Annons:

Svårt att få till syskon

Träffa andra som har svårt att bli med barn här.

Svårt att få till syskon

Inläggav Infinite » 15 aug 2015, 06:39

Hej!

Här tänkte jag att vi som har lite trögt med att bli gravida av olika anledningar kunde ventilera. Jag har två underbara barn som båda har tagit tid. Sista blev till med pergotime omgång två och nu har vi gjort tre omgångar med pergotime och misslyckats. Är med i lite andra trådar men då det är många som är på första barnet o vissa med lite svårighetert att bli gravida med första barnet så känner jag att min längtan efter en trea är så självisk o jag vill inte "beklaga mig". Därför ville jag starta denna tråden där jag inte ska behöva skämmas att jag vill ha en trea. Det är säkert fler som känner som jag gör och ni är så välkomna här!
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Infinite
Alltid online

Status: Tvåbarnsmamma

Re: Svårt att få till syskon

Inläggav Infinite » 15 aug 2015, 06:42

BIM augusti

17/8 Infinite, 29 år, 4:e försöket (3:e barnet)
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Infinite
Alltid online

Inläggav evaanki » 17 aug 2015, 12:21

Jag hänger såklart på här
Min Temp gick ned idag så mens på ingång....igen :-( så tröttsamt
24/9 ska jag till Gyn och göra cellprov (tog bort cellförändringar för ett halvår sen) och då ska jag be om hjälp! Då har vi försökt ett år...

Jag har oxå två barn, från mitt tidigare äktenskap. Och min sambo har ett barn. Men vi vill knyta samman vår familj.

Med barn nummer två sökte vi oxå hjälp, på första kontrollen såg de inget som skulle kunna vara fel och så blev vi gravida direkt efter.

Jag ska nog undvika att tempa mig och ta ÄL tester denna månad. Dessutom kommer vi nog flyga till Turkiet på ÄL dagen så ingen ide att stressa upp sig med tester och så denna månad.

Återkommer med BIM när jag fått mens

Mår iaf lite mindre illa idag, är säkert nervositet för en massa saker runt mig i mitt liv.

Lycka till
MF 20/10-07 v 8
Olivia född 20081211
Winston född 20110523
tvafamiljerbliren.bloggplatsen.se
evaanki
Alltid online

BIM: 150614
Status: Längtar

Inläggav Infinite » 17 aug 2015, 12:56

Ånej beklagar verkligen tempkurvan. Att det ska vara så svårt för vissa att bli gravida o andra behöver knappt ta av sig trosorna!
Funderar också på att skippa äl-testerna denna månad. Jag ska lära mig att lite mer på mig själv o min egen lust istället för att
låta massa pinnar diktera när vi ska ha sex ;-)
Vad skönt att ni snart får hjälp. Å eftersom ni inte har några gemensamma barn borde ni ju få hjälp hela vägen om så behövs. Jag tänker då på IVF om det skulle behövas.
Jag får testa pergotime av min läkare men får bekosta annat själv om det behövs. Nu ska vi hoppas att vi slipper sånt :-)
Vad mysigt med en resa, resan ni hela familjen?
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Infinite
Alltid online

Inläggav evaanki » 17 aug 2015, 21:24

Ingen mens men börjat få mensvärk så imorgonbitti är det nog dags :-(

Ja så orättvist att det går så lätt för vissa.
Ska bli skönt att få hjälp även om vi nog sagt att ivf inte kommer vara aktuellt då det känns lite som att utmana ödet. Vi har trots allt tre friska barn även om vi inte har några gemensamma.
Men vi får se vi kanske ändrar oss när det gäller det :-)

Hur gamla är era barn?

Ja vår första gemensamma resa med alla barn, förra året var bara mina med då hans ex vägrade låta deras son följa med då. Nu har domstolen tvingat henne gå med på det :-)
MF 20/10-07 v 8
Olivia född 20081211
Winston född 20110523
evaanki
Alltid online

Inläggav Infinite » 18 aug 2015, 07:01

Mina barn är 3.5 och 1.5 år. Små fortfarande men villm ha 3 tätt o sen kanske en fjärde sladdis om 7 år ;)

Jobbigt att behöv gå till domstol för att åka på semester. Inte riktigt där man vill lägga energin. Men skönt att ni äntligen får resa på en gemensam semester.

Jag skulle kunna tänka mig IVF om jag måste men då måste jag spara ihop o då får ja vänta några år ;-) Nu hoppas jag att pergon ska hjälpa :-)
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Infinite
Alltid online

Inläggav evaanki » 19 aug 2015, 12:09

Mensen har anlänt rejält idag :-(
Jaja nya tag denna månad
Ska försöka att inte tempa eller ta tester
Får se hur det går, har ju rejäla kontrollbehov.
Har sett att några testar munkpeppar, ingen aning om vad det är men ska googla lite. Sen ska vi nog köpa bisolovon
Alla sätt är bra utom de dåliga

Igår sa min son 4 år att han vill ha en lillebror eller lillasyster
Haha ja vi får väl jobba på då
MF 20/10-07 v 8
Olivia född 20081211
Winston född 20110523
evaanki
Alltid online

Inläggav evaanki » 19 aug 2015, 12:11

BIM blir alltså 16/8
MF 20/10-07 v 8
Olivia född 20081211
Winston född 20110523
evaanki
Alltid online

Inläggav Infinite » 19 aug 2015, 20:20

Ånej Evaanki vad tråkigt. Hade tyckt att det var lite kul om någon som fått kämpa lite får bli gravid. Har enbart sett folk som plussar på första o andra försök. Känns lite orättvist när andra får kämpa o hoppas oav sett antal barn man redan har.
Nu har vi BIM med tre dagars mellanrum. Jag borde ha BIM runt den 13/8. Jag skulle ha påbörjat min fjärde omgång pergotime imorgon men min läkare har gjort fel o tydligen har inte mitt recept kommit :-( Ringde idag men då hade de stängt.
Jag har testat munkpeppar. Läst om många som blivit gravida o jag har testat det till o från. Blev gravid med första barnet med munkpeppar, min äl blev sen med 9 dagar o jag plussade två veckor senare. Men det funkade inte med andra barnet o då fick jag pergotime och plussade med det omgång två istället. Nu har jag ätit tre kurer pergo och eb omgång munkpeppar men inget hittils.
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Infinite
Alltid online

Inläggav evaanki » 19 aug 2015, 20:28

Tack för stöttning
Hoppas vi kan få till det på semestern
Vi har två rum så sover iaf i eget rum :-)

Vad är munkpeppar bra för? Måste som sagt googla
Vet knappt var det där som du äter är bra för
Jag har alltid haft ÄL enligt stickor fram till att jag tog bort cellförändringar i mars
Sen dess får jag inga riktiga utslag vilket gör mig orolig ...
MF 20/10-07 v 8
Olivia född 20081211
Winston född 20110523
evaanki
Alltid online

Nästa

Återgå till Svårt att bli med barn
Annons: