Vi som precis fått missfall men vill göra nya försök!

Nytt försök efter missfall.

Re: Vi som precis fått missfall men vill göra nya försök!

Inläggav Längta » 17 nov 2009, 10:50

Edita vännen!! du drar inte ner oss i nått deppträsk vi är nog alla där redan mer eller mindre. Den här bebiskarusellen är inte o leka med. Jag har också sagt en massa saker till min sambo här hemma som jag egentligen inte menar. Vi bråkar mycket mer nu än innan vi började försöka. Under tiden jag var gravid så bråkade vi aldrig. Jag mår skit och säger dumma saker till sambon så att han mår skit och då mår jag ännu mer skit och så blir det en ond spiral :roll: Kramar
Bild

1 mf i v14, ofostrig graviditet (30 aug 2009)
Längta
Alltid online

Inläggav Gotland » 17 nov 2009, 12:08

God morgon tjejer!
Sluta deppa nu, era killar vill ha ER, med eller utan barn. Om han inte ville ha just DIG skulle han inte stanna och gå igenom den här skiten med just DIG.
Själv har jag rest mig och påbörjat mitt forsatta liv.
Dock har jag bestämt mig för att nästa gång jag blir gravid (vilket blir om max 3 månader har jag bestämt, så lång tid har det tagit dom andra gångerna utan älsticka) så ska jag inte vänta barn, jag ska vänta mf.
Då blir jag inte besviken. Frågan är bara om det blir "den här veckan eller nästa vecka".

När jag började blöda i lördags satt jag och kollade på nätet, personalfest i januari, då i v 19. Kollade hur stor är en mage då? Vad ska jag ha för fin klänning? Hittade en kanonfin och precis då kom blodet. Alltså, ingen tidig planering!
Ta dagen som den kommer och invänta mf (som förhoppningsvis inte dyker upp).
Men ryck upp er nu, vi har ju lyckats förut, självklart lyckas vi igen!!!
Nästa gång ni ser "karljäveln" ge honom en stor kram och tala om för han hur mycket ni älskar honom!
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Gotland
Alltid online

BF: 120120
Status: Gravid mamma

Inläggav tuss2 » 17 nov 2009, 12:17

bra sagt gotland:)
BildBild
0Bild
tuss2
Alltid online

Status: lyckligt gravid med barn nr 2

Inläggav Edita » 17 nov 2009, 13:27

Ni är underbara!!

Gotland: Du har så rätt :) Tror du inte att nästa gång det blir, att du kan få något som hjälper den lilla att vara kvar. Det finns väl någon typ av tabletter eller något? Kan va att jag är helt ute och cycklar, håller tummarna för dig. Du ska ha en stor eloge för att du är så posetiv. Människor som du smittar av sig :)

Skönt att veta att man inte är den enda med psykopatiska drag här :wink:

Ha en underbar dag på er, och tack för att ni tog er tid!
Kram :D
Bild

Mf aug -09
Mf aug -10
Edita
Alltid online

Inläggav Gotland » 17 nov 2009, 13:49

Edita- vet inte hur det är på andra ställen, men här i sigtuna kommun sa dom till mig efter mitt första mf att efter 3 mf med samma partner görs en utredning.
Så nästa gång får jag antingen en bebis eller en utredning. Hoppas ju på det första...
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Gotland
Alltid online

BF: 120120
Status: Gravid mamma

Inläggav JessieH » 17 nov 2009, 15:08

Här har det hänt mycket. Ser med en glädje tår i ögat att madizzo är tillbaka!! Så kul att höra från dig igen och se att du mår bättre. Lite skönt att höra oxå att där fortfarande gror ett litet gryn i dig. :wink: Det kommer att gå bra. Det man vill och tror på fungerar!! Mitt motto när jag är på det humöret. :lol:

Gotlands ord var superbra!! När jag tänker efter så är det ju så. Om han INTE hade velat ha mig hade han inte gått igenom detta med mig utan bett mig fara och flyga. Tänk vad några "enkla" ord kan göra mkt.

Idag är jag rätt så positiv. Känner mig nöjd med det mesta och har även tagit tag i mina matvanor. Fast maten jag äter e de inget fel på utan det jag stoppar i mig där imellan. :lol: Ska nu räkna points och gå ner i vikt fram tills jag får ett positivt gravtest, då är det fortsatt nyttig mat och motion som gäller. Är rätt så stor sen innan och vill inte bli större...så jag får ju se till att göra det jag kan. :)

Kram på er tjejer!
* Försökt sen sommaren 2009.
* Utredningen säger att det inte är något fel.

Bild

Följ gärna vår resa: http://minbebis.com/blogg/jessieh/
MF 090912 (v 5+3)
MF 100112 (v 6+5)
MF 100513 (v 5+0)
Utomkvedes 120111 (v 5+0)

Ta inte livet för givet, det är alldeles för kort för det.
Användarvisningsbild
JessieH
Alltid online

Bor: Skåne
Status: Vår tur?

Inläggav JoJomys » 17 nov 2009, 15:28

Vaknade på den goda sidan i morse, även fast jag vaknade 5 minuter innan bussen gick :lol:
En Mycket stressad morgon, men jag fick sova heeela natten ialla fall. Ingen mer smärta och jag har slutat blöda :D

Nu ser vi bara framåt och försöker vara possitiva. Självklart kommer det svackor. Men vi är ialla fall två om det här :) Och faktiskt har denna upplevelse stärkt oss. Så vi försöker se det possetiva i allt elände.

Hoppas att allt är bra med er idag tjejer! Jag hoppas att ni hade mycket mys i helgen nu ;)

Välkommen tillbaka Madizzo: Stort Lycka Till Med familjen och din lilla i magen!
Bild
Bild
Bild

MF V.8 13/11-09
MF V.5 31/12-09
Dotter född 2010
MF V.5 April -11
MF V.5 Augusti -11
Dotter född 2012
http://www.varlilla.blogg.se
Användarvisningsbild
JoJomys
Alltid online

BF: 150105
Bor: Vargön
Status: Gift, mamma och lyckligt gravid <3

Inläggav madizzo » 17 nov 2009, 17:38

Hej tjejjer, orkar ni med en sväng till? Idag sitter jag och funderar på abort igen.... :shock: Känns som jag är egoistisk som tänker behålla barnet nu när allt är så här och min man inte ens orkar med sig själv. Tänker att om vi löser det här kan vi skaffa barn snart ialla fall, och om vi inte löser det här så är det kanske för det bästa... Åhhhh jag blir tokig på alla tankar jag har, önskar att jag var född i ett katolskt land så slapp jag fundera :roll: Jag har tid för aborten imorgon kl 8.30 jag skriver efter det hur jag har gjort, jag är inte här inne så mycket för jag orkar inte. Men ni är mina tjejjer så jag vill ändå tala om vad som händer och hur tankarna går. Jag hejjar fram alla er på denna tråd, ni är ju mina favoriter :D Wish me good luck, och att jag tar rätt beslut. Kram på er!
Bild
Användarvisningsbild
madizzo
Alltid online

BF: 180403

Inläggav Edita » 17 nov 2009, 23:14

Skönt att alla är så posetiva! Jag har precis berättat för min karl att jag älskar honom mest av allt, dina ord är min lag Gotland :)

Alla verkar vara på banan snart igen och det låter härligt tycker jag.

Madizzo: Fatta ditt beslut med både hjärta och hjärna!!
Allt löser sig.

Kram på er
Bild

Mf aug -09
Mf aug -10
Edita
Alltid online

Inläggav JessieH » 18 nov 2009, 10:45

madizzo: Det är ingen lätt situation som du sitter i. Precis som du skriver vill ju ingen bli född in i ett kaos. Men du fattar det beslut som är bäst för er och framförallt dig. Det viktiga är att ni är överrens och jobbar mot samma mål. Det löser sig.

Idag ska jag vaccinera mig. Lite nervös e jag allt. Vet ju inte vad som händer.

Kram på er, ha en bra dag!
* Försökt sen sommaren 2009.
* Utredningen säger att det inte är något fel.

Bild

Följ gärna vår resa: http://minbebis.com/blogg/jessieh/
MF 090912 (v 5+3)
MF 100112 (v 6+5)
MF 100513 (v 5+0)
Utomkvedes 120111 (v 5+0)

Ta inte livet för givet, det är alldeles för kort för det.
Användarvisningsbild
JessieH
Alltid online

Bor: Skåne
Status: Vår tur?

FöregåendeNästa

Återgå till Gravid efter missfall