Inlägg från: Anonym (Frugan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Frugan)

    Vi vars pojkvänner/män sitter i fängelse

    Hej !

    Är det någon kvar här i tråden ?

  • Anonym (Frugan)

    Hur ser läget ut för er ?
    Min man sitter förtillfället & det är enormt jobbigt & har småbarn .
    Hur lär man sig tackla den nya vardagen ? 

  • Anonym (Frugan)
    MommyOf2 skrev 2012-02-15 18:58:39 följande:
    Jag har en på 5 år och ska ha en till nu i april och min man ska åka in.

    Han har fått 7 månader så han blir borta i 4 men jag vet inte hur jag kommer klara den första tiden helt ensam efter ett kejsarsnitt och en 5 åring som måste på dagis, dans skola och kör + en hund som måste ut.

    Jag känner mig så ensam men också förbannad på honnom att han sätter mig i denna situation. Det hjälper ju inte med alla hormoner som spökar. Ena stunden är allt bra sen gråter jag och sen blir fly förbannad på honnom. Hur blir det med framtiden? Hur ska han få jobb efter detta? Är helt knäckt. Det var inte så här jag ville att detta skulle bli... :(



    Känner igen mig men vi har två småbarn & tredje är beräknad i april .

    Väntar på rättegången & just nu är han häktad sedan en tid tillbaka med fulla restriktioner .

    Man är oroligt som in i ... Hur framtiden ska bli .

    Barnen lider & även jag såklart men man tänker på hur man ska fixa allt & ekonomiskt & allt annat som man måste ta i tu med .

    Jag är så arg över att han ens tänkt tanken på att sätta oss i denna situationen & det är ensamt & jag känner en sån skam över att han sitter häktad & kommer troligen få sitta i fängelse. Jag borde inte skämmas men folk är ju dömande tyvärr .

    Hur blir det för din man , har han fått datum när han ska sitta ?

    Och när fick han domen ?

    Jag hoppas min man kan få komma hem snart & få ett datum när han isåfall ska avtjäna straffet & kanske få vara

    Hemma tills bebisen kommer men har inga större förhoppningar.

    Väntar på att åtalet ska väckas just nu men det har bara blivit omhäktning så jag känner mig så maktlös & att allt bara är svart .

    Känns som en jäkla mardröm & så oväntat & jag kunde inte i min vildaste fantasi tänka att man skulle behöva gå igenom något sådant här :(

    Hur har eran dotter/son reagerat på detta ?
  • Anonym (Frugan)
    Anonym skrev 2012-02-15 21:27:25 följande:
    Ja ush, skammen...fy fan.

    Han blev häktad i sommras och satt där i 26 dagar med fulla restriktioner (att jag inte gjorde abort då!) för en jävla fylle misshandel....

    Han fick dommen för ett par veckor sedan, det var en överklagan som inte gick så bra. Fick samma från hov som tings hade gav.

    Till dottern har vi sagt att han ska på träningsläger ett bra tag.

    Fattar bara inte att jag sitter i denna situation...

    HUR ska man klara allt? och ekonomin som du sa...

    vad säger barnen?



    Ja alltså man sätts ju i en riktigt jävligt sits & just nu i detta har jag känt att min man sitter & har det bra fastän jag vet att det inte är så men jag har fått ta tag i allt här hemma & ringa tusen samtal & pussla för att vi ska klara oss.

    Han har suttit häktad sedan början av januari & åklagaren godkände ett

    Samtal till barnen men vi fick inte prata men det värt det med tanke på hur lycklig vår stora blev , hon blir 3 1/2 år snart & vår lilla är strax över 1 1/2 år .

    Vår dotter har tagit detta enormt hårt & saknar sin pappa otroligt mycket .

    Jag har sagt att han är och jobbar långt borta .

    Hon drömmer mardrömmar , är väldigt upp & ner i humöret & säger om och om igen att hon älskar sin pappa& vill att han ska vara hemma med oss .

    Man känner sig väldigt maktlös när det kommer till dom , man önskar att man skulle kunna säga att han kommer hem snart men man vet ju inte .

    Idag ska åtalet väckas & då ska de tas beslut om han släpps i väntan på rättegången men jag vågar inte hoppas även om jag tycker de borde för han kan ju inte försvåra utredningen på något sätt nu när den är färdig .

    Han är inte kriminell & detta är första gången han dragit med i något korkat & frivården anser att han är lämplig för samhällstjänst & lever under ordnade förhållande så de kan ju inte tro att han ska försvinna innan rättegången heller .

    Hur har du upplevt att omgivningen reagerat ?
  • Anonym (Frugan)

    [quote=63554381][quote-nick]MommyOf2 skrev 2012-02-16 10:31:48 följande:[/quote-nick]Ush! Hoppas han får komma hem!

    Håller tummarna för er.

    Ja, min är inte heller kriminel. Han pluggar till idrottslärare och på fyllan så hamnade han på fel ställe och blev förbannad och slåg ner nån stakars man som inte hade allt att göra...så fel det kan bli.

    Hans familj stöttar mig och är väldigt måna om att tala så bra om honnom, vill nog inte att jag ska lämna han.

    Min familj är besvikna men stöttar mig så klart i det jag behöver och med det dom kan.

    Resten bryr jag mig inte om så mycket. De vänner man har bryr sig om hur jag mår osv men känner att de dömmer en. Och inte tala om på jobbet osv.[/

    Rättegången börjar om 2 veckor & han kommer få sitta kvar i häktet med fulla restriktioner . Känns riktigt illa just nu , det kommer vara 1 månad kvar till BF & om han får sitta kvar tills domen kommer så återstår det att se om han ens kommer få vara med när bebisen kommer men just nu känns det inte så .

    Är så trött på alla dessa dåliga besked , fast jag inte försökte ha några förhoppningar så tar det hårt när man beskeden kommer att han ska fortsätta vara häktad :/

  • Anonym (Frugan)
    MommyOf2 skrev 2012-02-16 13:22:10 följande:
    Ush :/
    Jag vet inte om jag kommer kunna förlåta han...han kommer inte vara där sista månaden av graviditeten, förlossningen och den första "jobbiga" tiden hemma.
    Känns som om han ska åka iväg till nåt träningsläker och köra sitt i lugn och ro medans man sitter i skiten själv.
    Känner likadant & just nu ännu mer.  Är riktigt arg & ledsen över att han förmodligen inte kommer finnas här när nästa kommer & de första månaderna, känns ju inte som att det kommer bli så .

    Har du varit i kontakt med FK ang. underhållsstöd när han sitter av sitt straff ?-
    Tänkte om man kunde få det under tiden så man klarar sig lite bättre.
     
  • Anonym (Frugan)
    MommyOf2 skrev 2012-02-17 05:26:13 följande:
    Åååh där sa du nått! Ska kolla upp det genast.



    Har du pratat något med försäkringskassan ?

    Jag fick besked om att man måste

    Skiljas eller stå på olika adresser för att det ska godkännas eller ev längre straff .
  • Anonym (Frugan)

    Jag kommer berätta när vi vet om han får avtjäna ett fängelsestraff, så gott det går på vår storas nivå . Hans barn från ett tidigare förhållande vet hur läget ser ut & att han är i häktet men till de små har vi sagt att han är och jobbar men blir det så att han får fängelse så får jag berätta med tanke på besök & så . Domen kommer iallfall inom 1 mån eftersom huvudförhandlingarna börjar snart och efter det är det lättare att planera & förbereda barnen inför när de ska träffa honom. Som det ser ut nu blir minsta straffet 6 mån upp till ett par år . Han har verkligen satt sig enormt i skiten !

  • Anonym (Frugan)
    MommyOf2 skrev 2012-03-02 15:51:56 följande:
    Några nyheter om era män?



    Min man släpps troligen i nästa vecka i väntan på dom men inget är hundra såklart !
Svar på tråden Vi vars pojkvänner/män sitter i fängelse