Vi som precis fått missfall men vill göra nya försök!

Nytt försök efter missfall.

Re: Vi som precis fått missfall men vill göra nya försök!

Inläggav Andromeda » 16 nov 2009, 18:56

Styrkekramar till er som ska på gyn, själv så sitter jag och försöker få tiden att gå mest. Funderar allvarligt på att begrava mig helt och hållet i körkortsteorin så att jag inte hinner tänka på bebis överhuvudtaget. Men tja, så var ju planerna i helgen (med ett annat projekt) och det tog slut allt för fort...

Det värsta är egentligen att jag känner att jag är så bebissjuk. Ser jag ett barn på stan så måste jag bita mig i läppen - gravida magar är ännu värre. Det är konstigt att det faktiskt har gått mer än en månad sedan missfallet. Det känns som att det är betydligt kortare tid - det går trots allt inte en dag utan att jag tänker på det.
Jag får väl hoppas att det tar sig den här gången, nu har jag ju till och med haft mens en gång också...
3 dagar kvar till tidigaste bim, 11 om den hoppar tillbaka till 28dagars-cykel. Tror att jag kan vara rätt säker på att äl varit i alla fall, eller vad säger ni? (Är på dag 17 i cykeln nu)
Oplanerat gravid med test 4/10
MF 10/10 v5

Vilar just nu från babyhetsen men kommer återuppta försöken när tiden känns rätt
Andromeda
Alltid online

Inläggav Gotland » 16 nov 2009, 19:06

Har inga kramper eller hugg, dom slutade efter gyn i lördagskväll. Nu är det som en konstant kraftig mensvärk.
Blödningen vill inte minska heller. År som när mensen är som kraftigast, men så är den ju bara vara ett par timmar, nu har det hållit på i 2 dygn. Ska jag ringa doktor eller vänta?
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Gotland
Alltid online

BF: 120120
Status: Gravid mamma

Inläggav JessieH » 16 nov 2009, 19:10

Gotland: Hoppas blödningen slutar snart så du kan börja mysa och känna efter äl istället.

Jag ränkar med att ha äl runt den 22-23 november så då ska det MYSAS på rejält. Kanske skulle ta en weekend någonstans med sambon för att liksom gå vidare i livet.

Hoppas ni ALLA har haft en trevlig helg.

Kram på er!
* Försökt sen sommaren 2009.
* Utredningen säger att det inte är något fel.

Bild

Följ gärna vår resa: http://minbebis.com/blogg/jessieh/
MF 090912 (v 5+3)
MF 100112 (v 6+5)
MF 100513 (v 5+0)
Utomkvedes 120111 (v 5+0)

Ta inte livet för givet, det är alldeles för kort för det.
Användarvisningsbild
JessieH
Alltid online

Bor: Skåne
Status: Vår tur?

Inläggav JoJomys » 16 nov 2009, 19:21

Jag vet inte Gotland.. Det är väll väldigt individuellt antar jag. Mitt har börjat avta nu ialla fall. Knappt att det kommer något i bindan. Men lite rosa är det än på papperet.

Men jag tycker du ska ringa om du känner dig orolig!! Heldre ringa en gång för mycket. Man ska ju lyssna på sin kropp. Och känns det inte rätt så tycker jag absolut du ska ringa!

Kram Kram Jojo
Bild
Bild
Bild

MF V.8 13/11-09
MF V.5 31/12-09
Dotter född 2010
MF V.5 April -11
MF V.5 Augusti -11
Dotter född 2012
http://www.varlilla.blogg.se
Användarvisningsbild
JoJomys
Alltid online

BF: 150105
Bor: Vargön
Status: Gift, mamma och lyckligt gravid <3

Inläggav madizzo » 16 nov 2009, 21:10

Hej tjejjer!!
Här har det varit några turer fram och tillbaka kan man lugnt säga. Har varit jätte jobbigt, sådär så man knappt kommer upp ur sängen. Jag är fortfarande gravid, har inte gjort någon abort, och tror inte heller jag kommer att göra det.
Jag och killen är fortfarande tillsammans men det är segt just nu, han bor inte hemma men planen är att han ska flytta hem igen efter Thailand som vi åker till om 2 veckor om allt går som det ska, men det gör det ju aldrig för mig så jag vågar inte hoppas för mycket.
Vi har pratat om bebisen en hel del och äntligen har vi kommit till ett beslut att behålla, men det är ju väldigt jobbigt just nu så jag hoppas att det kommer förbli vårt beslut. Jag hoppas verkligen att vi klarar oss igenom det här, jag vet att det kommer bli en lång väg tillbaka, men jag älskar verkligen honom.
Nu babblar jag bara.
Gotland - fy vad tråkit och orättvist!!! bläääääääää o fyyyyyyyyy
Alla andra jag hoppas verkligen ni får er bebis snart.
Bild
Användarvisningsbild
madizzo
Alltid online

BF: 180403

Inläggav MalinM » 16 nov 2009, 21:21

Madizzo! jag har ju totalt missat allting! Vad har hänt?
Jag tänkte på er för nån dag sen när jag satt i badkaret, och tänkte på vad du skrivit för ett tag sen, att du fortfarande var jätte kär efter 9 pår (tror jag det var?), så tänkte jag "åphh hoppas vi och stoffe också har det så bra sen!" så detta är en stor chock för mig? vad har hänt, hur mår du?
massor av kramaR!!!
MalinM
Alltid online

Bor: Trelleborg
Status: Lyckligt Gift :)

Inläggav Gotland » 16 nov 2009, 21:23

Har saknat dig Madizzo! Tänkte massor på dig i torsdags.
Jag vill verkligen att det ska gå bra för dig. Och det kommer det att göra. Allt ordnar sig till det bästa i slutänden, både för dig och mig...
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Gotland
Alltid online

BF: 120120
Status: Gravid mamma

Inläggav madizzo » 16 nov 2009, 22:06

MalinM - Jo vi älskar varandra jätte mycket, men det är så många motgångar just nu, ekonomiskt, känslomässigt. Vi har så svårt att förstå varandra. Han går igenom en kris just nu och jag med, och tillsammans är vi en katastrof. Men eftersom vi älskar varandra så mycket så kämpar vi in i det sista. Han har som sagt flyttat ut tillfälligt och jag hoppas verkligen att han flyttar hem snart. Vi har varit tillsammans i 7 år men vårat förhållande är väldigt dramatiskt (tack vare mig) jag är drama queen nr 1, ena dagen är det dans på röda rosor och nästa är jag redo att slänga in handduken helt, Jag blev ju gravid igen direkt efter MF och nu verkar det som den sitter där den ska, men eftersom vi har det så jobbigt just nu har vi pratat om abort. Men jag kunde inte göra det, och nu har vi pratat och bestämt att behålla bebisen ( hoppas ju på min tjej) hahaha!! Men det blir nog en kille till tror jag bestämt. Men jag har verkligen slängts mellan hopp och förtvivlan i allt som händer, och har mått så dåligt man kan må och överleva... Idag mår jag bättre men imorgon kanske är en sämre dag ( u never know ), jag får verkligen ta allt dag för dag. Hur går det för dig???

Gotland - tack gumman för att du alltid finns där.. Ska vi ses någon dag snart da? Jag jobbar ju tis-ons sen e jag ledig.
Bild
Användarvisningsbild
madizzo
Alltid online

BF: 180403

Inläggav MalinM » 16 nov 2009, 22:12

okej då förstår jag, vad tråkigt. :( men bra att ni valde att behålla iaf, nu när du längtat så mkt efter plusset.
får man fråga vad ni bråkar om? du behöver inte svara, förstår att det är privat och känsligt.
hoppas allting löser sig för er.
MalinM
Alltid online

Bor: Trelleborg
Status: Lyckligt Gift :)

Inläggav succubusan » 16 nov 2009, 22:12

Madizzo: Du är i farten du med ser jag:) Vi fick barn typ samtidigt...Tidus är 11 mån och 6 dagar i dag.

Vi håller också på med ett syskon. Får se hur det går. Sist tog det 6 mån att plussa..vill inte vänta så länge igeeen...vill nu! :oops:
Bild
succubusan
Alltid online

FöregåendeNästa

Återgå till Gravid efter missfall
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 9: file_get_contents(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: System error
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 9: file_get_contents(http://api.minbebis.com/articles.json?category=all&count=6&size=medium&sortorder=latest): failed to open stream: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: System error
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 12: Invalid argument supplied for foreach()