Vul i v.7 men inget hjärtslag ?

Diskutera graviditeten och stötta varandra. Här kan du skriva om graviditets ämnen som inte passar in på de andra alternativen

Vul i v.7 men inget hjärtslag ?

Inläggav zanna90 » 24 dec 2009, 13:09

hej !!

jag var på ultraljud nu förra veckan, och det visade sig att jag var i v.6 Inget hjärta slog. Sen fick jag en ny tid, i tisdags. då hade embryot växt tre millimeter, alltså är jag i v.7. men de såg inget hjärtslag !!

Någon annan som vart i samma situation ??

Förstår det troligen innebär missfall, men eftersom jag redan haft tre missfall vill jag avvakta. Mår illa och har alla mina symptom kvar.

Uppskattar svar !!
Bild
BildBild
Användarvisningsbild
zanna90
Alltid online

Re: Vul i v.7 men inget hjärtslag ?

Inläggav newhell » 24 dec 2009, 13:22

Nemen oj va tråkigt!! :( Hoppas det bara är för den är så liten och att de inte ser bra eller nå... Vet tyvärr inget om sådant då detta är min första graviditet...
Men jag håller tummarna för att inget är fel med din bebis,.. kram!!
BildBild
Användarvisningsbild
newhell
Alltid online

BF: 100826
Bor: Gävle
Status: Mor till <3 Vincent =)

Inläggav stajners » 24 dec 2009, 23:44

Tror inte att du behöver oroa dej om de sett att embryot faktiskt växt sedan sist. Är inte alls ovanligt att man inga hjärtslag ser så pass tidigt. Det borde de informerat dej om.
Sa de att det troligtvis var missfall? Eller fick du en tid igen om några veckor? Tycker att de borde ha väntat ytterliggare ett par veckor efter första VULet.

Hoppas det går vägen!!
Bild Bild
Inga fel enligt utredning
MF 30/4 2011, v 6
MF 22/2 2011, v 13 (trots levande foster)
MA 16/9 2010, v 9 (fostret dött v 7)
stajners
Alltid online

Status: Stolt tvåbarnsmamma!

Inläggav Flickan » 25 dec 2009, 00:19

jag tror inte heller du behöver oroa dig,det är inte ovanligt att man inte ser hjärtat så tidigt...
Användarvisningsbild
Flickan
Alltid online

BF: 121201
Bor: Motala
Status: Väntar bebis nr 3

Inläggav evi83 » 08 jan 2010, 18:03

Hur har det gått för dig Zanna90?
Bild

Bild
evi83
Stammis

BF: 120417
Status: Lycklig!

Inläggav alive » 08 jan 2010, 19:47

Jag har hört/läst att innan v 10 kan det vara svårt att uppfatta hjärtslagen hos embryot. Hoppas att det gått bra. Kram
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
alive
Alltid online

BF: 110620
Status: mamma och gravid

Inläggav helenaeg » 08 jan 2010, 20:53

Hej. Jag gjorde första ultraljudet i vecka 5+4, då syntes ingenting över huvud taget. Vecka 6+4 syntes hinnsäcken men inget mer.. I vecka 7+5 gjorde vi ännu ett och då såg man hinnsäcken och när läkaren tryckte ganska hårt på magen kunde man tillslut se som ett litet litet pulserande men det var inte tydligt och bara en vecka innan syntes ingenting.. Mitt foster var mycket mindre än vad snittet brukar vara och därför syntes det dåligt men det är inget konstigt. Jag tycker inte du ska oroa dig. Jag vet inte vart du bor men vart gjorde du ultraljudet? Har de bra utrustning? Vi var på sjukhuset första gången och de hade jättedålig ultraljudsutrustning, det kan också spela in. Jag är säker på att om du gör ett nytt ultraljud om några dagar så syns det. Jag håller tummarna...
BildBild
helenaeg
Alltid online

Status: Tove du är mitt allt

Inläggav carolina08 » 11 jan 2010, 18:44

Hej!

Jag var i exakt samma situation. Var i v 7 och läkaren kunde inte se något hjärtslag. Han kommenterade inget kring det men då jag själv sen läste på nätet att man kan se hjärtslag från v 5 så blev jag jätteorolig.
Bokade en till tid för ultraljud i v 10 och då såg man hjärtslaget tydligt. Den läkaren sa att det är jätteolika när man kan se hjärtslag och att det absolut inte är något att oroa sig för om man inte ser det i v 7.

Ditt inlägg var ju ett tag sen, men hoppas allt har gått bra!
Carolina
carolina08
Nykomling

Inläggav elinhgglund » 28 mar 2016, 20:21

Hur gick det sen? Ett gammalt inlägg men är så nyfiken? För jag är i samma sits nu själv.
Var på vul vecka 4+4 man såg inget och bm oroade sig för utomkveds pga nånting vid äggstocken. 2 dagar senare tog man blodprover som fördubblats som normalt och man såg inget men läkare sa att det nog var normalt pga fördubblade hormoner.
10 dagar senare gjorde vi nytt vul, man såg då en hinnsäck och en gulsäck men inte så mkt mer. Läkare tyckte dock det var normalt för tidig graviditet, enl mina beräkningar var jag i vecka 6+0.
Nu idag, 10 dar senare igen gjorde vi nytt vul, enl beräkningar vecka 7+4, jag trodde att ser vi inget hjärta nu är det kört. LÄkare sa att embryot hade vuxit ca 3 mm och man såg nu hinnsäck, gulsäck och ett embryo på ca 3 mm inuti. Läkaren sa att hon tycker det ser jättebra och helt normalt ut fast jag blev dunderorolig. Hon sa att det är vanligt vara tidigare än man tror och hon sa att jag antagligen är i vecka 6 kanske tom i början på vecka 6.
Har exakt koll på ägglossning och befruktning men hon sa det spelar inte så stor roll, kan vara missvisade för det ska tydl ta olika tid vandra o utvecklas. Hon bokade in oss på en tid 10 dagar senare igen och jag frågade tusen ggr om hon tror det är normalt, men hon sa hon tror nästan helt säkert det är normalt och att för storleken på embryot är det vanligt ej se ett hjärta och jag antar att det är normalt då det ju växer. Men det skrämmer mig så att bli flyttad bakåt liksom. Trodde inte man kunde bli flyttat 7-10 dagar.
elinhgglund
Stammis

BF: 160407

Inläggav elinhgglund » 28 mar 2016, 20:25

Dock sa läkare att det var dumt o trist man börjat med ul så tidigt och måste oroa mig för att liksom slutföra detta. Dumt oroa mammor med allt för tidigt vul, speciellt då grav. kan flyttas i tid endel.
Men jag ska försöka slappna av nu, för hon har sagt att det verkar helt normalt, men shit vilken pärs alla dessa ultraljud är. Puuh, inget jag rekommenderar, även om det såklart är skönt veta att allt ser ut som det ska. Men när man inte ser i början, så blir man liiiiiiivrädd!
elinhgglund
Stammis

BF: 160407

Återgå till Allmänna trådar om graviditet