Vill ha barn

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Vill ha barn

Inläggav HannaBarn » 30 mar 2020, 19:05

Hej allihopa!
Jag har en fundering, jag är snart 21 och min pojkvän snart 22 år. Vi har varit tillsammans i snart 2 år och bott ihop i ca 1 år.

Men såhär, jag har spiral, satte in den när jag var 18 och den håller i 5 år. Men jag vill så så gärna ha en bebis nu, min sambo är lite mer tveksam. Dels för att vi vill flytta till en större lägenhet och att jag är barnflicka till en familj som har ett barn som är 6 månader och jag ska jobba där i minst 6 mån till. Har även en timis tjänst inom hemtjänsten där jag kan få fast tjänst. Min sambo jobbar heltid och har en fast tjänst.
Är de egoistiskt av mig att vilja ha barn nu när jag inte har en ”fast” inkomst? efter barnflicke jobbet liksom. För jobbar 50-60% hos familjen och får en fast lön men menar mer efter

Jag var hos ungdomsmottagningen idag, för jag och min sambo har pratat om att jag ska ta ut spiralen och han säger att jag får göra som jag vill. Han säger samtidigt jag ska ta ut den, och om det händer så händer det.

Förlåt för rörigt inlägg, bara att fråga om ni undrar något. Tack för att ni läst och tacksam för svar, behöver lite andra tankar haha!
HannaBarn
Nykomling

Re: Vill ha barn

Inläggav messi123 » 02 nov 2020, 10:16

Idén att föra en annan människa till världen och glädjen att se den personen gå igenom livet är en annan stark anledning till att par vill ha ett barn. Föräldrar vill se sitt barn växa upp och bli en produktiv medlem i samhället.
ETA visa Sri Lanka cost see info
messi123
Nykomling

Återgå till Bli gravid