Vi som precis fått missfall men vill göra nya försök!

Nytt försök efter missfall.

Vi som precis fått missfall men vill göra nya försök!

Inläggav J7973 » 03 mar 2009, 13:28

Hej
Tycker det skulle vara roligt att få ihop ett litet gäng av tjejer i samma sits som mig själv i denna tråd, där vi kan stötta o peppa varandra och dela erfarenheter.

Jag fick ett missfall i söndags (1/3) och var då i vecka 6 (v5 +6). Det känns hur tråkigt som helst samtidigt som jag är tacksam över att det kom så tidigt. Vi vill jättegärna göra nya försök så snart vi kan, men jag är rädd för nya mf. Finns det fler i samma sits här på min bebis?

Kram
J7973
Stammis

Re: Vi som precis fått MF men vill göra nya försök!

Inläggav J7973 » 04 mar 2009, 19:35

ingen som vill haka på?
J7973
Stammis

Inläggav veronika » 06 mar 2009, 17:58

J7973 Jodå, här har du en.......
Jag fick mitt missfall den 28 februari (det var en såkallad missed abortion). Jag var i v15 men barnet hade slutat växa i v10. De försökte med en såkallad "vaginal abort" men de fick inte bort allt. Så det blev en skrapning. :(

Jag känner mig också rädd för att gå igenom en graviditet, men samtidigt känner jag mig starkare och starkare för varje dag som går. Sedan har jag lite ångest över att gå tillbaka till jobbet efter detta.
veronika
Stammis

Inläggav ToSSSan » 06 mar 2009, 18:07

Hejsan

Här är en till som vill ha en ny liten knodd i magen.
Vi fick veta i tisdags på UL att vår bebis är död:cry:( är i vecka 12 dött v10 ).
Sitter här med vad som känns som en evig väntan tills på måndag när det blir "vaginal abort".
Försöker bara se frammåt och vill verkligen ha en ny knodd så fort som möjligt bara den lilla kan tänka sig att flytta ut ur mig nu.
Kanske låter hemskt att skriva här innan man ens kommit igenom detta men det känns som det är dom tankarna som håller mig uppe och någorlunda positiv.

Ser till att återkomma när jag blivit av med den lilla.

Kämpa på nu töser...så löser sig allt så småningom

Kramar
Bild

MA v.12 ( v.10) mars -09
MA v 18 ( ca v.14 ) juli -10
MF v 7 feb -11
ToSSSan
Stammis

Inläggav J7973 » 06 mar 2009, 18:24

Hej på er!
Beklagar verkligen era MA! Detta var mitt första MF och jag hoppas verkligen det enda men nu är jag livrädd för vad som kommer hända nästa gång jag plussar. Kommer gå som på äggskal känner jag!
J7973
Stammis

Inläggav veronika » 06 mar 2009, 20:59

ToSSSan Känner igen mig precis! Jag kände så med, man vill ha ut fostret NU, och börja om.
Jag tycker det verkar som att du är ganska positiv ändå, det är ju jättebra isådana fall........ :D

J7973 Jag känner likadant, det var mitt första mf med och jag vet med all säkerhet att jag kommer oro mig hela tiden. Men som sagt jag känner att jag blir starkare och starkare för varje dag! :D
veronika
Stammis

Inläggav JojoMojo » 06 mar 2009, 21:50

Hej tjejer,
jag hakar gärna på i det här gänget också. Fick mitt första MF i onsdags i förra veckan (den 25/2 och var i vecka 5+2) så det kom mycket tidigt för mig men trots det hann jag vänja mig vid tanken den veckan jag faktiskt var gravid...

Snart har jag ÄL igen och jag hoppas att jag kan börja kämpa igen på direkten. Hoppas jag har styrkan och orken bara...

Kram på er!
Titta gärna in på min blogg: http://plusresan.blogspot.com
Användarvisningsbild
JojoMojo
Alltid online

Inläggav J7973 » 07 mar 2009, 15:00

JojoMojo - Välkommen hit eller vad man ska säga. Beklagar ditt mf men känner igen mig så, jag var jätteglad och jättegravid i en vecka tills mitt mf kom. Längtar efter att få försöka igen.

Ngn som har koll på hur länge man är tvungen att vänta med att ha sex? Var det bara så länge man blödde eller en viss tid iaf?
J7973
Stammis

Inläggav barock » 07 mar 2009, 22:17

J7973: så fort du slutat blöda är det bara att köra, om inte läkaren har sagt något annat! det handlar bara om infektionsrisken, det blir ett litet sår i livmodern efter ett MF och när det slutat blöda är det läkt, och därmed ska allt vara som vanligt igen. jag fick ett MA i 12:e veckan i julas (dog vecka 8 ) och det blev förstås ett större sår och så än mitt senaste (i torsdags, tidigt MF vecka 6). då gällde även tampong och badförbud. denna gång sa dom inget om det när jag ringde så jag antar att blödningarna efter ett tidigt MF kan betraktas ungefär som "vanlig" mens. jag använder iaf tampong nu. nu blev det här ett rätt långt svar, men sammanfattningsvis är det bara att köra på så fort du slutat blöda.

hej förresten, ny här i tråden! nya tag nu allihopa. när vi lyckas så blir det dessto bättre sa min mamma häromdagen, det gjorde mig glad. annars får man höra så himla mycket av folk som säkert är väl menat men är det sista man vill höra när man just fått mf...
Bild
barock
Stammis

BF: 100115

Inläggav veronika » 07 mar 2009, 23:06

barock De sa nästan samma till mig (fick ett ma i februari) men att jag fick verken bada, ha tampong eller ha sex förrens min mens hade kommit igång.......men blödningarna har slutat, tror du jag kan ha sex ändå?? Läkarna säger så olika, det är så svårt att veta vad som är bra och vad som är dåligt!
veronika
Stammis

Nästa

Återgå till Gravid efter missfall
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 9: file_get_contents(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: System error
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 9: file_get_contents(http://api.minbebis.com/articles.json?category=all&count=6&size=medium&sortorder=latest): failed to open stream: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: System error
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 12: Invalid argument supplied for foreach()