• Pellegrino

    Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

    Dags för del 3 för oss plastikintresserade.

    Bra länkar till de som undrar rent generellt om plastikoperationer och vill se på före/efter bilder:

    www.qvinna.info
    www.plastikoperationer.net
    www.kosmedics.se

    Bra tråd med BH-tips för stortuttade:

    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m25268340.html

    Bra forum för plastikintresserade:

    plastikkirurgi.mylava.net/

    Tråd med omdömen om klikiker och kirurger:

    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m25291133.html

    Ni som vill ifrågasätta plastikoperationer och varför man väljer att göra det kan säkert hitta andra trådar på FL med intresserade, här samlas vi som är positiva till det hela

    Del 2 av tråden hittar man här:

    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m23909797.html

  • Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3
  • Pellegrino

    Lägger in listan här också!

    HÄR --- --- Mylava
    1 och 1 är 3 - GulleGrisen----------Lyft m ankarärr och förstoring 350cc, mellan profil, Dr PETER COSMO
    Hella28 - Hella-------- Bröstförstoring 300cc runda mellanprofil
    Wellah - Wellah----------bukplastik
    Viffy - Viffy------------ Bröstförstoring 400cc (6/11)
    BlueTopaz - BlueTopaz-------Lyft och förstoring 21/9, 250cc mellanprofil, cohesive1 (mjukast)
    Bellahhh - Bellahhh------------------ Bröstförstoring 450cc mellanprofil runda gelehallon cohesive II den 2/11-07.
    VilleMaja - Lovesex
    Postisper - Postis-------Bröstförstoring 450cc högprofil----Dr.IVAN LETTERFORS
    Helajni - Helajni--------------- Förstoring 5/11, 375, låg profil, cohesive 1
    Mandala - mandala-------------------bröstlyft, 375cc högprofil
    carro 81 - carro--------bröstlyft, 450cc runda gelehallon mellanprofil cohesive II
    Pellegrino - BooLo------SKA bröstförstoring, 400cc runda mellanprofil 17/11, Professor Gunnar Kratz
    Maria9902 - Maria9902
    Emelle - Emelle---Lyft+förstoring. 450cc gelehallon, högprofil
    pontiac - pontiac bröstförstoring 300 cc gelehallon mellanprofil
    soffe - Lo
    1985 - Emmy
    JozephineEriksson - Jozzan
    Eliin- Eliin84
    jagomina - vittosvart-------bröstförstoring 400cc geléhallon, högprofil + intimkirurgi
    Eio - Eio78 - SKA, bröstförstoring, vet ej stl än, sommaren 2008
    trebarsmamma- Linda21 ---------Bröstförstoring,500cc runda gelehallon
    Nattravn - Myling SKA bröstförstoring, bukplastik
    CrazyBaby-CrazyBaby---------har 560cc gele, runda mellanprofil, SKA full bukplastik 27/12
    LKP - Kristle---------SKA bröstförstoring 10/6 -08 runda gelehallon bakom muskeln, 375 el. 400cc plastikkirurggruppen
    HelenR-Helen---------SKA bröstförstoring(velar på stl) 2/1 08
    ordningåreda - LiLi - SKA bröstförstoring (400-450cc) 6/2-2008
    Noning - emy - har gjort bröstförstoring/lyft 480cc runda gelèhallon(bakom muskeln), ultrahög profil.
    Briana-Uvanti------lyft+förstorning, mentor runda gelehallon, moderate+, cohesive1, 400cc, Professor Gunnar Kratz
    Oceanpet - Oceanpet--------Ska gora lyft 2008
    amanda a e - amamanda-förstoring 20/11 350cc plastikkirurggruppen

  • Pellegrino
    jagomina skrev 2007-11-13 12:33:47 följande:
    1 och 1 är 3 skrev 2007-11-13 12:18:25 följande:
    Ahh så är det nog ja! Jag hade bara revben upptill i stort sett.kanske därför då.
    Gunnar sa till mig ang. profil att han bara satte hög profil på tjejer som verkligen sa till honom att dom ville ha en mera "fejk" look. Sa att dom oftast ser ut lite mer som bollar än de med mellanprofil.

    Måste dock säga att jag kanske inte alltid håller med honom, har sett många bilder på tjejer där hög profil ser rätt äkta ut iaf. Men jag tror också att dom har små bröstkorgar.
  • Pellegrino

    Nu börjar det närma sig för mig. Ska ju in på lördag och insåg plötsligt att det är ju i övermorgon... Shit, nu börjar det bli verkligt liksom, om 2 dagar ligger jag och gnäller över att allt gör ont...
    Min kille kommer hem imorgon kväll han har varit på tjänsteresa hela denna veckan så imorrn blir det en lugn myskväll hemma och sen bär det av, kvart över 5 på morgonen ska vi åka. Har ju en bra bit dit plus att man vill ju vara ute i god tid ifall att vädret är kasst. Känner mig i alla fall trygg med att det är Gunnar som skall operera, jag har läst så mycket om honom och vad han kan så att fixa mina tutts lär ju vara en barnlek för honom.

  • Pellegrino
    Bellahhh skrev 2007-11-15 22:26:36 följande:
    Spännande, det kommr göra ont, men inte så ont som du tror ;) Jag beredde mig på vääärsta smärtan, såg framför mig att jag skulle vara sängliggande dessa två veckor och inte kunna ät själv ens och bli smal på kuppen mej nehee då tvärtom ;)
    Jag har ju varit med om en del smärta, har fött ett barn med kejsarsnitt och ett vanligt. Sen har jag även opererat bort halsmandlarna och det gjorde svinit ont. Då kunde man ju inte ens äta... Men jag har insett att om man förbereder sig på enorm smärta så klarar man av smärtan bättre. Sen gör det inget om jag går upp lite, min kille gillar när jag har några extra kilon... :-P
  • Pellegrino

    Nu har jag bytt sängkläder hemma och städat. Har även tagit hand om disken och beställt hem pizza som strax borde vara här.

    Fattar nog inte riktigt än att det är dags imorgon för jag är inte nervös. Känner bara att det är så skönt att det äntligen är min tur!!!

  • Pellegrino

    Jag hade ställt klockan på 4.40 för att hinna duscha och så innan vi åker, ska åka 5.15... Vi har ju några mil dit, typ 22 tror jag. Men jag vaknade innan klockan ringde och hade drömt om att han lossat på min bröstvårta fast jag inte ska göra lyft utan bara förstoring. Sen tog min lilla 2-åring tag i kanten på bröstvårtan och droooog.... Tur det bara var en dröm!!!

    Nä nu är det dags! Hopp in i duschen för mig... Vi hörs förhoppningsvis senare idag!

  • Pellegrino

    Hej på er!

    Nu är jag hemma igen. Har ont som attan men allt har gått bra. Är inlindad men det jag ser ser bra ut. Har inte spytt eller mått illa. Skriver mer när jag är lite piggare.

  • Pellegrino

    Här kommer min op-berättelse...

    Åkte hemifrån 5.15 för att vara igod tid där. Var framme halv nio och tog en kort promenad innan vi gick in. Hade pojkvännen med mig och vi gick in och satte oss och väntade.
    Efter en liten stund kom narkossköterskan och hämtade mig. Sa hejdå till killen och gick in. På vägen mötte vi Gunnar och då fick jag följa med honom. Fick lite papper och så ritade han på mig och fotade.
    Sen gick vi in och jag fick klä av mig och sätta på mig en sjukhus rock. Sen kom narkosläkaren och ställde lite frågor om jag mådde bra, åt några mediciner osv. Sen gick vi in i operationsrummet och jag fick hoppa upp på operationbordet och krypa ner under ett varmt skönt täcke . Väl där tejpade dom in mig i operationsduk, satte ekg-elektroder, blodtrycksmanchett, syresättningsmätare, jordplatta och en kantyl i handen. Sen började jag få dropp och sköterskorna började tvätta av mig. Narkosläkaren sprutade in lite lugnande och då kändes det som om jag blev lite full. Sen fick jag en syrgasmask över ansiktet och fick narkosläkemedlet insptutat i handkanylen. Kände hur det gjorde ont i handen och armen vilket jag berättade för narkosläkaren. Han berättade då att det var en bieffekt av narkosläkemedlet men att det var så bra i övrigt så därför valde man att använda det iaf. Sen somnade jag in pang!
    Nästa sak jag kommer ihåg så trodde jag att jag hade drömt att jag hade opererats och att det kliade i näsan. Kollade på klockan och hon var kvart över tio. Så det hade bara gått dryga timmen. Kollade ner på tuttarna och frågade om operationen hade gått bra. Allt såg fint ut (så mycket jag såg, var ju inlindad) och enligt narkossköterskan hade allt gått kalas. Fick lite smärtstillande i kanylen och fick gå på toaletten.
    När klockan var runt 12 fick jag åka hem. Killen kom med rullstol och skjutsade ut mig till bilen. Var väldigt trött och hade ont. Var jobbigt med bilresan hem. Gupp och inbromsningar var inge kul alls.
    Väl hemma landade jag i soffan, insåg att jag hade lite feber så det var ju inte konstigt att jag hade ont. Pojkvännen hjälpte mig att smörja in ryggen med ormsalva för den var spänd som en fiolsträng. Lyckades sova rätt bra första natten och för varje timme som går känns det bättre och bättre!

    Överlag är jag så lycklig över att detta nu är gjort! Bilder ligger på mylava sidan, heter BooLo där.

  • Pellegrino

    Det här med känsliga bröstvårtor efter op... Jag opade mig i lördags och mår faktiskt mycket bättre än vad jag trodde. Äter Alvedon och Diklofenak smärtstillande iofs. Men mina stackars bröstvårtor är hopplösa, helst skulle jag vilja gå med naken överkropp hela tiden för att slippa att något ligger emot. Men då fryser jag istället vilket INTE är skönt för mina stackars bröstmuskler. Någon som har haft det så här och i så fall när börjar det ge sig?

Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3