Vill ej ha preventivmedel. Funkar det med "säkra" perioder?

Här träffar du andra föräldrar till barn födda samma år, regnbågsfamiljer, utlandsföräldrar mm.

Re: Vill ej ha preventivmedel. Funkar det med "säkra" perioder?

Inläggav magnoliantrees » 25 aug 2011, 16:51

Elvi: Grattis förresten!!
magnoliantrees
Stammis

Inläggav online » 25 aug 2011, 19:03

spiral är nog det bästa egentligen, direkt den tas ut så kan man ju bli gravid.
dock funkade den inte på mig då jag mådde psykiskt dåligt av det och det gjorde mitt humör åt hvete.

men det är bara prova sig fram ju :)
Bild
Stammis

Inläggav magnoliantrees » 25 aug 2011, 19:27

Online: Oj, hur menar du att du mådde psykiskt dåligt? Provade du en kopparspiral eller en hormonspiral?
För mig kommer det absolut att bli aktuellt med en kopparspiral, för jag fixar inga hormoner. :wink:
magnoliantrees
Stammis

Inläggav missryd » 25 aug 2011, 19:33

jag rekommenderar starkt p-dator! Du kan köpa den utomlands eller via echemist online. Aaaaasbra! Jag kan heller inte ta hormoner av olika skäl så det är toppen för mig att mäta hormonerna i urinet 8 ggr/månad... funkar ungefär som ett grav test fast 8ggr/månad. teststickorna köper du här i Sverige. Sen när ni väl vill ha barn så kan den användas "omvänt" också!
missryd
Stammis

Status: sambo med finaste mannen sedan ett par år

Inläggav online » 25 aug 2011, 19:37

magnoliantrees skrev:Online: Oj, hur menar du att du mådde psykiskt dåligt? Provade du en kopparspiral eller en hormonspiral?
För mig kommer det absolut att bli aktuellt med en kopparspiral, för jag fixar inga hormoner. :wink:

hade en kopparspiral.

tyckte inte om att veta att jag "hade någonting i mig", kan låta som dubbelmoral nu när jag är gravid men det är en helt annan känsla.
jag tyckte bara inte om det, och min pojkvän tyckte inte heller om det tror jag. kan inte beskriva hur jag kände riktigt, men det kändes bara fel faktiskt.

barnmorskan blev helt häpen då jag sa att det inte funkade för mig, jag var nog den första hon mött som inte klarade av det.
Bild
Stammis

Inläggav magnoliantrees » 25 aug 2011, 19:44

Missryd: Ja, jag läste precis om den. Det stod dock att man måste kombinera med kondom eller pessar (antar när man har ÄL), då det inte är 100% säkert? Annars låter ju det kanonbra.

Online: Okej, jag förstår. Det tycker inte jag låter konstigt alls. Alla är vi olika. :wink:

Mitt stora problem är egentligen att jag inte har någon sexlust alls. Det hela började med att jag försöker börja med P-piller igen och sedan minipiller. Detta gjorde att min kropp blev helt i obalans. Märker också att min menstraution ändrats, har mer besvär av Pms, rikliga blödningar och fruktansvärd mensvärk. Försöker hitta något som passar mig och inte gör att jag mår dåligt.
Det bästa hade vart och slippa över huvudtaget och bara ha sex. Men det funkar ju inte alltid så. Bara jobbigt, för man känner sig "besvärlig". Önskar att det fanns något preventivmedel för män (förutom kondom). :wink:
magnoliantrees
Stammis

Inläggav online » 25 aug 2011, 19:46

kopparspiralen ger mer sexlust, jag fick det och även läst att många andra fått det :)
bara testa det, tar några minuter att sätta in och 3 sekunder att ta ut, tror inte det är överdrivet dyrt heller, min var gratis vet inte om det är så hos dig,
Bild
Stammis

Inläggav magnoliantrees » 25 aug 2011, 19:55

Online: Okej, då kanske det är värt att prova :D
Ska ringa barnmorskemottagningen imorgon, så får vi se.

Läser lite om P-dator nu och det verkar ju superkäckt!! :wink:
magnoliantrees
Stammis

Inläggav online » 25 aug 2011, 19:57

det tycker jag :)
tål inte heller p-piller och allt sånt där, spiral är det enda som funkat när det gäller så, då var det bara psyket som fick ta stryk :P
tur min pojkvän är sån som är emot sånt där och tycker man ska va utan :)
Bild
Stammis

Inläggav Tatyana » 26 aug 2011, 11:24

Vi körde med avbrutet i 3 år innan vi började försöka skaffa barn. Bara killen har koll så funkar det :wink:
ma 24/8-2009 v.8
ofostrig graviditet 19/1-2010 v.8
dotter född 27/12 -2010
dotter född 20/10-2012

Bild
Användarvisningsbild
Tatyana
Alltid online

BF: 121022
Status: Mamma

FöregåendeNästa

Återgå till Min bebis föräldragrupper