• ladynorway

    47 år?

    Bara en nyfiken fråga...

    Finns den nån kvinna i historien,som lyckas bli spontant gravid på naturlig väg,vid denna ålder?

    Är det _överhuvudtaget_ fysisk möjligt?

    (_Jag_ försöker inte,är bara nyfiken...)          

  • Svar på tråden 47 år?
  • Stacey
    Ewelina66 skrev 2013-11-28 23:17:31 följande:
    Tjoho!!! Var äntligen iväg på gyn-undersökningen i Stockholm... Ensam.... Kunde inte hjälpas när maken är så negativt inställd o bara vägrar diskutera detta... Läkaren såg tre äggblåsor på ultraljudet. En i den ena äggstocken o två i den andra... Tyvärr såg han att de precis blivit "övermogna" o att jag snart skulle få mens... Blev dock både glad o lite förvirrad för jag trodde inte att jag själv hade någon mer ägglossning i o m klimakteriebesvären det senaste halvåret Men jag berättade att jag boostat kroppen med en massa naturmedel o han sa att han hört fler som faktiskt fått igång sin "äggreserv" o blivit gravida med egna ägg, tack vare naturmedel. Fick en remiss för att undersöka hormonnivåerna plus äggreserven... Puh! Får jag inte med maken på ÄD/ED utomlands så kanske jag trots allt kan bli planerat "spontangravid" med egna ägg... Sedan vet jag att kvaliteten på kvarvarande ägg kan vara sämre vid 47-års ålder... Men jag fortsätter att boosta kroppen... Jag har ju bara hållit på med naturmedlen sedan oktober o redan har kroppen fått igång en hyfsat normal menstrationscykel plus reserväggen!!!
    Ja, varför skulle det vara omöjligt, du nämnde ju den 51-åriga mostern? Jag har själv en släkting som fick barn vid 50, naturligt eftersom det var på den tiden man inte kunde göra på annat sätt.
  • Storakarin
    Ewelina66 skrev 2013-11-28 23:17:31 följande:
    Tjoho!!! Var äntligen iväg på gyn-undersökningen i Stockholm... Ensam.... Kunde inte hjälpas när maken är så negativt inställd o bara vägrar diskutera detta... Läkaren såg tre äggblåsor på ultraljudet. En i den ena äggstocken o två i den andra... Tyvärr såg han att de precis blivit "övermogna" o att jag snart skulle få mens... Blev dock både glad o lite förvirrad för jag trodde inte att jag själv hade någon mer ägglossning i o m klimakteriebesvären det senaste halvåret Men jag berättade att jag boostat kroppen med en massa naturmedel o han sa att han hört fler som faktiskt fått igång sin "äggreserv" o blivit gravida med egna ägg, tack vare naturmedel. Fick en remiss för att undersöka hormonnivåerna plus äggreserven... Puh! Får jag inte med maken på ÄD/ED utomlands så kanske jag trots allt kan bli planerat "spontangravid" med egna ägg... Sedan vet jag att kvaliteten på kvarvarande ägg kan vara sämre vid 47-års ålder... Men jag fortsätter att boosta kroppen... Jag har ju bara hållit på med naturmedlen sedan oktober o redan har kroppen fått igång en hyfsat normal menstrationscykel plus reserväggen!!!

    Så positivt. Vilka naturmedel tar du? Står säkert ngnstans i tråden men. hittar inte...
  • Ewelina66

    Maten: Har fått veta att jag ska undvika vetemjöl (inte gluten) när jag gjorde bioresonansskanningen (som jag f ö rekommenderar). Tydligen kan veteproteinet hindra fertilitetshormonerna i kroppen!!! Härutöver kör jag en blandvariant av LCHF o GI.. Äter dock lite ris o potatis, annars funkar inte hjärnan ordentligt... Hormoner: Krämen ProgesterAll (MD JohnLee) till natten (en klick kräm som inte är större än en kikärta). Hälsokost/naturmedel: Dricker en hutt (ca 40-50 ml) Aloe Vera Berry och Argi+ (båda från Forever Living Products) + en tablett Folsyra + B6 + B12 på morgonen. En kapsel Dong Quai + en kapsel Red Clover före lunchen. Istället för 20 droppar Agnus Castus i mitt kvällsthé som jag körde med från början, hittade jag Angus Castus i tablettform (lättare att ta).... Sedan åt jag en månads förbrukning av Lamberts "StrongStart for Woman" istället för Argi+ på morgonen, men nu kör jag Argi+ igen... Alla på mitt jobb undrar hur jag kan vara så jäkla pigg så här års... Men jag är ju hög på naturmedel!!! Det vore märkligt om det inte skulle hända något positivt i kroppen!!! Kollegorna snörvlar o hostar, men jag verkar ha sluppit undan förkylningsbacillerna!!! Just nu har jag en rejäl mens - vilket jag inte haft på 8-9 månader!!! Så jag är t o m glad för den!!! Har varit o lämnat prover på ett labb som ska visa om jag har nån äggreserv kvar... Får svar om ca en månad... Under tiden försöker jag hålla koll på min ägglossningscykel samt fortsätter att boosta kroppen. Lycka till!!!

  • Cice
    Hej  ,
    Jag  hoppas få hoppa in här igen. Det var  länge sen  som jag skrev i denna tråd.

     Jag har  en fråga till er som har gjort stimulerad FET;  vanlig FET , ET ;

    Hur mycket estrofem / cycklacur har ni har tagit och hur länge  ?

      Läkare har rekommenderat mig att använda  " duphaston ( dydrogesteron ) " i tablett form. Fråga är hur man  ska  kunna kombinera den med litunus ( vaginal), hur mkt av dem ska man använda ?

    Hur ser eran behandlingsplan ut efter ET / FET?

     Jag vill gratulera alla som har lyckats att bli gravida och skicka en styrkkram till alla  medkämpare.

    Stort tack för svar!

    Cice
  • Ewelina66

    Hej på er alla! Hoppas ni mår bra - det var en stund sedan jag var här på denna tråd... Mina värden visade sig vara urusla o jag har varit ganska låg eftersom min s.k. äggreserv i princip är tömd... Så sannolikheten till en spontangraviditet är inte så stor. Maken (och jag) har faktiskt börjat snegla på privata adoptioner i Europa... troligen från Ungern... Men vår ålder verkar vara ett hinder här också! Men detta betyder att han ändå kan tänka sig att vi tar oss an en 3-5-åring... När han inom en snar framtid insett att våra möjligheter att få dispens från åldersgränsen är obefintliga, ska jag (som den listiga kvinna jag är) slussa in hans tänk på ÄD/ED som ett bra alternativ....

  • Varg77

    Ewelina - att bli spontangravid vid 47-48 känns lite naivt att hoppas på, tycker jag, oavsett äggreserv? Redan vid 45 är det väl så att de flesta inte lyckas den vägen, vilka knep man än tar till.. OM ni verkligen vill ha barn måste du nog få med maken på dem planerna NU! Vill inte vara krass men bara för att man gör ÄD eller embryadoption så är det ju inte säkert att det fäster på en gång heller... Chanserna minskar ju där också med åldern.

    Det borde vara snabba ryck, inte vänta en dag till! Vill inte vara negativ men ni har ingen tid att spara på. Boka en tid till en klinik utomlands omgående :) Lycka till!

  • weeme

    Å vad glad jag blev av det mesta jag läst här! Lägger mig med ett leende istället för tårar. Då vi redan har ett barn blir det barnet ju mer ensamt om vi inte försöker än att det skulle vara synd om nästa som får "gamla" föräldrar. Man kan faktiskt förlora föräldrar som barn även om de är unga, samt ha dem länge fast de är gamla när man föds.. Min önskan var att få barn ung, men det ska finnas en fader också! Nu får vi göra det bästa av det vi har. Tack för denna tråd även om det kanske sitter långt inne att bli gravid sent så finns det ett hopp.

  • Storakarin
    weeme skrev 2014-01-19 00:11:50 följande:
    Å vad glad jag blev av det mesta jag läst här! Lägger mig med ett leende istället för tårar. Då vi redan har ett barn blir det barnet ju mer ensamt om vi inte försöker än att det skulle vara synd om nästa som får "gamla" föräldrar. Man kan faktiskt förlora föräldrar som barn även om de är unga, samt ha dem länge fast de är gamla när man föds.. Min önskan var att få barn ung, men det ska finnas en fader också! Nu får vi göra det bästa av det vi har. Tack för denna tråd även om det kanske sitter långt inne att bli gravid sent så finns det ett hopp.
    ja weeme visst finns det hopp.... Ålder är en socialkonstruktion?

  • Baraettbarn
    weeme skrev 2014-01-19 00:11:50 följande:
    Å vad glad jag blev av det mesta jag läst här! Lägger mig med ett leende istället för tårar. Då vi redan har ett barn blir det barnet ju mer ensamt om vi inte försöker än att det skulle vara synd om nästa som får "gamla" föräldrar. Man kan faktiskt förlora föräldrar som barn även om de är unga, samt ha dem länge fast de är gamla när man föds.. Min önskan var att få barn ung, men det ska finnas en fader också! Nu får vi göra det bästa av det vi har. Tack för denna tråd även om det kanske sitter långt inne att bli gravid sent så finns det ett hopp.
    Hej! Vi är i samma situation. Vi har bara ett barn. Han är åtta år. Jag är 43 år så vi försöker med äggdonation. Hur gammal är du och ditt barn?
Svar på tråden 47 år?