av elinhgglund » 28 mar 2016, 20:21
Hur gick det sen? Ett gammalt inlägg men är så nyfiken? För jag är i samma sits nu själv.
Var på vul vecka 4+4 man såg inget och bm oroade sig för utomkveds pga nånting vid äggstocken. 2 dagar senare tog man blodprover som fördubblats som normalt och man såg inget men läkare sa att det nog var normalt pga fördubblade hormoner.
10 dagar senare gjorde vi nytt vul, man såg då en hinnsäck och en gulsäck men inte så mkt mer. Läkare tyckte dock det var normalt för tidig graviditet, enl mina beräkningar var jag i vecka 6+0.
Nu idag, 10 dar senare igen gjorde vi nytt vul, enl beräkningar vecka 7+4, jag trodde att ser vi inget hjärta nu är det kört. LÄkare sa att embryot hade vuxit ca 3 mm och man såg nu hinnsäck, gulsäck och ett embryo på ca 3 mm inuti. Läkaren sa att hon tycker det ser jättebra och helt normalt ut fast jag blev dunderorolig. Hon sa att det är vanligt vara tidigare än man tror och hon sa att jag antagligen är i vecka 6 kanske tom i början på vecka 6.
Har exakt koll på ägglossning och befruktning men hon sa det spelar inte så stor roll, kan vara missvisade för det ska tydl ta olika tid vandra o utvecklas. Hon bokade in oss på en tid 10 dagar senare igen och jag frågade tusen ggr om hon tror det är normalt, men hon sa hon tror nästan helt säkert det är normalt och att för storleken på embryot är det vanligt ej se ett hjärta och jag antar att det är normalt då det ju växer. Men det skrämmer mig så att bli flyttad bakåt liksom. Trodde inte man kunde bli flyttat 7-10 dagar.