• Lajan

    Nån som mig med generaliserad ångest, dödsångest och svår hypokondri del 2

    Hej allihopa, här är en till tjej (29år) med samma symtom.
    Jag genomgick en liten operation 17/5 och dagen efter började det smärta i vaderna, jag började då läsa på om operationen och kom över ett par skräckhistorier om den och några dagar senare var ALLA muskler i min kropp stenhårda och spända, sedan började muskelryckningarna och pirrningar/domningar i vaderna (dessa satt i dygnet runt och är fortfarande kvar), sen började jag givetvis googla muskelryckningar och blev för en kort stund orolig för ALS och MS, det släppte dock snabbt och istället blev jag orolig över polyneuropati och andra nervsjukdomar. 
    Jag har varit hos läkare och på akuten men dom hittar ingenting, jag har beställt egna blodprover som visade på järnbrist men inget annat. 


    Jag har fortfarande ryckningar då och då men även smärta som flyttar runt i kroppen från dag till dag, pirrandet i benen är konstant. har ont i ljumske/höft/ländrygg. 


    ska göra magnetröntgen utav hjärna och rygg på onsdag.
    Har ni hört talas om BFS? (Benigna fasciculationer) det är med största sannolikhet det ni har. kram

  • Lajan

    Tänkte även tipsa om att kolla era B12, magnesium, järn, D-vitamin och folat värden!! 


    Magnesium lugnar ner muskelryckningarna för mig. 

  • Lajan

    Ser tyvärr inte årtalen från min telefon 🥶 det var synd! Får ändå hoppas på svar

Svar på tråden Nån som mig med generaliserad ångest, dödsångest och svår hypokondri del 2