• stolta andreas

    Vad har ni för bilar?

    själv har jag en Camaro z-28 -95á som jag bytt lite småsaker på....

  • Svar på tråden Vad har ni för bilar?
  • cruZZe

    Wipperman: Personligen tycker jag 0-200 är mest intressant, men gemene man mäter fortf 0-100. Kommer du under 8min på fullt varv på Nürburg ska jag äta upp i princip vad du vill.

  • Wipperman

    cruzze:
    Varvtider är mer intessant.
    Vår blöjexpress går snabbare än min pendlingsbil (clio sport) vad gäller 0-100.
    Men hänger absolut inte med i rondellerna.
    8.10 med en Porsche 993RS och gatlegala R-däck.
    När jag pensionerar min räcerbil blir det GT3 och sub 8.

  • cruZZe

    Wipperman: Visst är varvtider mest intressant sett ur våra ögon. Men för gemene man som kör en svenssonbil så är det ointressant. Och faktum är att de flesta pratar fortf 0-100 när de pratar acc.

    Om du nu har kört 8:10 så måste jag fråga om det var turistvarv eller fullt varv. Och är det fullt varv måste jag få fråga efter ditt namn, man blir som bilintresserad mkt nyfiken Hur många Svenskar har satt sub 8min på ringen? Det är en hiskeligt låg tid att sätta. Är du medlem i ringrunners? Önskar dig lycka till med tiden och blir gärna en av de första att gratulera om du lyckas. Måste även erkänna att man blir lite avis på bilen du rattat Sitter och suktar efter en GT3 men för tillfället räcker inte plånboken till.

  • Wipperman

    Cruzze:
    Senast körde vi med Scuderia hanseat, dvs "ringen-kursen".
    Där kör vi även GP-slingan, fantasilös bana som bara kokar bromsar och bränner däck.
    Det finns ett stort svensk gäng i grupp 11, jag har gått kursen 5-6 gånger.
    Rekordet har Ulf Karlsson, han har kört på 7.53 med en GT3 Mk1.
    Många svenskar ligger faktiskt runt 8, dvs bridge-to-gantry, alltsån turistvarvet.
    Nä, är inte med i ring-runners.
    Har roat mig med att tävla istället.
    Just nu är det sprintracing men har även kört en del långlopp.
    Eventuellt kör vi VLN på ringen nästa år, det blir inte inte sub8 då effekten saknas.
    Men roligt är det.
    Ska bara förankra det hos den blivande frun.
    Som pappa får man ett större ansvar

  • RaZZ

    Golf Variant TDI sänkt med 19" bbs challenge, nya baklysen-framlysen och litet ljudbygge!

  • Barry77

    Golf IV GTi Variant 1.8T Chippad, med 18" fälgar och lite lull-lull.

  • DrKejs

    Oj, har bara klarat strax under 10 minuter med min Miata...

  • Tokstollen

    Har en volvo 745 -88b som det förmodligen är kass soppapump på har inte orkat kolla detta ännu.

Svar på tråden Vad har ni för bilar?