Min mens kom imorse! Gissa om jag har glömt hur hemsk mensvärk jag brukade ha :lol: men nu är jag glad att den dök upp såhär tidigt, har hört att det kan ta tid så trodde jag skulle få vänta länge på mensen.

Har haft kontakt med 3 tjejer (en känner jag) som blivit gravida de tre första dagarna efter uttag av p-stav så det är möjligt att bli gravid direkt tydligen, även om man inte kan få gravsymtom så pass tidigt, men dem var helt säkra då dem alla 3 hade enbart sex de två-tre dagarna efter uttag av p-stav så dem var 100 på att det var då det skedde. Men sen så finns det många som det tagit en hemsk tid för så man är ju rädd att man blir en av dem som får försöka månad efter månad :/

Men alltså, förut hade jag äl 12 dagar efter senaste mensens första dag, och det är ju inte säkert det är så nu. Bör jag köpa tester? Eller tempa? Vad tycker du? Jobbigt denna ovisshet alltså...
mamsen88
Nykomling

Mitt Krypin

Inläggav mamsen88 » 09 sep 2017, 09:52

Så var första mensen efter uttag av stav avklarad :D nu kan bebisverkstaden dra igång ordentligt utan att man ska känna sig bläää och ha ont överallt.

Heja heja!
mamsen88
Nykomling

Mitt Krypin

Återgå till Bli gravid
Annons: