Yttre vändningsförsök av bebis någon ??

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

Yttre vändningsförsök av bebis någon ??

Inläggav Kittecat » 17 maj 2013, 16:48

Hej !
Idag fick ja veta av min BM att bebis ligger med huvudet uppåt och rumpan nedåt , är i vecka 37 nu .
Så bebis borde ha vänt sig nu tyckte hon , så nästa vecka ska jag göra ett vändningsförsök på förlossningen...
Ja blev jättenervös då jag hört att de både kan va smärtsamt och obehagligt !!
Och jag har redan sen många år en stor skräck för förlossningssmärtor och har de senaste veckorna gått hos Aurora på samtal ang detta .. så de vore ju typiskt om de blev strul nu med detta !!
Jag undrar hur de gått för er som varit med om detta ?
Lyckades ni vända bebis och stannade den kvar i rätt läge ?
Och om de inte lyckades va hände då ? Blev de nytt försök eller bestämdes snitt ??
Detta är mitt första barn !!

Tacksam för svar !!
Kittecat
Nykomling

Re: Yttre vändningsförsök av bebis någon ??

Inläggav Fanny » 17 maj 2013, 19:22

Gjorde ett lyckat vändningsförsök med mitt 2:a barn som var i säte, var i v.38 eller däromkring om jag inte minns fel. Var helt livrädd för hur det skulle gå. Visst för min del så gjorde det ont och var väldigt obehagligt och det tog lite tid för min tjej var fast besluten att stanna som hon låg men efter mycket om och men så lyckades läkaren att vända på henne och sen så stannade hon med huvudet neråt och till slut så sjönk hon ner i bäckenet och fixerade sig.

Lycka till hoppas att det går bra för dig med :D
BildBild
BildBild
BildBild
4skabli5.wordpress.com
Fanny
Alltid online

BF: 130922
Status: Mamma till Melissa och Hailey

Re: Yttre vändningsförsök av bebis någon ??

Inläggav Kittecat » 17 maj 2013, 19:32

Ok va skönt de löste sig =) , även om de va obehagligt ...
Ja vi får väl se hur de känns nästa vecka när vi ska dit.. ja får väl ta en funderare på hur ja vill ... vet att de inte kan tvinga mig att försöka vända om ja inte vill.. men ja vill ju inte heller föda i säte så isåfall får de fixa ett snitt...
Men vill se va de har att säga först =)
Tack för ditt svar =)
Kittecat
Nykomling

Återgå till Gravid forum
Annons: