Vilket datum tror ni stämmer bäst?

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

Vilket datum tror ni stämmer bäst?

Inläggav UnderbaraBarn1 » 09 jan 2013, 13:36

Nu går man här och väntar och väntar, går in i vecka 37 imorgon enligt BF efter ultraljudet men enligt sista mesen så är jag i vecka 38 nu, trött på att vara gravid som man är nu när man bara vill ha bebismys så frågar jag nu er vilket datum ni tror stämmer bäst?

Till saken hör att jag själv tycker jag hade stenkol på ÄL och BIM eftersom vi försökte bli gravida medvetet, jag gjorde ett gravtest på BIM-1 som visade negativt och sen ett på BIM+1 som blev positivt :) enligt detta så ska då mitt BF vara den 27/1, När vi sedan var på RUL så blev jag framflyttat hela 10 dagar! Till den 7/2 som BF datum. Tycker detta känns konstigt då man inte skulle visat positivt på ett gravtest så tidigt, då skulle ju bebis knappt ha blivit till än, vet också att vi hade sex just på beräknad ÄL och att jag hade riktigt ont i tjejmagen en vecka efter ÄL när ägget bör ha fäst i livmodern..plussade sedan drygt en vecka efter detta. Har även tendens till att föda små barn då lilltjejen kom 3 dagar efter BF och var 48 lång och vägde 3020g.. Så vad tror ni vilket datum stämmer bäst? Kan bebis bara ha varit liten på RUL? så det är det första datumet som egentligen är rätt?
UnderbaraBarn1
Stammis

BF: 130207
Status: Väntar på bebis

Re: Vilket datum tror ni stämmer bäst?

Inläggav L8i » 09 jan 2013, 21:29

Jag tror säkert det kan ha stämt. De säger ju att alla bebisar är ungefär lika stora till v 20, men jag tror det kan skilja lite grann. Jag fick första i v 34 enligt RUL, men i slutet av v 33 enligt sista mens och mig och det stämde bra överens med hans omogna lungor osv. Då vägde han 2380g vilket är medel i v 34 och lite stort för att vara v 33.
Med lillebror låg jag inlagd en del och gjorde massa UL och jag minns att han vägde 2800g i v 34 och i v 35 frågade de om vi var säkra på att de inte räknat fel eftersom han var stor. Svarade att RUL stämde med sista mens och i v 38 kom han ut och vägde 3900g. Så jag tror absolut att de kan räkna fel och att bebisar kan skilja lite i storlek även i tidiga veckor..
BildBild

Bild
L8i
Alltid online

Status: Mamma till Julian och Milian

Re: Vilket datum tror ni stämmer bäst?

Inläggav Thavervist » 12 okt 2020, 17:32

Wow, what wonderful information. I really liked it a lot. I was looking online for assignmentgeek.com.au reviews as I wanted to use their services for my writing works. If you guys know about them please tell me. It would be really helpful.
Thavervist
Nykomling

Återgå till Gravid forum