Inlägg från: Lady Namárië |Visa alla inlägg
  • Lady Namárië

    Moderatortråden

    Jag har en liten fråga!

    Häromveckan hittade jag ett av mina dagboksinlägg härifrån fl inlagt som en egen tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-1-32/m2098966.html

    Jag blev både förvånad och road, och samtidigt lite nyfiken på var trådstartaren fått texten ifrån (den finns nämligen - med min tillåtelse - på ett annat forum, men jag skulle gärna vilja veta om den figurerar - utan tillåtelse - på fler ställen). Jag ställde först en fråga i tråden, och gjorde ett par dagar senare ett snällt inlägg i ts gb där jag undrade samma sak. Men jag har inte fått något svar överhuvudtaget.

    Problemet är att jag är rädd för att ts skall ta illa upp eller känna sig påhoppad om jag skickar henne ett privat mess eller frågar igen i hennes gb. Min mening är ju inte alls att vara arg på henne (även om jag inte tycker att man skall sprida andra personers verk utan att ange källan), utan jag skulle bara vilja veta vart hon hittat den.

    Tror moderatorerna att det är ok att jag frågar igen?

  • Lady Namárië

    Isolde--> Jupp, lade märke till det, ja.. *hrm*

    Tack för svaret, då frågar jag och så hänvisar jag till dig om hon tycker att jag är påflugen!

  • Lady Namárië

    Ming--> saxar från framsidan:

    "Registrera dig här!
    Det är barnsligt enkelt och du är inte ensam, här finns över 25 000 vänner att knyta bekantskap med."

    *puh* Vilken tur att bara 935 är inloggade! Jag har verkligen inte tid att skriva i fler gästböcker än så ikväll...

  • Lady Namárië

    Hej moderatorer! jag har en fråga!

    Ibland dyker det upp trådar av den här typen:

    www.familjeliv.se/Forum-5-52/m2612471.html

    Enligt reglerna får man inte göra reklam för produkter i forumet, det står bland annat "att använda forumet för att få kontakt med föräldrar i syfte att sälja produkter och tjänster är inte tillåtet".

    Min fråga: En sådan här tråd, där det INTE är fråga om en tjänst mot betalning, räknas den ändå som reklam?

  • Lady Namárië

    Fiaflopp, bara en tanke--> Visst måste man väl välja bland de där alternativen för varje inlägg man skriver? man kan ju inte gå tillbaka och ändra sig vad gäller ett inlägg man skrev dygnet före, till exempel. Varje gång man gör ett nytt inlägg i db är alltså rutan "alla" förvald automatiskt, men det gäller väl bara just det nya inlägget?

    (Hoppas att jag inte missförstått problemet nu)

  • Lady Namárië

    Oj, tryckte för fort! Tänkte att någon av er kanske vill kommentera påståendet att det skulle vara "skillnad på folk och folk" när anonymitetsfunktionen dras in..

  • Lady Namárië

    Jag vet att ni svarat på detta förut, men tråden är ju så lååång!

    Jag kan tyvärr inte låta bli att misstänka en person för att vara ett troll. Jag har skickat en länk till en tråd som personen skrev till en av moderatorerna. Räcker det, eller skall jag maila red också? Jag har ju inga bevis, det är bara en känsla jag får när jag läser inläggen (nu har det startas flera trådar, dock, som bara ökar mina misstankar). Det känns lite hemskt att vara så misstänksam, men ändå...

Svar på tråden Moderatortråden