Annons:

Vi som försöker med barn nr 1 och är runt +-30

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

Re: Vi som försöker med barn nr 1 och är runt +-30

Inläggav lillamee » 18 jun 2015, 17:03

Louisclair: Så hemskt! Finns det något sagt om hur "fort" efter ett missfall man kan bli gravid igen?

Fialotta: Vi har inga barn sedan innan, så det är första! Lillasystern berättade häromdagen att deras nr 2 är på gång... Blev avundsjuk en liten stund med sedan bara väldigt glad, min kloka sambo sa att vi har ju vår egen resa, och den blir ju inte mindre spännande bara för att hon väntar barn också.
Så bra att du ska ta upp dina funderingar med gyn, jag menar bara för att läkarna har sagt att det inte ska påverka din fertilitet nämnvärt så verkar det ju vara något konstigt med tanke på din oregelbundna mens? Det borde de kolla upp eller ge en förklaring på!
Jag hejar på er :)
Användarvisningsbild
lillamee
Alltid online

Bor: Liten ort

Inläggav Fialotta81 » 19 jun 2015, 13:15

Välkommen Louisclair! Fy så trist med missfall och såpass sent med. :-( Beklagar verkligen. Tog det lång tid för dig att bli gravid? Har hört att det är lättre att bli gravid igen efter missfall men vet inte om det stämmer. Skickar iaf en styrkekram och så hoppas vi på att du snart blir gravid igen.

Verkar som om att vi som verkligen vill ha barn får kämpa, medans andra som inte vill, blir gravida bara sådär. Känns lagom rättvist... Har iaf fått mens igen äntligen, efter 61 dagar!!! Så nu kan vi äntligen ladda om och försöka på nytt. Hoppas så på att nästa cykel ska bli normal och att jag får ägglossning, så att det åtminstone finns en chans. Känns dock som om sannolikheten för att jag ska bli gravid är mikroskopisk...
Fialotta81
Alltid online

Inläggav Fialotta81 » 19 jun 2015, 22:45

Har haft en riktigt tung dag idag. Besökte min väninna som fick en dotter för ca en månad sedan. Var första gången jag fick se den lilla. Visste att det nog skulle bli jobbigt, men försökte verkligen stålsätta mig. Led dock hela tiden och på väg därifrån brast det totalt. Har grinat och haft riktiga ångestattacker i timmar efteråt. Ingen rolig midsommar direkt... Känner mig hemsk men kan ju inte hjälpa hur jag känner. Jag kan bara inte glädjas med henne just nu och tyvärr kommer jag nog inte orka träffa henne det närmaste. Känner mig som en hemsk kompis men vad ska jag göra? Jag klarar det bara inte. Det är allt för smärtsamt att se hennes glädje när hon myser med sin bebis. Jag vill ju också!!!! Så mycket att jag håller på att gå sönder. Jag skulle kunna döda för att få vara i hennes sits. Varför får inte jag bli gravid för? Varför????? Alla andra lyckas ju, tydligen. Känns så fruktansvärt orättvist. :-(
Fialotta81
Alltid online

Inläggav lillamee » 23 jun 2015, 10:13

Jag känner med dig Fialotta! :cry:
Jag tror att det kan vara skönt för dig att få hjälp med dina tankar, för det verkar som att det är en enda ond spiral med negativa och destruktiva känslor! Sök professionell hjälp, googla upp en terapeut som har "prova på", en del har det. Då märker man snart om det passar en själv.
När jag läser ditt inlägg så ser jag en djup djup sorg, för jag tror inte att du annars hade kunnat säga att du inte vill träffa din väninna. Vad tror du?
Kramar!
Användarvisningsbild
lillamee
Alltid online

Inläggav Fialotta81 » 23 jun 2015, 22:29

Jo, jag känner absolut att jag skulle behöva prata med nån. Hade iaf ett långt samtal med en av mina systrar igår. Var riktigt skönt. Hon är sjuksköterska och kan en del om kroppen och så. Är verkligen inte så att jag inte vill träffa min vännina. Hon är egentligen min enda vän och betyder mycket för mig. Är bara så jobbigt känslomässigt. Du har säkert rätt i att jag bär på mycket sorg. Har inte haft det så lätt i livet. Blev mobbad under större delen av skoltiden och har väl egentligen aldrig bearbetat det, så det har satt djupa spår även som vuxen. Har länge dragit mig undan och varit väldigt ensam och levt isolerad, utan partner och vänner. Till slut kände jag dock att det var dags för mig att ta tag i mitt liv och jag lyckades bryta min isolering. Började studera på universitetet och träffade i samma veva min numer fantastiska sambo och livskamrat. Är otroligt glad över detta men känner ändå en stor sorg över att jag vid 34 års ålder ännu inte har den egna familj jag alltid drömt om. Hoppas verkligen att det inte dröjer länge till. Har iaf kontaktat gyn och de verkade ta min oro på allvar för jag fick en tid redan på måndag. Ska bli skönt att kanske äntligen få lite svar på varför min kropp strular och varför jag inte blir gravid.
Fialotta81
Alltid online

Inläggav lillamee » 24 jun 2015, 11:28

Jag blir så rörd av din historia Fialotta, du är en kämpe och en förebild, tänk alla som aldrig bryter sin isolering och du gjorde det på eget initiativ och med egen kraft.
Och jag blir så glad att du pratar med någon, jag blir stolt som vore du min egen syster! Lite förvånad själv över hur man kan känna inför främlingar och deras öden :wink:
Skönt att gyn tar emot dig snart, jag hoppas att ni får bra samtal och att ni kommer framåt!
Användarvisningsbild
lillamee
Alltid online

Inläggav Fialotta81 » 24 jun 2015, 21:57

Tack, lillamee! Ser mig inte själv som en förebild, gjorde bara det som var nödvändigt, men visst det är inte lätt bryta gamla mönster. För min del var det en stark, inre vilja och längtan efter att bli något och att bilda en egen familj, som drev mig.
Fialotta81
Alltid online

Inläggav lillamee » 05 jul 2015, 23:35

Hur går det i den här gruppen då? Väntar på bim här... lite illamående är det enda som skiljer sig från de vanliga pms-symptomen. Men det finns ju de som inte känner något, så jag tröstar mig med det! Drömde häromnatten att jag hade mjölk i brösten! Det kanske betyder något haha
Användarvisningsbild
lillamee
Alltid online

Inläggav lillamee » 11 okt 2015, 20:56

Hallå, finns det några kvar i trådarna som är över 30 och försöker på sin första?
Användarvisningsbild
lillamee
Alltid online

Inläggav louiseclaire » 11 okt 2015, 21:13

Jag är kvar :) Jag blev gravid igen efter mitt Ma i juni, men fick tyvärr missfall den 2/9, var i v8 då. Blev tvungen att åka in akut mitt i natten och skrapas, fick ligga inne nån dag pga att jag förlorade så mycket blod. Fick min första mens efter missfallet igår så vi ska nog försöka igen denna månad. Fast det känns lite jobbigt oxå efter att ha haft 2 missfall.. Är 34år och hsr inga barn sedan tidigare
louiseclaire
Stammis

FöregåendeNästa

Återgå till Vill bli med barn
Annons: