Inlägg från: Jojje4352 |Visa alla inlägg
  • Jojje4352

    "jag tror på en högre makt"

    Hej! Jag tror på Gud men inte som vanliga kristna. Jag anser mig själv vara kristen men jag tror inte det sitter en gubbe på ett moln och kollar på oss. Jag tror att gud är större än så. Någon form av andlig form som finns där för att vägleda oss. Många svarar mig när jag säger detta att då är jag inte kristen, men det är jag, det är bara det att jag tolkar inte alls bibeln på samma sätt som många andra. Jag tror att alla religioner på något sätt är sammansvettsade eller på något sätt egen tolkade från en och samma gud. 

    Jag ber till gud ibland när jag känner att jag behöver styrka och hjälp. Jag tror Gud är det andliga och en energi som är större än oss alla inte att Gud är en gubbe på molnen. Men jag har det svårt med tron då jag absolut kan tro på att någon skrivit ner mycket av det som står i bibeln (dock inte som det står idag utan man får läsa mellan raderna). Men att denna personen på något sätt hittat andligheten i sin fullo och sedan fört detta vidare och är därför kallad gud, någon som folk såg upp till. Samtidigt som jag skriver detta så kan jag bli på tvären då jag anser mig väldigt kristen och i få stunder kan jag tro på att gud finns som gud beskrivs i bibeln men ja. som sagt är jag tvivel aktig. Men absolut enligt mig själv tror jag på gud. På den extremt stora andligheten och energin som han är och jag anser mig vara kristen. Men mycket av det som står i bibeln har jag svårt att tro på.

    Låter detta helt knas?
Svar på tråden "jag tror på en högre makt"