• dilkevir

    Flicka 8 år för stor för herrarnas omklädningsrum?

    Min dotter brukar gå och simma med sin pappa en gång per vecka. Hittills har hon gått med honom in på herrarnas för att byta om men vi börjar fundera på om hon är för stor snart.
    Pedofila drag är inte så jättevanligt, så det är inte det vi oroar oss för främst, utan mer när andra män kan börja känna obehag av en "förpubertal" flicka i deras omklädningsrum. Eller när hon kan börja tycka att det är jobbigt att vara bland nakna män. Just nu bryr hon sig inte alls, är mer fokuserad på simningen.
    Vad tycker ni med ungefär jämngamla barn?

  • Svar på tråden Flicka 8 år för stor för herrarnas omklädningsrum?
  • Jerka69

    Innan badet duschar man utan kläder.
    Den som har duscha på fel avdelning är på rätt avdelning 

  • vägkorsning
    Jerka69 skrev 2012-02-08 23:50:25 följande:
    Innan badet duschar man utan kläder.
    Den som har duscha på fel avdelning är på rätt avdelning 
    Du får gärna berätta om jag misstolkar dig, eller menar du att du tycker om att titta på småflickorKräks?
  • LottaRos

    Mina pojkar är nyss fyllda 8 och de har redan bytt om ensamma i herrarnas omklädningsrum i ett halvår.
    De ville absolut inte vara i damernas längre där flickor kunde se dem nakna.
    Och skulle det komma in en 8-årig flicka i herrarnas skulle de absolut inte tycka om det, mindre barn bryr de sig inte direkt om det är flickor eller pojkar.
    De klarar sig jättebra själva därinne.
    Och eftersom det är simskola så är ju omklädningsrummet fyllt med andra barn och deras pappor så jag är inte ett dugg rädd för pedofiler.    

    Jag ser ofta att mammor följer med sina pojkar in i omklädningsrummet, men det tycker jag är att inte visa respekt, jag skulle inte få för mig att göra det. 

  • Jerka69
    stenhjärta skrev 2012-02-09 21:28:46 följande:
    Du får gärna berätta om jag misstolkar dig, eller menar du att du tycker om att titta på småflickorKräks?
    E du dum eller ?

     
  • tackförfisken

    Kan bara svara för min 7 åring. Hon skulle inte vilja byta om på herrarnas. Hon skulle inte heller vilja ha en jämnårig kille inne på damernas. Men det är hon;)
    Att byta om själv har hon inga problem med. Problemet är att när hon ska byta själv så glömmer hon gärna både handduk och annat.
    Så länge din dotter är just ett barn, gör det som hon är bekväm med....

  • vägkorsning
    Jerka69 skrev 2012-02-10 06:20:17 följande:
    E du dum eller ?

     
    Ja, jag är skitdum. Egentligen är jag för dum för att ens stå upprätt. Men eftersom du är smartare så kanske du kan utveckla ditt inlägg lite, det var lite luddigt.
  • Jerka69
    stenhjärta skrev 2012-02-10 22:04:03 följande:
    Ja, jag är skitdum. Egentligen är jag för dum för att ens stå upprätt. Men eftersom du är smartare så kanske du kan utveckla ditt inlägg lite, det var lite luddigt.
    En 4-åring kan utan problem stå i duschen på "fel" sida. Det är naturligt för barn.
    Det samma gäller inte en 14-åring.

    Gränsen för att gå på fel sida går när barnet inte upplever det som naturligt att stå i fel dusch 
  • zigne

    Jag skulle aldrig låtit någon av mina småflickor gå in på herrarnas och byta om. ALDRIG! Tror inte att deras far ens tänkt tanken heller!  Om det inte finns någon kvinna som kan hjälpa småtjejerna så får man göra något annat som pappa. Barnen åker ju ofta och badar med skolan så de behöver ju inte avstå. Men en liten oskyldig flicka i ett omklädningsrum med vuxna nakna karlar och dinglande snoppar i ögonhöjd!!! ALDRIG. Man kan ju fundera på var det är störst risk att stöta på en pedofil. Badhuset kommer väldigt högt upp på min varningslista.
    För övrigt så badade aldrig mina barn utan baddräkt på stranden. Jag ville inte att de skulle smygfilmas och hamna i en film. Pedofilerna lurar överallt och jag har stött på allt för många!

  • Jerka69

    Men att utsätta en oskyldig pojke för samma sak - trots att du vet att manliga pedofiler oftast tittar efter pojkar 

  • zigne
    Jerka69 skrev 2012-02-11 09:16:19 följande:
    Men att utsätta en oskyldig pojke för samma sak - trots att du vet att manliga pedofiler oftast tittar efter pojkar 
    Jag har ingen son så jag har aldrig behövt ta ställning till det. TS fråga gäller också en flicka. Men jag är helt övertygad om att det finns pedofiler som gillar att glo på alla barn oavsett kön!!
Svar på tråden Flicka 8 år för stor för herrarnas omklädningsrum?