Inlägg från: sofia76 |Visa alla inlägg
  • sofia76

    Umeåmammor januari-februari?

    Hej! Vi bor i Umeå och har precis gått in i V12. BF enligt FL är 23/1. Hoppas bara att allt går vägen denna gång.

    Klart vi ska träffas under hösten och ta en fika, vore jättetrevligt att lära känna fler blivande mammor i Umeå.

  • sofia76

    Jag mår helt OK (bra eller dåligt?!) Lite trött men inte så mycket illamående och inte så spänd i brösten. Ibland önskar jag att jag kunde få må jättedåligt bara för att veta att jag verkligen är gravid, man kanske ska akta sig för vad man önskar

    Mage?! hmmm, igår när jag stod framför spegeln tyckte jag att jag såg supergravid ut men det är klart när man slappnar av och fläsket trillar fram men nog känns det som att det är något därinne i alla fall.

    Ha det bra i sommarvärmen!

  • sofia76

    Välkommen Bergeli! Kul med ännu en umeåbo. När har du beräknad BF?
    (skrev in detta i din gästbok men kom sen på att det passar bättre här)

  • sofia76

    Januari:

    5. Mie
    7. Auroraborealis (32 år och bor på Öbacka)
    11. ana1979
    12. Bergeli
    18. Mjölk (30 år, V. Ersboda)
    23. sofia 76 (29 år, Röbäck)
    26. Lisabetta

    Februari:

    2. Äntligen bebis
    11. Missboss (28 år och bor på Teg)
    14. Sussieohl

  • sofia76

    Missboss: Verkligen skönt att höra att det inte var något knas med bebben!

    I övrigt mår jag hyfsat (ska absolut inte klaga), lite illmående ibland + att jag trött. Idag har jag dock drabbats av sån huvudvärk så imorse bara pulserade det i skallen. Känner mig dock lite bättre nu, så jag försöker stå ut lite till på jobbet.

  • sofia76

    Jo då, det går. Dock söker man sig hellre till skuggan än solen, antingen är det för att man står inte ut i värmen pga man är gravid(i vanliga fall föredrar jag solen...) eller att man börjar bli gammal (dock bara 29 år så jag skyller hellre på graviditeten ;-D). Tur är att jag får sitta inne och jobba hela sommaren och där är det luftkonditionerat och ibland lite hurrvigt.

    Har haft huvudvärk sen i lördags och igår var det riktigt illa. Idag är det lite bättre men det pulserar forftarande. I övrigt så är jag inte så sugen på mat och kan få mina hulk attacker när jag tänker på vissa maträtter, men det är ju bra för det är ju tecken på att jag är gravid så det klagar jag inte på. Tröttheten infinner sig ofta men det är ändå som att jag känner mig lite piggare på mornarna trots mina många toalettbesök på natten. Vad gör man inte för den lill*

    På måndag kl 15.30 ska jag på Spec mödravården för VUL (tror det inte är vanligt UL).

    Ha det bra i värmen!

  • sofia76

    ana1979:Ibland kan jag nog se supergravid ut när jag "släpper" ut magen. Än så länge är magen 2 delad och lär nog förbli så ett tag, är ju "bara" i V12+1.

    Missboss: Jo det finns anledning till varför vi får göra VUL, genom att vi i senaste graviditen fick avbryta den i V20 pga kromosom fel på barnet. Har varit en gång på VUL redan och då var jag i V7+0 och då såg allt normalt ut. Längtar (och är skitskraj) till på måndag då det är dags igen.

    AuroraBorealis: Härligt med ett kvällsdopp! Själv satt jag och flämtade hemma och visste inte vart jag skulle ta vägen för det var varmt ute och varmt inne (ska egentligen inte klaga för nu är det ju sommar!). Att jag inte kom på att man kan bada?! Lite stiltje i hjärnan tror jag visst...

  • sofia76

    Åhh vad roligt att fler umeåbor har hittat hit. Minsann så ska vi träffas i höst och ta en fika, det tycker jag verkligen!!!!

  • sofia76

    Jag kommer att jobba hela sommaren och får förhoppningsvis ledigt i slutet på augusti, pga husbygget + att mannen jobbar ända in till augusti.

    IcaS: Du och jag får ha som uppdrag att hålla denna tråd igång när andra är på semester

  • sofia76

    Idag är jag så glad för vi har varit på UL idag för att se om allt ser OK ut, och det gjorde det!!!! lill* pyret är 6,87 cm idag!!! Så idag är allt toppen, känns som att det ska gå vägen denna gång! Yiipee!

    Missboss: Visst husbygge har man på gång, men allt hade ju gått fortare om vi hade haft semester men det går nog ändå. Plannämnden?, var ska ni bygga och varför ligger ärendet där? (du kan ju skicka ett privatmeddelande så vi inte solkar ner denna tråd med husbygge )

Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?