Vill ha barn! Examen om 4 månader!

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

Vill ha barn! Examen om 4 månader!

Inläggav Amandapersson » 05 sep 2017, 21:16

Hej nu är de så att sambon och jag varit tms i 7 år och är redo för barn! Han har heltidsjobb och jag studerar till förskollärare och tar examen i januari. Under tiden har jag jobbat mycket som vikarie på förskola. För två månader sedan skrev jag på kontrakt som förskollärare på samma förskola som jag jobbar på nu. Men känner mig så dum att bli gravid direkt innan examen för min chef! Och hur baseras mammapanningen? Jobba också som lagerarbetare i Tim under gymnasiet och fick heltidsjobb där efter studenten och slutade jobba där när jag började högskolan och började jobba på förskolan.

Även en fråga till de som har eftarenheter om allergi. Jag har ganska mycket matallergi och var extremt mycket när jag var liten. Har även djurallergi men tål mina två katter oxh min ena hund som är allergivänlig. Men är de stor risk att barnet också får allergi? Vill helst inte göra av med mina djur!
Tack i för hand :)
Amandapersson
Nykomling

Re: Vill ha barn! Examen om 4 månader!

Inläggav lillamee » 06 sep 2017, 07:58

HEj amandapersson!
Om du har skrivit på ett anställningsavtal att börja i januari så är graviditet ingen anledning för uppsägning. Du bör däremot tala om för din arbetsgivare när du har blivit gravid (inte direkt men inom rimlig tid såklart, ex efter 12 veckor när graviditeten är säkrare) Så att de får möjlighet att börja leta efter vikarie! En graviditet nu innebär att du kommer hinna jobba åtminstone ett par månader om du mår bra och allt funkar!