Annons:

Vi som försöker med barn nr 1 och är runt +-30

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

Re: Vi som försöker med barn nr 1 och är runt +-30

Inläggav Anydano » 08 sep 2016, 20:02

Åh louiseclaire vad glad jag blir!

Det måste väl vara mer positivt den här gången för så här långt har ni väl aldrig kommit förut, eller? När gör ni nipt?

Håller alla tummar! Kram
Anydano
Stammis

Inläggav lillamee » 13 sep 2016, 14:18

Ja grattis Louisclaire! Håller tummarna för er att nipt och graviditet går bra!

Vi väntar med spänning på att förlossning ska sätta igång, hoppas att det händer snart så att vi får träffa vår bebis äntligen!
Användarvisningsbild
lillamee
Alltid online

Bor: Liten ort

Inläggav Fialotta81 » 13 sep 2016, 20:31

Åh vad spännande, lillamee! Lycka till med förlossningen! :)
Fialotta81
Alltid online

Inläggav louiseclaire » 25 sep 2016, 15:30

Hur går det för dig lillame? :) <3

Jag går in i v14 imorgon, har gjort nipt och fått tillbaka svaren, inga kromosomförändringar! ! Och fått veta att det är en liten tjej som bor i min mage! Ska på ett till ultraljud den 3/10, har rul i början av november. Är dock fortfarande fruktansvärt orolig /rädd för missfall / missed abortion, tror att efter att ha förlorat 4st så kommer det nog aldrig riktigt släppa. ..
louiseclaire
Stammis

Inläggav lillamee » 25 sep 2016, 20:22

Åh louisclaire, det förstår jag, skönt att du får gå på många kontroller <3 :)

Jag väntar och väntar på att min plutt ska komma ut, den har det väl för bra där inne...
Beräknade först bf 20/9 enligt äl, bm flyttade till 15/9 vid UL, så nu har jag en överburenhetskontroll på fredag. Då KANSKE de sätter igång mig. Jag hoppas att den vill komma av sig själv innan det ;)
Vi har ingen aning om vad det blir, vi försökte ta reda på det men bm kunde inte se något för navelsträngen. Så det får bi en överraskning för oss!
Stort lycka till nu!
Till er alla!
Användarvisningsbild
lillamee
Alltid online

Inläggav Fialotta81 » 25 sep 2016, 23:09

Åh louiseclaire, vilka fantastiska nyheter! Blir så glad för er skull. :D Förstår självklart att du är fortsatt orolig, men nu ska det nog äntligen gå vägen för er.

Så jobbigt, lillamee. Verkar vara en enveten liten krabat därinne. :wink: Håller tummarna för att det händer något snart.

Själv ruvar jag nu på ett embryo för 3:e gången. Har snart ruvat i 6 dagar, så är långt kvar till testdag ännu. Hoppas oändligt mycket att det blir 3:e gången gillt.
Fialotta81
Alltid online

Inläggav Verde » 26 sep 2016, 16:30

Vad roligt att höra louiseclaire! Så mysigt med en liten tjej, men såklart vad fantastiskt skönt att det gick bra på niptet.

Och fortsätt oroa dig så mycket du känner att du behöver, jag gillade inte riktigt det kravet på att inte oroa sig. Långt efter att vi gjort RUL och innan magen blev stor nog att räkna med hade jag svårt att ta till mig att det skulle bli av. Jag hade ju väntat så länge och så missfall och allt. Nu kan det ske när som helst, och för min del får det blir så - först när jag får mitt barn på bröstet kommer jag kunna ta till mig det helt. Har man haft ett problematiskt barnskaffande så har man och då får det också resultera i sina ärr.

Nu ska jag se om jag lyckas pallra mig ut lite, det är ju fint väder trots allt. :)
Verde
Alltid online

Inläggav lillamee » 29 aug 2017, 08:45

Det händer inte så mycket här på minbebis, är det andra forum som gäller nu? *hängerintemedisvängarna*
Men någon kanske går in och läser ibland och som en uppdatering kan jag berätta att min förlossning kom igång av sig själv natten innan jag skulle in på överburenhetskontroll. När vi kom till förlossningen så var jag inte öppen något alls men de skickade inte hem oss, säkert beroende på att vi ändå hade en tid samma dag. Så den 30 september 18.59 föddes vår son, vår älskade lille Olle.
Han var 54 cm och vägde 4370g. Vi hade några dramatiska dagar på BB där den stackarna inte fick i sig någon mat för vi hade så mycket problem med amningen. Vi fick tillslut stödmata med ersättning och jag fick pumpa pumpa pumpa för att få igång produktionen. Men så äntligen fick vi hjälp av en erfaren sköterska som visade på alternativ hur man ammade. Med det sk duplex-ställningen så kunde Olle äntligen få ett bra grepp om bröstet och amma på riktigt. Den lättnaden! Jag grät, det var fantastiskt.
Så efter fem dagar kunde vi åka hem, jag hade riktig babyblues och trodde att jag aldrig skulle få åka hem igen.
Tänk att det var nästan ett år sen, helt otroligt.
Hoppas att ni andra i tråden också fått eller ska få uppleva den största glädjen!
Användarvisningsbild
lillamee
Alltid online

Föregående

Återgå till Vill bli med barn
Annons: