Zussa

Välkommen till Minbebis, skriv en kort presentation om dig själv för att komma igång här i Nykomling!

Inläggav Stina » 11 jun 2006, 22:32

Zussa skrev:Ja det e roligt :)
Men ibland kan det bli jobbigt.
jag har en son som slutar 9 an nu som inte kommit på gymnasiet än. jag har dottra på 14 som glider runt ochhar det lätt för sig, jag har Jonis på 9 år som e mobbad i skolan och antagligen har någon bokstavsdiagnos.

Välkommen! Ella e 7 månader idag! O tiden bara rusar iväg! Hur känns det med en bebis i familjen nu då? Jonis blir mobbad skrev du, varför då? Vad gör man som föräldrer då?
Användarvisningsbild
Stina
Alltid online

Status: Börja blogga på Minbebis du också!

Inläggav Maria » 11 jun 2006, 22:39

Har hört att det verkar lönlöst att prata med lärare i skolan? De verkar inte se problemen? Skitjobbigt, jag var också mobbad i mellanstadiet=(
Jonathan 060315
http://www.emen.blogg.se
Maria
Alltid online

Inläggav Zussa » 11 jun 2006, 22:42

Det är verkligen skoj med en bebbis i familjen igen.

Jonis är mobbad för att han inte kan hålla tidenra i skolan att han missar när lektionerna börjar igen att han bara reser sig upp och går i från klassrummet.

Skolan lägger mycket på oss som föräldrar att fixa detta, jag kräver mer ansvar i från skolan för att åtgärda hans problem.

Oftast får vi höra att det är Jonis egna fel, men som jag som mamma säger att skolan får se till att han fixar det där. Vi tar han efter skolan och försöker i alla fall att prata med han och hjälpa han på det sättet vi kan, fått klocka fått andra saker som ska göra det lättare för honom. Men det funkar inte, Det sista jag fick höra i från skolan var att det var mitt fel att han hade det svårt i skolan för att vi skaffade en bebbis till.
Zussa
Rådgivare Minbebis

Inläggav Maria » 11 jun 2006, 22:56

Ja alltid är det nåt! Skolan vill inte ta det ansvaret. Men vad vill dom att du ska göra? Följa honom till skolan och putta in honom i klassrummet i rätt tid, sitta och vänta och följa efter honom på rasterna och se till att han är i tid?
Jonathan 060315
http://www.emen.blogg.se
Maria
Alltid online

Inläggav Stina » 11 jun 2006, 22:58

Man blir så arg! Har dom inte valt att jobba på skolor för att dom vill värn om barnen?
Användarvisningsbild
Stina
Alltid online

Status: Börja blogga på Minbebis du också!

Inläggav Zussa » 12 jun 2006, 06:48

Jonis lämnas på skolan till fristids på morgonen, så jag tycker att ansvaret ska ligga där inte här.
Men nu är det bara några dagar kvar i skolan och så e det sen sommarlov och han ska inte var där alls. hoppas att denna paus från skolan ska göra underverk med han. Jobbigt o höra jag ahr int i magen jag har ont jag måste vara hemma. Eller att han ringer från skolan o säger jag har ont i magen jag vill gå hem. Man vet ju inte när det är riktig ont i magen eller när det bara e skolmage så att säga.
Svårt är detta. Jag fick tid igen att prata med hans lärare på fredag och jag bara undrar vad hjälper det egentligen skolan är ju slut då.

Nej man kan hoppas att sommarlov och kollovitsel i sommar kan hjälpa han lite i alla fall.
Zussa
Rådgivare Minbebis

Föregående

Återgå till Nykomling