Vintips!

Tipsa om mat och recept, lägg upp bilder!

Vintips!

Inläggav Klair » 14 jan 2015, 17:45

Hejhopp!

Nu har jag testat ett vin som jag vill dela med mig utav. Ni kan väl tipsa om vinsorter som ni tycker är bra också?

Den här testade jag i helgen, http://www.systembolaget.se/70265

Jag föredrar röda viner men om ni har tips på vita viner eller champagne så funkar det också :)

Trevlig kväll!
Klair
Nykomling

Re: Vintips!

Inläggav Fruolsson » 20 jan 2015, 10:47

Hur tyckte du det vinet var? Jag har läst lite om det och det verkar ha fått bra betyg, skulle vara kul att testa, dock så brukar jag inte köpa så dyra viner. Men ibland så köper jag någon bara för att unna mig :) Speciellt om man har köpt bra och dyr mat så brukar jag vilja matcha det med en bra flaska vin.

Jag dricker ofta Amarone och Ripassoviner, skulle vara kul att testa lite andra sorter också, man blir för enkelspårig efter ett tag!

Några av de bästa vinerna har jag druckit på små restauranger i Frankrike när jag har varit på semester. Då ofta deras husvin som serverats i karaff!
Fruolsson
Nykomling

Re: Vintips!

Inläggav Klair » 05 feb 2015, 15:49

Fruolsson skrev:Hur tyckte du det vinet var? Jag har läst lite om det och det verkar ha fått bra betyg, skulle vara kul att testa, dock så brukar jag inte köpa så dyra viner. Men ibland så köper jag någon bara för att unna mig :) Speciellt om man har köpt bra och dyr mat så brukar jag vilja matcha det med en bra flaska vin.

Jag dricker ofta Amarone och Ripassoviner, skulle vara kul att testa lite andra sorter också, man blir för enkelspårig efter ett tag!

Några av de bästa vinerna har jag druckit på små restauranger i Frankrike när jag har varit på semester. Då ofta deras husvin som serverats i karaff!

Jag tyckte det var väldigt gott, så det får mina rekommendationer! Köp en flaska och testa vetja!

Och jag kan hålla med om att man kan hitta många bra husviner utomlands. Det är synd att vi inte får hit dem också.
Klair
Nykomling

Återgå till Mat & recept