vill du ha barn i unga dar?

Här träffar du andra föräldrar till barn födda samma år, regnbågsfamiljer, utlandsföräldrar mm.

Re: vill du ha barn i unga dar?

Inläggav lexus_ » 27 jun 2010, 14:15

Vad roligt.... Verkligen ett sammanträffande... och ännu mer sammanträffande är ett min mans far oxå hette william... han hette william viggo vilhelm... han var dansk... hehe men viggo är ett fint namn.... men förmodligen blir det väl en tös till min man kan uppenbarligen bara göra flickor :roll: men men det blir välkommet ändå.... men det hade varit kul med en liten viggo i familjen... du ska vara glad att du inte förstår dig på våra familjer... inte ens jag gör det ibland... usch hur orkar du vara så pigg alltid.... man blir ju svintrött när man e gravid.... jag kunde nästan tänka mig att din 05:a gick tidigt... men vår lilla 05:a var tidig på andra saker... pincettgreppet ska man ju inte kunna innan man är 8 månader... hon gjorde det när hon var 6 månader... sen kunde hon färgerna ett år innan man har det med på årskontrollen... hehe fast lillasyster kunde oxå färgerna... vilket hon inte ska ha med fören sin kontroll i november... hmm... har snabba barn tror jag hehe
Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
lexus_
Alltid online

BF: 110102
Bor: Ängelholm
Status: Mamma till två prinsessor och en prins

Inläggav mikaelae » 27 jun 2010, 14:49

Hej alla!

Jag är snart 18 år och jag och min pojkvän längtar så himla mycket efter en liten! Vi har försökt sen jan 2010 så hoppas det ger resultat snart =)
Vad roligt att det är fler unga där ute som vill ha barn!

Lycka till tjejer :) ;)
Våran lilla älskling =)

BildMake a pregnancy ticker
mikaelae
Alltid online

BF: 110716
Status: Gravid och lycklig! <3

Inläggav Mummyby4 » 27 jun 2010, 15:02

Lexus: Ja,men jag är oxå Dansk ;-)

håller tummarna för att ni får en pojke,förstår att det kan vara kul...jag kan oxå tänka mig en pojke till,har ju redan varit igenom rosa 3 gånger :) men som du säger så är vilket som välkommet,men man har ju lov att önska sig!!!

Ähh...jag förstår inte min egen familj i heller :roll: men har beslutat mig för att jag inte orkar slösa mer tid på att försöka.....dom är som dom är och jag gör som jag VILL :wink:

Vet inte varför jag har sådan energi...kanske därför jag orkar med många barn oxå :wink: Men klart att jag oxå har dagar då det känns som att energin har nått botten!!! Men med 4 snart 5 barn i huset så får man ju köra på ändå!

Så är det ju...barn är olika snabba på olika saker...jag ser ju en enorm skillnad på våra 4,alla har ju gjort saker i sin egen takt...vissa snabbare och andra lite senare,men det är ju så det ska vara :)

Mikaelae:Hej och välkommen hit :)
Får hoppas att ni snart får se ett litet plus på stickan,är en helt otrolig känsla och startar massa tankar och känslor...Njut när det väl kommer för det är en härlig känsla :D

Ha en härligt solig dag tjejer!!!
Mummyby4
Stammis

Inläggav Vitlilja » 27 jun 2010, 17:57

Hejsan.
Nu är jag väl inte bland de yngsta men jag är snart 22 år och gravid med första barnet. Jag har fått jättemycket reaktioner från folk i närheten, bland annat att det är en dum tid för mig och killen att skaffa barn på, plus att vissa tycker att jag inte är mogen att skaffa barn :/
Detta barnet är ju inte planerat och det var så jag ville ha det, slutade med p-piller för jag mådde psykiskt dåligt av dom för ca 1½ år sedan, och jag och killen har inte använt skydd eftersom både han och jag vill ha barn men vi visste inte när, så då fick det bli när det blir tyckte vi^^

Plussade i mitten av maj och det tog sin tid innan det sjönk in:P
Lycka till alla ni som försöker, hoppas ni plussar snart^^
Alina född 20/1-11 <3
Vitlilja
Alltid online

BIM: 040912

Inläggav mikaelae » 27 jun 2010, 18:37

Ja tack det ska vi! Längtar så mycket :D
Våran lilla älskling =)

mikaelae
Alltid online

Inläggav lexus_ » 28 jun 2010, 11:28

Mummyby4: Jag är halvdansk.... mamma är dansk.... så jag är oxå dansk jag hehe är du mer än dansk? jag är dansk, finsk, svensk och så finns det lite tyskt blod långt tillbaka i tiden.... fin blandning... hehe mannen är dansk, svensk, engelsk och valon.... så vi har en fin mix på våra barn.... hehe...

jag förstår att du måste ha energi när du har 4 barn sen innan och ett till på väg... hehe har sett en till nu som väntar sitt 5:e barn... hon har BF i januari hon med...

usch varför rosa? hellre lila än rosa.... fast iofs... har mycket rosa till mina barn men det mesta är ärvda kläder... jag själv köper aldrig rosa.... m,en däremot försöker jag köpa likadana kläder till dem... så får många gånger fråga om de är tvillingar... hehe häromdan när min man kollade på dem sa han att det såg ut som om en av dem såg sig i speglen... så lika är de....

ja familjer ska man nog inte förstå egentligen... det är bara onödigt... satt och sa till min man igår att jag vill berätta nu... jag orkar liksom inte hålla det hemligt mer... det går dessutom snart inte längre... min mage växer mer än livmodern gör... :roll: så vad gör man.... Vi kommer förmodligen bli tvungna att berätta efter UL.... men men vi får väl se vad mannen säger... han vill fortfaramde inte berätta ngt.... så vi får se när det blir...

Ja det kommer förmodligen bli samma med nästa bebis med olika snabba.... men eftersom min 06:a hade sin storasyster att apa efter så blev det ju automatiskt atthon blev tidigare med det mesta....

Mikaelae: hej och välkommen.... vad roligt att fler unga vill ha barn... hehe

Vitlilja: jag tycker det är ungt ändå normal åldern för första barnet ligger ju runt 25-30 oftast... så ung är du fortfarande..... hehe

Ha en underbar dag i solen alla!
Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
lexus_
Alltid online

Inläggav mikaelae » 28 jun 2010, 13:56

Ja tack :)
Jag hoppas verkligen det plussar snart! Och vill inte känna en massa symptom den här gången... är så trött på att vara skengravid. Det får gärna kommer symptom när jag är gravid :) Det gör inget, då känns det bara verkligt!

Lycka till alla där ute 8)
Våran lilla älskling =)

mikaelae
Alltid online

Inläggav lexus_ » 30 jun 2010, 20:20

mikaelae: hoppas du slipper en skengrav. igen då....
Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
lexus_
Alltid online

Inläggav mikaelae » 04 jul 2010, 11:44