Vi som precis fått missfall men vill göra nya försök!

Nytt försök efter missfall.

Re: Vi som precis fått missfall men vill göra nya försök!

Inläggav Tatyana » 11 jan 2010, 10:13

Var gravid för 3 år sedan, och slutade med ma då oxå. Och båda gångerna jag fått ma försvann symptomen, och fick en konstig, annorlunda molvärk, precis som nu. Så därför känns det som det blivit ma igen. Börjar känna igen tecknen. Jag hoppas att jag har fel, men allt tyder på att det är ma igen. Fick jätteont i magen en kväll, och var efter det symptomen försvann. Precis som förra gången...
ma 24/8-2009 v.8
ofostrig graviditet 19/1-2010 v.8
dotter född 27/12 -2010
dotter född 20/10-2012

Bild
Användarvisningsbild
Tatyana
Alltid online

BF: 121022
Status: Mamma

Inläggav tuss2 » 11 jan 2010, 10:23

usch tatyana..

jag vet känslan som du har den är inget rolig jag tycker absolut att du ska åka in till gyn akuten om du e så orolig, för att få ett svar på om det e bra eller ej...

jag vaknade i morse med samma känsla känner mig oxå så ogravid aå usch vet inte riktigt va jag ska göra men det e väl bara att vänta för mödra här har väl inte tid att ta emot mig det har dom aldrig, våran sjukvård i stan är bedrövlig man ska helst vara döende innan man får vård.....

nehe det är väl bara att bita ihop och ta tag i dagen:) kram på er allihop....
BildBild
0Bild
tuss2
Alltid online

Status: lyckligt gravid med barn nr 2

Inläggav JessieH » 11 jan 2010, 10:50

Tatyana, jag tycker du ska ringa en bm eller gyn och berätta hur du känner. Kanske kan du få göra ett tidigt ul. Håller tummar och tår för dig.

Under dagen igår började mina bröst ömma lite och imorse vaknade jag med lite ömma bröst och molvärk. Kan inte göra mer än att vänta tills imorron. Om det är ma är de inte mer att göra. Men jag får vara positiv och njuta av att vara gravid tills motsatsen sägs. Hoppas den aldrig sägs. :D
* Försökt sen sommaren 2009.
* Utredningen säger att det inte är något fel.

Bild

Följ gärna vår resa: http://minbebis.com/blogg/jessieh/
MF 090912 (v 5+3)
MF 100112 (v 6+5)
MF 100513 (v 5+0)
Utomkvedes 120111 (v 5+0)

Ta inte livet för givet, det är alldeles för kort för det.
Användarvisningsbild
JessieH
Alltid online

Bor: Skåne
Status: Vår tur?

Inläggav fuzzywuzzy » 11 jan 2010, 11:04

Hoppar in här på ett hörn...
Det är inte mer än en vecka sedan mitt senaste (förhoppningsvis sista) MA och jag känner att det enda som gör att jag skulle kunna känna mej bättre nu är att bli gravid igen trots att min största rädsla är att bli gravid igen.....
Men vi ska utredas nu och jag vet inte om vi får försöka skaffa barn under tiden? På sätt och vis kanske det är skönt att få en paus i allt, det har vart väldigt intensivt med gravididteter och besvikelser sen i våras.
Vet ju inte riktigt hur jag skulle reagera när jag blir gravid igen., bara oron att gå så länge igen och komma in på ett ultraljud och se att bebisen inte lever ännu en gång.... Nu sista gången blev vi rätt lurade, var på vul både i v.9 och v.11 och allt såg bra ut men sedan i v.13 så var det dött.
Jag kanske borde lyssna mer på alla som säger att det här händer ofta, det är mycket vanligare än man tror och snart är jag gravid igen och tredje gången gillt och annat skitsnack....

Förlåt alla om jag låter negativ, är lite bitter just nu men det går över.
MA 4/9 -09 v18
MA 4/1 -10 v13
fuzzywuzzy
Nykomling

Inläggav tuss2 » 11 jan 2010, 11:18

fyzzywuzzy: usch va tråkigt jag beklagar:( men i den här tråden får man gnälla och vara negativ. vi finns här för dig styrkekramar till dig:
BildBild
0Bild
tuss2
Alltid online

Status: lyckligt gravid med barn nr 2

Inläggav madizzo » 11 jan 2010, 12:17

Hej alla mina minbebis kompisar!!
Jag ser att många av er har plussat, Tuss, Gotland, JessieH GRATTIS!!!! Gud vad roligt, nu håller jag tummarna för er...
Själv har det blivit bättre här hemma, mycket bättre, hoppas det håller i sig,... Om det är bra ett tag till och vi får ordning på ekonomin så kör vi nog igång till sommaren igen med bebisverkstad, just nu har jag en spiral... Kikar in här lite då o då för att se hur det går för er :D
Bild
Användarvisningsbild
madizzo
Alltid online

BF: 180403

Inläggav HannaE » 11 jan 2010, 13:32

Hej!

Får jag vara här med er? :)

Jag fick missfall den 3:e november i vecka 9 (eller vecka 8+5 rättare sagt). Det började precis samma dag vi hade varit och skrivit in oss hos barnmorskan... :(

Jag har känt mig för ledsen och trött för att försöka igen än så länge, men efter nästa mens (som nog kommer omkring den 20e) tänkte vi börja försöka igen.

Usch, om jag blir gravid igen kommer jag att vara jätteorolig... Sist var jag inte alls det. Även om man vet hur vanligt det är med missfall så tänker man ändå inte att det ska hända en själv... Förrän man har varit med om det alltså...
Bild
Bild
MF 3/11-2009 (v 8+5)
HannaE
Alltid online

Bor: Norrbotten
Status: mamma

Inläggav E-mma » 11 jan 2010, 14:24

Hanna E: Klart du är välkommen här!
- Skönt att vila lite efter missfallet, det är klokt att lyssna på sin kropp. Skulle vilja säga till dig att det inte är någon idé att oroa sig vid nästa graviditet, men det vet du ju om själv... och oroa sig kommer du göra ändå. Det kommer jag också göra vid min nästa graviditet, vare sig jag vill eller inte.

Man får väl försöka tänka att ett missfall behöver inte betyda att det blir ett andra, och jag har flera vänner som "bara" fått ett missfall och sen fått ett friskt barn efter det.

Själv tänker jag sova från det att jag plusar till det att det gått tolv veckor, sen tror jag den värsta oron är borta.... Fast jag antar att man har skaffat sig ett orosmoln för alltid från det att man blir gravid, först ska graviditeten hålla i sig, sen ska förlossningen gå bra, sen kommer man oroa sig för plötslig spädbarnsdöd, och sen för att barnet är sent med något i utvecklingen, och sen att barnet ska bli mobbat i skolan, och sen för barnets betyg, och sen för att det kommer hem alldeles för sent på kvällarna, och sen för att det inte skulle valt rätt till gymnasiet... och sen...

Kanske är lika bra att vänja sig vid att oroa sig :wink:

Styrkekramar till er gravida, önskar jag kunde garantera er att allt kommer gå bra. Men det tror jag nog att det gör!

Madizzo; skönt att höra att allt är bättre där hemma! Kul att du tittade in en sväng :)
Alva född 26/10-10
Olle född 19/1-13

http://entillblirtill.blogspot.com/
E-mma
Alltid online

Status: Tvåbarnsmamma

Inläggav Tatyana » 11 jan 2010, 14:45

tuss: Kommer nog åka in efter jobbet idag. antingen får jag veta att allt ser bra ut, och då kan jag känna mig lugnare. Eller så får jag veta att fostret är dött. Men då kan jag iallafall försöka gå vidare. Och då slipper jag vänta 2 veckor och sen få veta att fostret är dött. Men är väldigt nervös. Känns som jag kommer få negativt besked idag, då allt påminner om när jag fick ma sist. Men känns bättre att veta än att gå och grubbla. Uppdaterar när jag vet hur det gått.
ma 24/8-2009 v.8
ofostrig graviditet 19/1-2010 v.8
dotter född 27/12 -2010
dotter född 20/10-2012

Bild
Användarvisningsbild
Tatyana
Alltid online

BF: 121022
Status: Mamma

Inläggav E-mma » 11 jan 2010, 15:37

Tatyana: Håller tummarna för dig!
Alva född 26/10-10
Olle född 19/1-13

http://entillblirtill.blogspot.com/
E-mma
Alltid online

Status: Tvåbarnsmamma

FöregåendeNästa

Återgå till Gravid efter missfall
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 9: file_get_contents(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: System error
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 9: file_get_contents(http://api.minbebis.com/articles.json?category=all&count=6&size=medium&sortorder=latest): failed to open stream: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: System error
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 12: Invalid argument supplied for foreach()