Vigsel Barcelona, tips tack!

Planera ditt bröllop, här finns fler bröllopssugna!

Re: Vigsel Barcelona, tips tack!

Inläggav grynet_å_jag » 15 apr 2010, 15:58

Hoppas in här i tråden lite igen! Kul att planerna går framåt för er Talisqualis. Det är ju en helt fantastisk grej att gifta sig! På söndag firar vi vår första bröllopsdag och jag sitter här och tänker på att jag ska planera lite extra mys som mannen inte vet om. :)

Vill säga grattis till Bitte också. Kunde så klart inte låta bli att spana in din blogg. Superfin bukett på bilden (jag hoppas floristen som gjorde det rosa monstret fick skäll sen), och du var jättefin med magen i din klänning! :)
Bild
[/url]
Användarvisningsbild
grynet_å_jag
Alltid online

Status: Mamma till två prinsar ♥

Inläggav Bitte » 15 apr 2010, 16:04

Spännande med värmespolar! Det blir ju skitsnygga lockar om man får till det :) Åh ja, jag skulle kunna döda för att få leva om dagen. Okej, kanske inte döda, men nära på! :P
Hoppas att tiaran passar och ser ut som du tänkt! Mitt huvud är inte skapt för sådana saker. Provade flera olika sorter men ingen kändes "rätt", var bara slöjan som passade perfekt!
Smart med en video att följa, då borde ju även jag kunna fixa det ;)

Att vara någons fru är underbart! Det känns väl inte så annorlunda från förut. Men nu är det bara han och jag liksom. Mer konkret! Sen att det känns som om jag åldrats en sisådär 20 år är en annan femma. Hustru låter så himla gammal :lol:
Jo, bebisen kommer snart!! Känns så spännande, börjar bli lite nervös inför förlossningen. Men har kvinnor i evighet klarat det så ska även jag göra det. Härligt med din vän! Ibland har de små rackarna bråttom. Min lille buse har nog saknat sin pappa nu när han varit borta. Tror att busen försökte gräva sig ut igår. Hela magen stod i fyra hörn och revbenen fick sig en och annan törn!

ÅÅÅH!! Nu blev jag avis :) New York alltså, bra val där! Då kan du shoppa på Bitten (bra namn för övrigt ;)) Sarah Jessica Parkers märke. Skitsnygga kläder till billigt pris! I like a lot!

Bebis hinns med, men jag förstår att du längtar! Ni kan ju lägga i en högre växel i bebisproduktionen när det börjar närma sig, eller hoppas på bröllopsbebis :P Jag ska knipa igen truten också, här avslöjas inga planer inte!

Hoppas du slipper vänta på tiaran någon längre stund!

Kram kram
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Bitte
Alltid online

BF: 100521
Status: Lycklig

Inläggav TalisQualis » 22 apr 2010, 12:07

IMG_4377.jpg
(233.75 KiB) Nerladdad 8 gånger
grynet_å_jag du är så välkommen så att titta in här :D
Grattis på bröllopsdagen får jag ju lov att säga då! (även om det nu blev några dagar för sent :oops: )

Bitte åh förlåt för att jag inte vart inne på ett tag. Jag har inte hunnit med.
Jag fick hem min tiara igår :D :D det var 100000ggr finare i verkligheten! Jag är såå himla nöjd med den! Så nu i helgen tänkte jag försöka mig på en provuppsättning för att öva lite :) Jag var väldigt osäker på om jag har ett huvud för tiara då det mesta till huvudet ser skumt ut på mig. Men den sitter perfekt!

Jag kan tänka mig att du vill återuppleva dagen! Jag kan känna redan nu, så här långt innan att jag kan få lite ångest över att det faktiskt kommer vara över på en dag :wink: Men det är ju så det är. Vi ska ju å andra sidan leva hela våra liv tillsammans så man ska väl förhoppningsvis få till många underbara dagar ;)

Ja visst ja, jag har bestämt mig för bukett nu! Finns länk till bilden längst upp.

Nej nu är klockan mycket ser jag! Måste ner i tvättstugan! Tänka sig att jag aldrig hinner sitta ner och skriva klart :D

Kram på er

Ps. jag va inne på bloggen bitte och OJ VA NI VA FINA!!
TalisQualis
Alltid online

Inläggav Bitte » 22 apr 2010, 16:22

grynet_å_jag: Åh tack så mycket! :oops: Och grattis på bröllopsdagen! (även jag något sen..!)

Talis: Tack så jätte mycket! Kan inte sluta stirra på korten. Fy fasen vilken hunk min man är :P

Buketten var sjukt snygg! Vilka färger :D Härligt att tiaran blev perfekt också! Visst känner man sig som ett barn på julafton när något så litet bara stämmer :lol: Du ska se sen när allt sitter där, klänning, tiara, håruppsättning och bukett. Jag blev alldeles stum! "Herregud är det jag?!! :shock: Sicken jädra kalaspingla 8) "

Nu såhär 2 veckor efter känns dagen redan som om ett dimmigt minne. Har allt det där underbara verkligen hänt oss?! Har ju mina 800 bilder som bevis men ändå! Underbara dagar kommer, de är bara av olika sort ;) Jag ska sätta ihop en fotobok till min mans födelsedag med foton på mig och oss. Tror det kommer bli toppen. Tackkorten tror jag vi kommer ta från qpix.se. Deras mallar är urläckra!

Ska nog sätta tänderna i en tallrik med glass nu. MUMMA!

Ha det bäst!

Kram kram
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Bitte
Alltid online

Inläggav TalisQualis » 23 apr 2010, 16:59

Bitte

hihi, men det måste väl kännas för j*kla underbart att ha gift sig och vänta barn med en hunk? :wink: Mycket bättre kan det ju inte bli.
Min festman (och förhoppningsvis blivande pappa till mina barn) är också en hunk, i mina ögon :P Sen att han själv inte alls håller med är en annan sak :lol: Det är min röst som räknas!

Va kul att du tyckte buketten va fin :) Vi ville satsa på någonting som livar upp stämningen i höstmörkret. Jag tycker den är skitläcker! (buketten alltså).
Ja men visst är jag ett litet barn på julafton! Oj oj oj vilken liten småunge jag är när jag får hem saker en efter en :D Man blir så glad när det blir som man önskat!

Hihi, ja kalaspingla är bara förnamnet :D
Jag kan tänka mig att det suddiga kommer bli mer tydligt med tiden så allt "lagt sig". Men det är ju himla tur det finns bilder!
Vilken härlig idé med fotobok :) Kan hända att jag snor den idén lite längre fram :wink: Min sambo fyller år om ca 2 veckor och jag vet inte alls vad jag skall köpa åt honom... :roll: måste fundera lite mer på de!
Lycka till med tackkorten! Dom kommer nog bli kanonfina.

Hoppas du får en härlig helg! Jag ska dränka mig i arbete, skola och bröllopsplanering! :D

Kramar
TalisQualis
Alltid online

Inläggav Bitte » 28 apr 2010, 17:45

Jamen visst! Hunken har tyvärr blivit rejält sjuk och vi vet ju alla hur män blir då..! :wink: Så nu finns ingen som orkar plocka undan här hemma. Men vi är också för trötta för att ens bråka om det så då är det bara att stå ut! :lol:

Helt rätt tanke där med färgerna! Finns inget som livar upp i mörkret som lite färger! Blir spännande att se resten!!

Fick tackkorten häromdagen. Så grymt läckra! Jag har inte så mycket energi att skriva adresserna bara, så det är helgens projekt! Minnena är underbara att ha, är så rädd att glömma någon liten detalj så vi försöker påminna varandra då och då. Det hjälper en del! men känslan finns kvar :) Den glömmer jag inte i första taget!

FujiFilm har rätt fina fotoböcker. Jag vill ha en inbunden med hård pärm. Känns lyxigare! Så planen är att maken ska få en med oss och en med han och busen, när nu han behagas dyka upp..!

Presenter är skitsvårt..! Speciellt om de redan har allt. Kläder kan man absolut inte köpa till maken. Han är så kinkig! :lol: Så fotobok är nog min bästa idé hittills. Blir kämpigt till resterande högtider bara :P

Ska fortsätta förbereda uppsatsopponeringen nu, så man är fit for fight imorn. Sen väntar en underbar plopp lakrits på mig :oops:

Ha de bäst!

Kram kram
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Bitte
Alltid online

Inläggav TalisQualis » 01 maj 2010, 14:33

aww, sjuka killar är aldrig roligt. Jag lider med dig :)

Jag fick mail igår kväll att jag hade betalat för lite frakt för att få paketet skickat till sverige, så jag fick betala 40kr till. Klantigt. Men nu ska min fina bukett vara på väg i alla fall! Jag väntar med spänning!

Du har god tid på dig att hinna skicka ut tackkorten! Brukar det inte vara en månade efter bröllopet som brukar vara deadline? Om det nu stämmer så har du ju dryga veckan kvar på sig :D Hur lugnt som helst!

Jag har precis beställt en fotobok på fujifilm. Jag va visst medlem hos dom och fick lite rabatt :) Se där tänkte ja, det va ju snällt!
Jag har också köpt en jacka för 1000 :shock: kr åt honom. En som jag VET att han tittat jätte mycket på och verkligen vill ha! Han har tjatat som en liten unge om den jackan, men jag har sagt att vi inte har råd och måste prioritera bröllopet i första hand "jacka har du ju redan" har jag sagt. Hihi :D Så jag är ganska övertygad om att han kommer bli både förvånad och glad!

Åh, vet du vad!? Klänningen som min vän skulle sy skulle bli alldeles för dyr, så jag har nu beställt en annan klänning :D :D Jag är såå glad! Kommer få hem den om ca 8 veckor! Gissa om jag längtar! :D :oops: Skulle vilja lägga ut bild här men jag jag törs inte ta risken att gubben skulle råka se den.
Om du vill kan jag maila till dig om du är nyfiken? (kanske funkar att skicka i pm :roll: ... ska kolla de)

Nej, åter till skolarbetet!

Hoppas ni hade en härlig Valborg. Själv jobbade jag hela kvällen.
Kramar
TalisQualis
Alltid online

Föregående

Återgå till Bröllop