Annons:

Syskonvagn

Här diskuteras shopping gravid, mamma och barnprylar.

Syskonvagn

Inläggav jCs2982 » 04 aug 2011, 23:08

letar efter en syskonvagn där det stora å lilla barnet inte sitter i bredvid varandra och så ska den va så enkel och smidig som möjligt! kan tillägga att sonen nästan är 2 år då lill*n kommer och han är en riktig långis! Hoppas någon kan hjälpa!
jCs2982
Nykomling

Re: Syskonvagn

Inläggav HelloKitty » 05 aug 2011, 10:38

rekomenderar city select! Den har vi just av den anledningen att sitsarna är störst på den vagnen, sen har den högst maxvikt också. Det finns eg bara 4 lämpliga vagnar för dig, då jag rekomenderar dig att kunna använda den som enkelvagn då din son ju inte kommer sitta så jätte länge i vagn. De e antingen city select ( jag har verkligen inte hittat nåt jag inte gillar med den o ja har haft den i ett år nu) sen har du i candyn, dåliga däck samt pytte små sitsar. sen e de britax b duel och phil o teds, båda tycker jag personligen är skit för syskonet sitter under, funkar väl först 3-4 mån men sen hur kul tycker ett barn de e o ligga där under o inte se något alls. samt att när stora syskonet går ur sin sits så måste man nästan flytta över småsyskonet till storasyskonets sits annars tippar vagnen..
Användarvisningsbild
HelloKitty
Alltid online

Bor: hisingen
Status: Mamma till två prinsar!

Inläggav everyoneloveskate » 05 aug 2011, 11:53

Det beror mycket på hur du bor tycker jag. Vi bor i storstan och åker kommunalt med spårvagn och buss varje dag.

City Select skulle inte funka för oss då den är alldeles för lång i designen. Dock helt ok att köra och man kan kombinera sitsarna i det oändliga, vilket är ett stort plus.

Phil & Teds finns ju i olika modeller; med fyra hjul, tre hjul, en som är längre i designen osv. Från början tyckte jag de såg rätt hemska ut, som att man bara knödde in det minsta barnet i något slags klaustrofobiskt hål. Men efter att ha tittat på den IRL minst hundra gånger och provkört, monterat ner, ihop, pillat på osv. så har jag ändrat uppfattning. Det finns gott om plats där nere! Det negativa är att när det minsta barnet blir större så kanske det inte är så roligt att inte kunna se någonting rakt fram, MEN - för våran del lär storasyster inte vilja åka vagn mer när den tiden kommer & då görs den lätt om till singelvagn om man inte ska ut på något längre äventyr.

Icandy är vad vi har just nu (en Apple). Har använt den i 2 år och har ingenting att klaga på överhuvudtaget, bortsett från att lufthjul kan vara klurigt om man bor i stan där folk kastar mycket glas. Men å andra sidan har vi fått punka 1 gång på 2 år så... Egentligen hade vi tänkt att uppgradera till en Pear när andra barnet gör entré, men det visade sig att det enda man egentligen kan behålla från Apple är chassit, resten måste man köpa nytt (till och med hjulen). Och här i Sverige blir det ju en slant för mycket när vi redan lagt mycket pengar på den första vagnen. Kan dock verkligen rekommendera Pear, då det är en väldigt trevlig och stabil vagn med mycket plats för barnen. Smaken är ju som sagt som baken, men jag skulle dock inte rekommendera Icandy Peach då sitsarna/liggdelarna är mindre och hjulen är klena (kanske den som förgående talare pratar om?). Den är också dyrare, vilket enbart måste bero på designen/färgerna...

Britax b Duel har jag inte testat själv, men har en kompis som använt den i ett år och varit nöjd på alla sätt och vis. När vi väntade första barnet provkörde vi flera Britax många, många gånger men gillade aldrig hjulen - de var liksom för snurriga och "hala" eller vad man ska säga. Vet inte om dessa är detsamma.

Jag vet att vi testade 1-3 andra "staplade" syskonvagnar när vi bodde i Skottland, men jag kan inte komma på namnen nu. Har ingen aning om ifall de kommit till Sverige än heller, men återkommer om jag börjar minnas.

Hur som helst tror jag det allra bästa är att inte lyssna alldeles för mycket på andra, utan att skriva en lista på vad NI kräver av er vagn, vad ni behöver, inte vill ha etc. Sedan går ni och provkör stenhårt! Vi blev rekommenderade av varenda en vi frågade att köpa en Bugaboo när vi väntade storasyster & vi blev alldeles förälskade i vagnen i tanken, men när vi provkörde den själva fanns det ingenting vi gillade med den.

Lycka till hur som helst! :D
Användarvisningsbild
everyoneloveskate
Alltid online

BF: 120210

Inläggav everyoneloveskate » 05 aug 2011, 12:06

(Måste bara tillägga att vi testade Phil & Teds Explorer + Vibe så sent som igår och lät då storasyster sitta i den understa sitsen medan vi körde runt. Hon väger ca 11 kg och det var inte det minsta ostabilt eller "tippigt", trots tomt ovansäte.)
Användarvisningsbild
everyoneloveskate
Alltid online

BF: 120210

Inläggav mkhm » 12 jul 2012, 17:17

Den här syskonvagnen har vi http://www.barnia.se/barnvagnar/syskonv ... ky-adriana . Fungerar bra för oss. Den är lätt och smidig att köra.
mkhm
Nykomling

Inläggav trudy » 13 feb 2013, 13:15

Här var det många bar tips. Även jag letar efter syskonvagn som kan funger för en nyfödd och en som sitter. Gärna att man kan få på en ståbrädda också. Fungerar det på någon utav de här vagnarna???
Bild

BildBild

Bild
trudy
Alltid online

BF: 210813
Status: Sambo

Inläggav coopolina » 28 feb 2013, 22:43

Hej
Detta är mitt första inlägg här :D
Vet inte om denna tråd fortfarande är aktiv, men jag har en granne som kör sina barn i en sån här vagn och den ser faktiskt riktigt smidig ut: http://mombom.se/barntillbehor/barnvagn ... 926447651/
coopolina
Nykomling

Inläggav reeja » 31 dec 2014, 12:20

Tack för den fina informationen i inlägget ...
You can join us for best 200-120dumps exam ccna certificationtraining solutions. Our 1y0-200contains all those materials you want to pass for real exam Principia College
reeja
Nykomling

Återgå till Shopping
Annons: