Sida 2 av 2

Re: Vila eller röra på sig - vad är det som "gäller" egentligen?

InläggPostat: 17 mar 2010, 19:06
av sprallos
Jag andades in genom näsan i 4 sek och ut genom munnen i 4 sek först....det var skönt att ha något att "räkna" på också undertiden....Såg siffror som finns i "5 myror är fler än 4 elefanter" framför mig..:-) Det tog nån värk tills jag märkte att det var på 3 andetaget det var som ondast, sen började det avta...DET var också till stor hjälp. Kan man nyttja "nedförsbacken" så får man längre vila. Jag såg även värken som en kulle framför mig...när jag var på toppen var det ondast, sen var det som sagt nedförsbacke. Sen hjälpte det massor att fokusera på att man var förlamad från halsen och ner också....att liksom sjunka djupare ner i madrassen vid varje andetag. Det var svårare att slappna av när man gick, men andningen hjälper ju då också.

Sen, när det börjar vara väldigt intensivt så blir även andningen det, utan att man tänker på det. Då sög jag liksom in luft snabbt genom näsan och blåste ut hårdare. Här är det svårt att hinna andas i tid, man vill gärna hålla andan. Men då spänner man sig och då gör det 100 gånger ondare! Så nästa gång vill jag ha hjälp att komma ihåg att andas och att slappna av.