• Jennass

    FD medlemmar i FL's grymmaste BIM-listetråd och NU GRAVIDA!

    Här är den. Tråden som vi alla i BIM-tråden vill bli medlemmar i! Gravida och förväntansfulla! Prata graviditetskrämpor, förväntningar, glädjeämnen, nervositet, förlossning och allt härligt som hör till en graviditet! 

    VÄLKOMNA!


  • Svar på tråden FD medlemmar i FL's grymmaste BIM-listetråd och NU GRAVIDA!
  • sommarbebis 2010
    Yohanna1985 skrev 2011-03-25 19:01:39 följande:
    Sista magbilden innan snittet, vecka 38+2 den 14:e mars

     


     


    Grattis, så söt den lilla pojken är! Hoppas du och din familj mår bra. Så roligt att logga in och se att nån skrivit i tråden Själv är jag i v 22+4 så det är låååång tid kvar för mig...
  • linda 80

    Yohanna: STORT GRATTIS!!!!! vilken sötnos. hoppas allt är bra med er och att allt funkar.
    själv har man inte riktigt kommit in i rutiner än... sonen har varit sjuk i stort sett sen tösen kom, så man vet knappt vilken dag det är... man bara ammar, byter blöja och pysslar om killen. men hoppas han blir frisk nog för förskola på tisdag, så man kan få lite rutiner....

    hur funkar det med storebror? här funkar det bra, men jag tycker att det är mycket jobbigare att ha en till än vad jag trodde det skulle vara... trodde att det skulle vara jätte smidigt, visste ju hur det funkar, trodde jag...  kanske för att oliver vart sjuk, hoppas det blir bättre snart.

    sommarbebis: jag vet hur du känner dig.... känns som tiden går i slow motion, men sen när bebisen har kommit tycker man att tiden bara rusar iväg....

    kram till er alla!

  • Nitrogen

    Här är det v.34+6 nu och jag tycker veckorna bara springer förbi! Hinner ju knappt med att tänka på det lilla livet där inne så det kanske är bra att den får in riktiga fullträffar ibland så jag nästan viker mig. Ganska mycket förvärkar har jag också och sammandragningar när jag ansträngt mig lite för mycket så jag tror inte att jag går fullt ut med den här bebisen heller. Dottern är 12dagar tidig och det känns som att den här bebisen också blir några dagar tidig.

  • linda 80

    Jag måste ställa en dum fråga ;)

    Var och handlade igår och blev sjukt sugen på schweizernöt. Köper en och åker hem. Frågar om sambon vill ha coh precis när jag stoppar en bit i munnen säger sambon: "Ska du verkligen äta det där?"
    "Ja, varför inte..." svarar jag.
    "Men det är ju nötter i." säger sambon. "Du har ju sagt att barn under tre inte ska äta nötter. Och nu äter du det och sedan går det ut i mjölken." fortsatte han och jag blev helt ställd. Hade inte en enda tanke på det.
    Vad tror ni, kan man äta nötter eller ska man undvika det för allergirisken hos barnet????

    Jag blev jätte osäker coh lät bli min chokladkaka, men ÄR galet sugen på den....

    Så, vad tror ni????

  • Jennass

    Äääät chokladen:) jag åt vad jag ville när jag ammade Max i 5 veckor;)
    Med storebror går det oftast bra, han börjar bli mer sotis nu och har väl börjat ta in att lillebror Tim är här för att stanna. Han är dock väldigt pussig mot honom och gullar gärna:)

  • Nitrogen

    Ät chockladen, är du osäker så hör med din bm. Du sitter ju inte och trycker i dig en skål med nötter så nötmängden ut i brösten blir nog ganska liten.

  • Nitrogen

    36+2 25dagar kvar till bf, undrar när den lilla där inne vill titta ut. Ska bädda i ordning vaggan idag så att den hinner få doft från mig och sambon innan bebisen kommer, sen är det nog bara ersättning jag vill handla hem sen kan bebisen få komma precis när den vill. Eller ja helst efter 11april då jag har en kurs för att få övningsköra hemma då

  • Jennass
    Nitrogen skrev 2011-04-06 08:40:57 följande:
    36+2 25dagar kvar till bf, undrar när den lilla där inne vill titta ut. Ska bädda i ordning vaggan idag så att den hinner få doft från mig och sambon innan bebisen kommer, sen är det nog bara ersättning jag vill handla hem sen kan bebisen få komma precis när den vill. Eller ja helst efter 11april då jag har en kurs för att få övningsköra hemma då
    Vad hä'rligt!!! :) Snart e bebisen här :D
     
    Vila i frid älskade pappa, saknaden är enorm och du fattas mig! 14/6-2010 * johannaslillavita.blogg.se
  • Nitrogen

    Ja jag hoppas det, känns lite konstigt bara för vi har inget pojknamn än så blir det en pojke som tittar ut vet vi inte riktigt vad han ska heta. Det är liksom inget som vi fastnar för, tjejnamnet var lätt och det kom vi på för länge sen men det är så mycket svårare med pojknamn.

  • linda 80
    Nitrogen skrev 2011-04-06 13:40:49 följande:
    Ja jag hoppas det, känns lite konstigt bara för vi har inget pojknamn än så blir det en pojke som tittar ut vet vi inte riktigt vad han ska heta. Det är liksom inget som vi fastnar för, tjejnamnet var lätt och det kom vi på för länge sen men det är så mycket svårare med pojknamn.
    Du ska se att ni kommer på ett namn när h*n kommer ut. Vi hade flera olika namn förslag till tjejen men det var inget som direkt passade, så hon kallades bara för lillasyster i ca en vecka innan vi bestämde oss för Felicia.
Svar på tråden FD medlemmar i FL's grymmaste BIM-listetråd och NU GRAVIDA!