Annons:

Höst/vinterbebisar 2018

Här följer du andra i samma vecka med beräknad födelse i samma månad och andra gravida nära dig.

Höst/vinterbebisar 2018

Inläggav Infinite » 11 jan 2018, 06:50

Hej,

Lite tomt här på forumet så här kan väl vi samlas som ska ha barn på hösten och vintern.
Jag plussade för två dagar sedan efter 32 månaders försök (med ett missfall i mitten). Går allt vägen så blir detta vårt tredje barn.

Jag har BF 21/9

Välkomna hit allesammmans
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Infinite
Alltid online

Status: Tvåbarnsmamma

Re: Höst/vinterbebisar 2018

Inläggav Jepo » 24 jan 2018, 15:02

Hej!

Jag plussade isch för 3 dagar sedan (extremt svagt streck) men tog om morgonen efter och var då starkare och sen gjorde jag även ett digitalt som visar veckor, så nu tror vi nog på det :D

Jag är 28 år gammal, har ett barn tidigare som snart fyller ett år och det här gick som på första försöket får man nog räkna det som. Jag tog ut min hormonspiral nämligen precis i slutet av november och har inte fått någon mens emellan. I och med det lite svårt att räkna ut BF, men enligt Clearblue med veckoräkning så borde jag vara i v5-6 och troligen någon gång slutet av september/början av oktober.

Mår lite illa om kvällarna och lite extra känslig men än så länge märks det inte av alltför mycket :) Hur mår du Infinite?
Jepo
Stammis

Inläggav tintin88 » 25 jan 2018, 20:56

Hej!
Jag var aktiv här när jag väntade mina två andra barn, storebror är född november -11 och lillebror mars -14.

Vi bestämde oss i november för att försöka utöka familjen med ytterligare en liten och tog ut spiralen 7 november (mirena). Veckorna gick o vi låg i så att säga för o pricka in första ägglossningen därefter men körde utan äl-test så det var ju rena chansningar när äl skulle äga rum!
Mensen dök upp dagen innan julafton o de va lite av en lättnad för då visste jag att kroppen iaf funka som den ska efter 3.5 år med spiral. Hann läsa många skräckhistorier om rubbade cykler o mens som inte dök upp o blev normal förrän efter ett halvår :shock:
Därefter så va de bara o ligga i varannan dag igen (sambon sa till slut att han snart inte orka mer! Hahah)
Den där väntan mellan äl o mens är SÅ lång när man försöker!! Men vi lyckades! Plussade i lördags, 20 januari, och enligt appen är BF då 28/9.
Håller verkligen tummarna att detta ska gå vägen! Min tvilling väntar också barn (första) och det skiljer bara 3 veckor mellan oss, extra spännande o dela upplevelsen med henne! Ska bli kul o berätta för familjerna att vi ska ha barn samtidigt!

Jag har inte så mycket symptom jag mår dåligt av (inte haft med de innan heller) förutom tröttheten! O alla sjuka drömmar!! Har de senaste två åren hittat min passion i träning med Crossfit och faktiskt redan berättat för två coacher att jag är gravid så jag ska verkligen försöka hålla igång o träna så länge jag orkar. Tidigare har jag slutat så fort jag plussat typ o gått upp i vikt därefter.. är nu nere på en normal-vikt o ska försöka att inte stressa över vägen denna gång, blir bara värre då..

Ja detta blev ju ett sjukt långt inlägg men hoppas vi ska kunna följas åt under dessa månader o peppa varandra i med o motgångar :lol:

Infinite:tycker mig känna igen dig från tidigare tråd -11 eller -14? (Lillebror va beräknad i februari)

Hoppas fler hittar hit!! :D
Bild
Bild
tintin88
Stammis

Inläggav Jepo » 25 jan 2018, 22:39

tintin88 - Grattis och välkommen! :D Vad roligt med lite fler i den här gruppen.

Och drömmarna kan jag bara instämma i! Förra graviditen drömde jag så sjuka drömmar varje natt, de flesta handlade om att min man var som personlighetsförändrad och var alltid "skurk". Som den gången han sålde sin själ till djävulen... :lol: Än så länge inte lika extrema drömmar men de är udda och jag kommer ihåg dem.

Jag hoppas också hålla igång lite bättre den här graviditeten och helst inte gå upp lika mycket, men man får ju hoppas man fortsätter må såhär bra så länge som möjligt så ska man nog orka med :)
Jepo
Stammis

Inläggav Infinite » 20 feb 2018, 07:31

Välkomna Jepp och tintin88!!
Jag slutade kolla tråden efter ett tag men kollade nu och såg att ni skrivit.
Vad kul och grattis till er!
Jag är nu i v. 9+5 och har mått såå dåligt, börjar bli bättre nu. Har väl haft varenda symptom man kan ha. Fy. Jag har ju två barn och min dotter född dec 2013 ville ett tag köpa en ny mamma.. hmm aja nu mår jag lite bättre och imorgon ska jag på inskrivning. Har dessutom ätit konstant för att inte må dåligt så jag har gått upp massor redan nu. Känns inte okej. Förhoppningsvis kan vända på det nu när jag känner mig bättre.
Hur mår ni? Har ni varit på ultraljud? När har ni inskrivning? När har ni bf?

Tinin88 vi följdes åt med första barnet i gravidtrådar min son är född november 2011 :-)
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Infinite
Alltid online

Inläggav Jepo » 25 feb 2018, 19:49

Jag har nog relativt milda symptom, men känner mig definitivt gravid. Illamående kvällstid men har märkt att det blir bättre om jag inte äter någon stor middag utan nöjer mig med någon macka. Tröttheten är något jobbig, somnar i soffan vid 21 varje kväll... Vi har nu kommit fram till att det är ingen idé att börja se något senare än så. Sen känslig och blir arg för det minsta lilla och när jag blir arg börjar jag nästan gråta. Men ganska skönt att ha lite symptom åtminstone men mer än såhär behöver det inte bli...

Jag vet ju inte riktigt hur långt gången jag är men gissar v9-10... Pratade med min bm som konsulterade gyn här i stan och de tyckte inte jag behövde göra ett tidigt ul då jag ena veckan hade testat neg och sedan blev det positivt. Men däremot rekommenderades att RUL ska vara så tidigt som möjligt (dvs det som vi tror är 18+0 och inte senare än så) Vi tänkte inte göra KUB, så får ha tålamod tills RUL istället.

19 mars ska jag på inskrivningssamtal! Tyvärr inte med min bm, hon ska sluta vilket är väldigt tråkigt. Och hennes ersättare hade inte hunnit börja så istället får jag inskrivningssamtal med den enda andra bm på min mottagning och henne är jag inte alls förtjust i... men jag hoppas att det inte blir jobbigt och pinsamt att jag vill gå till den andra sen, alternativt får jag boka om i smyg... haha!

Hur gick inskrivningen?
Jepo
Stammis

Inläggav Infinite » 25 feb 2018, 20:21

Jobbigt det där med BM man vill verkligen ha rätt person eftersom man blir ju väldigt involverad med den personen i slutet av graviditeten. Min barnmorska har slutat för ett halvår sen och jag är jätteledsen för hon var verkligen bäst på alla sätt.
Min nya känns okej men inte alls som min andra BM. Inskrivningen gick bra gick igenom lite historik om grav och förlossningar. Vi beslutade att jag ska ha ett extra ultraljud i v.32 eftersom min nr 2 kom lite kaosartat med akut kejsarsnitt. Ska även göra KUB för första gången men vi känner att vi har två friska barn att ta hänsyn till denna gången.

Blev chockad över hur många kg jag gått upp men inte så konstigt med den kosten o mängden jag haft. Mår bättre nu så förhoppningsvis stabiliseras vikten :roll:

Har du fått tid för RUL?
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Infinite
Alltid online

Inläggav Bacon89 » 26 feb 2018, 07:54

Hej på er!
Jag plussade igår, ska ringa mvc idag.
Har försökt i drygt ett år med en graviditet + missfall förra hösten som visade sig vara en utomfostlig graviditet. Efter det har jag även gjort en konisering så jag är sjukt nojig både att det är tomt där inne och att jag inte kommer kunna hålla den lill* inne.

Hoppas ändå så klart att allt ska gå bra och enligt app har jag bf 1/11 :)
Bacon89
Stammis

Inläggav Jesan » 26 feb 2018, 16:17

Infinite skrev:Jobbigt det där med BM man vill verkligen ha rätt person eftersom man blir ju väldigt involverad med den personen i slutet av graviditeten. Min barnmorska har slutat för ett halvår sen och jag är jätteledsen för hon var verkligen bäst på alla sätt.
Min nya känns okej men inte alls som min andra BM. Inskrivningen gick bra gick igenom lite historik om grav och förlossningar. Vi beslutade att jag ska ha ett extra ultraljud i v.32 eftersom min nr 2 kom lite kaosartat med akut kejsarsnitt. Ska även göra KUB för första gången men vi känner att vi har två friska barn att ta hänsyn till denna gången.

Blev chockad över hur många kg jag gått upp men inte så konstigt med den kosten o mängden jag haft. Mår bättre nu så förhoppningsvis stabiliseras vikten :roll:

Har du fått tid för RUL?

Ja det är ju jätteviktigt att man känner sig bekväm med bm! Och hon nu den andra jag ska till har jag inte speciellt mycke förtroende för, men ett besök lär inte förstöra allt!

Nej inget tid för RUL, vi får nog boka det efter att jag varit på inskrivningsbesök =) Har du fått tid för KUB?

Grattis Bacon89!
Jesan
Stammis

Inläggav Infinite » 26 feb 2018, 20:12

Bacon89 skrev:Hej på er!
Jag plussade igår, ska ringa mvc idag.
Har försökt i drygt ett år med en graviditet + missfall förra hösten som visade sig vara en utomfostlig graviditet. Efter det har jag även gjort en konisering så jag är sjukt nojig både att det är tomt där inne och att jag inte kommer kunna hålla den lill* inne.

Hoppas ändå så klart att allt ska gå bra och enligt app har jag bf 1/11 :)

Hej och välkommen. Är det första barnet? Grattis !! Hoppas pyret stannar kvar där inne! Vilken vecka är du i?
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Infinite
Alltid online

Nästa

Återgå till Vänta barn - medlemsgrupper
Annons: