Vi som precis fått missfall men vill göra nya försök!

Nytt försök efter missfall.

Re: Vi som precis fått missfall men vill göra nya försök!

Inläggav Gotland » 16 nov 2009, 22:14

madizzo skrev:
Gotland - tack gumman för att du alltid finns där.. Ska vi ses någon dag snart da? Jag jobbar ju tis-ons sen e jag ledig.

Ja! Jag är hemma nu tills det känns bättre i lilla magen. Slutar tidigt hela nästa vecka.
Skicka ett pm!
Kram på dig!
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Gotland
Alltid online

BF: 120120
Status: Gravid mamma

Inläggav madizzo » 16 nov 2009, 22:24

Succubusan, har du december barn? Du måste ju fått en dag efter mig då 12 dec?? :D jo jag blev ju gravid första försöket men fick MF sen blev jag gravid första försöket igen, men som du sett så har vi det lite jobbit hemma just nu...

MalinM, jo fråga på :D Han är afrikan och har försörjningsplikt för sina föräldrar, han är ensam barn och har värsta vikten på sina axlar... Jag kan inte alltid förstå när han irrar runt som en höna och försöker hitta pengar bakom stenar sent på natten.
Jag är svensk vill ha stabilitet regelbundna tider, fast jobb osv jag är inte så orolig över pengar, men däremot svartsjuk, så när han springer runt och jagar pengar så blir jag nervös över att han skulle vara otrogen och han blir ledsen över det och känner att jag vill kontrollera honom, vilket det inte handlar om, utan en osäkerhet hos mig, som han inte kan förstå, lika lite som jag förstår att man inte skaffar ett fast jobb lär sig svenska utan gör massa irrationella saker, för att man stressar ihäl sig över att man inte har pengar, och när man stressar så så händer ingenting istället osv osv. Men jag kan aldig sätta mig in i hur det är för han som har deras liv i hans händer, dom är gamla nu och han är den enda som kan se till att dom har tak över huvudet och mat på bordet... Ja det här blir en oändlig konflikt hemma, men kärleken finns där... Önska oss lycka till!! we need it 8)

Gotland - lilla maggen ska må bra nu bestämmer jag och ska få en liten bebis som fastnar där!! Vi hör om någon dag vi kan ses efter tis ons.

Kram på er alla!!
Bild
Användarvisningsbild
madizzo
Alltid online

BF: 180403

Inläggav MalinM » 16 nov 2009, 22:30

okej gud vad jobbigt att ha ett sånt ansvar för sin familj. han jobbar inte då alltså? har han ingen utbildning eller det är nåt annat som gör att han inte får jobb? tråkigt att det är så mellan er, men är kärleken stark så klarar den allt, det är jag naiv nog att tro på :wink:
MalinM
Alltid online

Bor: Trelleborg
Status: Lyckligt Gift :)

Inläggav madizzo » 16 nov 2009, 22:37

Jo han har 2 jobb, men skitjobb, han har 4 år på universitet i england, men han pratar inte svenska och han är svart, tyvärr så är sanningen sån i sverige att det är väldigt rasisitiskt.... :(
Jo vi kämpar på, eller jag kämpar på, han är helt deprimerad... Imorgon har vi familjeterapi, får se hur det går.
Bild
Användarvisningsbild
madizzo
Alltid online

BF: 180403

Inläggav MalinM » 16 nov 2009, 22:39

usch :( men kan han inte läsa svenska då, eller han tycker det är för svårt? är själv jätte dålig på språk. inte engelska, men det växer man ju i princip upp med.
men tyska och franska har jag läst, och jag kan bara säga mitt namn på tyska efter 3 års läsning... :oops: haha
synd att det ska vara så! jävla skit sverige :wink:
MalinM
Alltid online

Bor: Trelleborg
Status: Lyckligt Gift :)

Inläggav succubusan » 16 nov 2009, 22:45

madizzo skrev:Jo han har 2 jobb, men skitjobb, han har 4 år på universitet i england, men han pratar inte svenska och han är svart, tyvärr så är sanningen sån i sverige att det är väldigt rasisitiskt.... :(
Jo vi kämpar på, eller jag kämpar på, han är helt deprimerad... Imorgon har vi familjeterapi, får se hur det går.

Nej jag skojjade bara...tänkte heeelt fel. Tidus är 12 mån och 6 dagar..trött är jag :oops:
Bild
succubusan
Alltid online

Inläggav Edita » 16 nov 2009, 23:38

Hej tjejer, hoppas ni mår så bra ni kan efter alla omständigheter
och att ni står ut i detta kalla tråkiga land..
Deppigt värre att det är så mörkt hela tiden..

Madizzo: Härligt att du är tillbaks, allt löser sig förr eller senare!! Hoppas det går bra på terapin imorgon..

Gotland: Stackare som har ont i magen :(

Själv känns det som att jag ska få ett nervsammanbrott :x
Börjar bli så jävla trött på allt känner jag..
PMS,,, Gråter för allt och ingenting, irriterad som fan och denna trötthet som aldrig försvinner..
Blääää :shock:

Nehe, ska man ta och dra nåt gammalt över sig och vakna med ny energi imorgon igen..

Skönt att gnälla lite..

Puss på er alla!
Bild

Mf aug -09
Mf aug -10
Edita
Alltid online

Inläggav Längta » 16 nov 2009, 23:59

Usch ja!! den här mörka perioden av året är verkligen hemsk, önskar jag var en björn som kunde gå i ide. Inte konstigt att man blir depprimerad :( men snart är det jul o det ska bli mysigt. Hade varit trevligt med ett positivt test till julklapp, eller vad säger ni?

Madizzo välkommen tillbaka vännen :) jag tror som Edita att allt kommer lösa sig för er förr eller senare. Lycka till med terapin i morgon.

Edita Kan inte mer säga än att jag förstår hur du känner dig :( man måste tillåta sig själv ibland att bli arg och ledsen. Styrkekramar
Bild

1 mf i v14, ofostrig graviditet (30 aug 2009)
Längta
Alltid online

Inläggav Edita » 17 nov 2009, 01:17

Jag vet Längta. Sen får jag så dåligt samvete när jag går runt och surar och är irriterad. Allt går ju ut över sambon.. Tänk hur starka killarna är som står ut med oss tjejer.. :oops:
Jag kläcker ur mig massor med dumma saker till Elvis. Sånt man skäms för senare.. Typ "du borde hitta någon annan ist, för jag kan ju inte ens få barn". Vidriga saker som jag vet sårar mig mer än honom.. "Vill du inte sitta ensam om 30 år utan barn och barnbarn så kanske vi skulle göra slut nu" Usch, vad hemsk jag är. Får sån ångest efter att jag har sagt sånt.. Men det är inte många som vet hur mycket jag lider av att det aldrig blir något så han får ta den mesta skiten..

Usch vad påfrestande det är, hela den här bebiskarusellen. Det som ska vara något så enkelt, blir så svårt..
Hur länge orkar man med och känna sig som en värdelös människa?? Otillräcklig??

Inte meningen att dra ner er i mitt deppträsk..
Jag blir glad imorgon igen, efter några sköna timmars sömn :wink:

Gonatt allihopa, glad att jag har er att ventilera hos så Elvis slipper :oops:
Kram på er
Bild

Mf aug -09
Mf aug -10
Edita
Alltid online

Inläggav Tatyana » 17 nov 2009, 10:03

Edita: Jag har sagt precis samma sak till min sambo. Har varit speciellt jobbigt då min svägerska är gravid, och jag skulle haft samtidigt som henne om jag inte fått ma. Jag tycker det är jobbigt att träffa hans familj tillsammans med henne och hennes stora mage, då alla vet. Man känner hur folk tittar med medlidande på en. Varje gång mensen kommer så känner man otillräcklig. Just nu är jag hoppfull, då jag har bim nästa vecka. Men kommer mensen vet jag att jag kommer bli ledsen. Min sambo säger att det kommer när det kommer. Men vill att det ska komma nu...
ma 24/8-2009 v.8
ofostrig graviditet 19/1-2010 v.8
dotter född 27/12 -2010
dotter född 20/10-2012

Bild
Användarvisningsbild
Tatyana
Alltid online

BF: 121022
Status: Mamma

FöregåendeNästa

Återgå till Gravid efter missfall