Annons:

VUL visade inget foster

Frågor och tankar om bebisen i magen. Ladda upp din ultraljudsbild här

VUL visade inget foster

Inläggav Ally » 04 apr 2012, 16:54

Var hos läkaren idag och gjorde ett VUL. Gjorde ett positivt gravtest hemma i söndes. Mensen är 14 dagar försenad. Men idag hos doktorn kunde hon inte se något alls än att slemhinnan var tjockare. De gjorde ett gravtest som visade plus och sen fick jag ta blodprov, ska ta ett till blodprov på fredag sen ska jag dit igen nästa vecka för ett nytt VUL. Läkaren började både prata om att det kan vara missfall eller utomkvedshavandeskap. Så nu sitter jag här hemma och mår jättedåligt och undrar varför jag har två positiva gravtest men inget foster i magen.. Någon annan som varit med om något liknande?
Ally
Nykomling

Re: VUL visade inget foster

Inläggav Firefly89 » 02 jun 2015, 16:02

Jag har varit med om samma sak! Jag gjorde tom två VUL som båda visade på inget foster, däremot var livmodern förstorad och blodproverna visade på gravid. Läkaren trodde att det blivit ett tidigt missfall, redan på cellstadiet, men att kroppen inte uppfattat det än. Tredje VUL, som var en säkerhetsåtgärd innan jag skulle bli skrapad, visade dock på en liten larv därinne och ett litet hjärta som tickade. Nu är jag i vecka 20 :)
Gravid med första barnet och bloggar på http://www.glitterchic.blogg.se
Firefly89
Stammis

BF: 151026

Re: VUL visade inget foster

Inläggav Optikern » 24 apr 2017, 15:03

Firefly89 skrev:Jag har varit med om samma sak! Jag gjorde tom två VUL som båda visade på inget foster, däremot var livmodern förstorad och blodproverna visade på gravid. Läkaren trodde att det blivit ett tidigt missfall, redan på cellstadiet, men att kroppen inte uppfattat det än. Tredje VUL, som var en säkerhetsåtgärd innan jag skulle bli skrapad, visade dock på en liten larv därinne och ett litet hjärta som tickade. Nu är jag i vecka 20 :)

Vilken solskenshistoria ;D
Optikern
Nykomling

Återgå till Bebisen i magen & ultraljud
Annons: